ניידת משטרה | ארכיון

פיגוע פלילי ברמלה: ארבעה מהפצועים האנושות מתו

חמישה בני אדם נפצעו באורח אנוש בעקבות השלכת רימון רסס לעבר חנות, שגרם לשריפה. בבית החולים נקבע מותם של ארבעה מהם, כולל ילדים


ניידת משטרה | ארכיון
177

ארבעה בני אדם נרצחו הערב (חמישי) בשריפה שפרצה בחנות ברמלה, בעקבות סכסוך בין משפחות פשע בשכונה ערבית – כך דווח בערוץ 7. בין הנרצחים: דועאא אבו חלאוה, בת 50, ושני ילדיה – סילא בת 5 ומוחמד בן 10. קורבן נוסף הוא קרובת משפחתם, ולין מוגרבי, בת 15. בנה התינוק בן החודש של דועאא נפצע באורח אנוש ומאושפז בבית החולים אסף הרופא. בנוסף, שמונה עוברי אורח נפצעו בדרגות פציעה שונות, מתוכם חמישה במצב בינוני.

על פי המידע הראשוני, רימון רסס הושלך לעבר חנות וגרם לפיצוץ רכב, שהוביל לשריפה בחנות אליה נמלטו עוברי אורח. האש התפשטה במהירות, והחנות הפכה ל"מלכודת אש". החשד הוא כי הרימון נגנב מצה"ל והגיע לארגוני הפשע.

המשטרה מעריכה כי מדובר בסכסוך פלילי בין משפחות פשע מקומיות. מפקד מחוז מרכז הטיל את חקירת האירוע על היחידה המרכזית והורה על תגבור סיורים באזור לשם הגברת תחושת הביטחון.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע לזירה ואמר: "מדובר באירוע חמור שנובע מהזנחת הטיפול בפשיעה במגזר הערבי במשך עשרות שנים. אנחנו מקצים משאבים ועושים שינויים במשטרה, אבל בלי מעצרים מנהליים, לא נוכל לפתור את הבעיה."

המפכ"ל דני לוי הצהיר בזירה כי המשטרה תמצא ותביא לדין את האחראים: "לא נוותר לאף עבריין שיפגע באזרחים תמימים. נרדוף אותם עד שנשיג אותם."

פראמדיקית מד"א, ליאת כהן, סיפרה: "הגענו לזירת פיצוץ קשה, וטיפלנו בפצועים בדרגות פציעה שונות. חמישה נפגעים נוספים, בהם אישה, נערה, ושני ילדים, סבלו משאיפת עשן והיו במצב אנוש."

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא ואמר: "עלינו לעקור מהשורש את תופעת הטרור הפלילי במגזר הערבי, שמסכנת גם את יתר אזרחי ישראל. זהו איום לאומי, ויש לפעול בדחיפות לפני שיתרחשו אירועים נוספים."

יש לציין כי אמש נרצחו שני בני אדם נוספים ברמלה, בהם האני אלעפיפי בן ה-37 ואישה בת 40.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • חדשות מה הלוז |
  • 13/09/2024
צפון רצועת עזה תהפוך לשטח צבאי?
נגישות