מתוך ההזמנה להקרנת הסרט

חיפה: הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" בוטלה לאחר שהמשטרה סגרה את מועדון "הקונגרס" של חד"ש

הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" של מוחמד בכרי, שאמורה הייתה להתקיים אמש (שני) במועדון "הקונגרס" של חד"ש בחיפה, בוטלה, לאחר שהמשטרה הוציאה למקום צו סגירה לעשר שעות. הסרט "ג'אנין, ג'נין" הוא סרט המשך לסרט "ג'נין, ג'נין" משנת 2002, שהקרנתו בישראל נאסרה על ידי בית המשפט


מתוך ההזמנה להקרנת הסרט
82

המשטרה סגרה אתמול (שני) בצו את מועדון "הקונגרס" של חד"ש, שבו אמורה הייתה להתקיים הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" של הבמאי מוחמד בכרי. מזכירת סניף מק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) בחיפה, רים חזאן, זומנה לחקירה באזהרה.

בהודעת המשטרה נמסר: "משטרת חיפה זימנה לחקירה באזהרה את המבקשת להקרין את הסרט 'ג'אנין ג'נין', וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט שקבע שאסור להקרינו. כמו כן, המשטרה סגרה את המקום בצו סגירה למשך שעות הערב, בהן אמורה הייתה להתקיים ההקרנה.

"המשטרה לא תאפשר את הפרת החוק באופן בוטה ותפעל לאכיפתו בכל מקום בו תזהה ביצוע עבירה או חשש להפרת הסדר הציבורי ושלום הציבור", נמסר בהודעת המשטרה.

סרטו של בכרי, "ג'אנין, ג'נין", הוא סרט המשך לסרטו הראשון משנת 2002, "ג'נין, ג'נין", שהקרנתו בישראל נאסרה על ידי בית המשפט העליון שקבע, כי הסרט מהווה הוצאת דיבה ולשון הרע על חיילי צה"ל.

סרטו הראשון של בכרי צולם לאחר קרב במחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע חומת מגן, והציג טענות על פשעי מלחמה כביכול שביצעו חיילי צה"ל. סרטו השני, שאמור היה להיות מוקרן אמש, מציג את נקודת מבטו של בכרי על הכניסה הצבאית למחנה ג'נין בשנה שעברה.

בריאיון לאתר "שיחה מקומית" אמר בכרי: "זהו המשך של הסרט הראשון 'ג'נין, ג'נין', אבל עם תזמון שונה ונסיבות שונות. 'ג'נין, ג'נין' הראשון הביא עדויות וסצינות מהפלישה למחנה ג'נין באינתיפאדה השנייה ומהקרבות הקשים שהתרחשו שם. הסרט הנוכחי מציג עדויות מהפלישה הקשה שהתרחשה ביולי 2023, שקדמה לו הפצצת המחנה שהביאה להרג של 12 פלסטינים".

מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק מסר בתגובה: "מדובר באירוע מסית וקיצוני שאסור שיקרה בישראל ועוד בעיר ציונית ולאומית כמו חיפה. רק בימים האחרונים התבשרנו בבשורות איוב של נפילת חיילים רבים מידי האויב בעזה. הקרנת הסרט היא תקיעת סכין בלב חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל בכלל והעיר חיפה בפרט. אני מברך את הכוחות השפויים בעיר על ביטול האירוע. חיפה הוכיחה שוב שהיא עיר ציונית שגאה בחיילי צה"ל ואזרחי ישראל. אני קורא לראש העיר יונה יהב להודיע באופן מיידי על הדחתו של יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעתרה מהקואליציה".

מפלגת חד"ש פרסמה בדף הפייסבוק שלה את ההודעה הבאה: "הפשיזם בהתגלמותו. משטרת ישראל של בן גביר החליטה לסגור את מטה המפלגה הקומוניסטית בחיפה לעשר שעות. המשטרה זימנה לחקירה בפעם השנייה את החברה רים חזאן לחקירה, אשר בסיומה החליטה לסגור את מטה המפלגה. מטרת סגירת מטה המפלגה דווקא כעת נעשה בשל רצון המשטרה למנוע את הקרנת סרטו החדש של האמן מוחמד בכרי, כפעילות נגד המלחמה התוקפנית על עזה".

עוד נכתב בהודעה: "מק"י וחד"ש מגנות ודוחות את הצעד המשטרתי הזה המעיד בעיקרו על עומק חדירת הפרקטיקה הפשיסטית אשר משפיעה על העשייה הפוליטית והמפלגתית במדינה מצד אלו המתנגדים למלחמה ולמדיניות ממשלה זו. כמו כן, מק"י וחד"ש מאשרות כי הפעילות האנטי-מלחמתית תימשך בהתמדה עד להפסקת המלחמה הנפשעת הזאת על עזה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות