חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק | צילום: מיכה בריקמן

הצעה לסדר: "להחליף את שם רחוב נורבגיה בחיפה לשם של מדינה שאוהדת את ישראל"

את ההצעה לסדר הגיש חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר העמותה לקליטת העלייה בעיר, קיריל קארטניק, שכותב: "ממשלת נורבגיה קיבלה החלטה הזויה ובזויה להכיר במדינה פלסטינית, בשנה שבה בוצע הטבח הגדול ביותר ביהודים מאז השואה"


חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק | צילום: מיכה בריקמן
95

חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר העמותה לקליטת העלייה בעיר, קיריל קארטניק, הגיש לראש עיריית חיפה יונה יהב הצעה לסדר, שבה הוא מבקש לשנות את שמו של רחוב נורבגיה בעיר.

כותב קארטניק ליהב: "במאי 2024 התקבלה החלטה על ידי ממשלת נורבגיה להכיר במדינה פלסטינית. מדובר במהלך חד צדדי, המנוגד לחלוטין למדיניות של ישראל. מדובר בהחלטה תמוהה המציגה התיימרות של נורבגיה להבין את המצב ובהכתבה של פתרון ללא כל בסיס, למעט גישה אנטי-ישראלית".

מוסיף קארטניק: "המסר מהחלטה הזויה ובזויה שכזו הוא שטרור משתלם, וכל זאת בשנה שבה בוצע הטבח הגדול ביותר ביהודים מאז השואה, שכלל פשעי מין וזוועות שאין לתאר. זוהי, ללא ספק, דרך לתת פרס לרוע שקיים בעולם, תוך כדי ביטול מוחלט של אירוע הזוועות ב-7 באוקטובר, ומעבר לעוול שנעשה לזכר הקורבנות, זוהי פגיעה מוחלטת במאמצים להשבת החטופות והחטופים שעדיין נמצאים בעזה".

קארטניק מזכיר בדבריו תקדים חיפאי לאירוע דומה מנובמבר 1975, אז קיבל האו"ם את החלטה 3379, הקובעת שהציונות היא תנועה גזענית. "העירייה פעלה אז לשנות את שם הרחוב 'שדרות או"ם' ל'שדרות הציונות'. אני מביא הצעה לסדר שבה נפעל להחליף את שם רחוב 'נורבגיה' לשם של מדינה תומכת בישראל, כדוגמת צ'כיה, אוסטריה, גרמניה וכד'".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 13/09/2024
צפון רצועת עזה תהפוך לשטח צבאי?
נגישות