מכללת גליל מערבי | צילום ארכיון: יחצ

זעם במכללת גליל מערבי: "התקווה" לא הושמעה בטקסי הענקת התארים

ישראל היום: מרצים וסטודנטים מוחים על החלטת הנהלת המכללה שלא לשלב את ההמנון הלאומי בטקסי הסיום. אחת המרצות טוענת כי ההחלטה התקבלה מתוך התחשבות ברגשות הסטודנטים הערבים. המכללה מכחישה ומבהירה כי ההמנון מושמע באירועים ממלכתיים במהלך השנה


מכללת גליל מערבי | צילום ארכיון: יחצ
63

החלטת הנהלת המכללה האקדמית "גליל מערבי" שלא לכלול את שירת "התקווה" בטקסי הענקת התארים עוררה מחלוקת בקרב מרצים וסטודנטים. בעוד שבמוסדות אקדמיים רבים בישראל נהוג לסיים טקסים רשמיים בשירת ההמנון הלאומי, המכללה בחרה לחרוג ממסורת זו – כך על פי הדיווח של כתב ישראל היום, עידן אבני.

מרצה במכללה, שבחרה להישאר בעילום שם, הביעה אכזבה מההחלטה: "זה צורם מאוד. בכל הטקסים הפורמליים שאני מכירה מסיימים עם 'התקווה'. זה הדבר הכי בסיסי. כולנו ישראלים." לדבריה, הנהלת המכללה הסבירה לה כי ההחלטה התקבלה במטרה "לא לעורר רגישויות מיוחדות מול הסטודנטים הערבים".

המרצה ציינה גם כי בעקבות הנחיות פיקוד העורף, הטקסים חולקו למספר אירועים נפרדים, אך באף אחד מהם לא נכללה שירת ההמנון, דבר שעורר תלונות מהורי הסטודנטים.

הנהלת המכללה הכחישה את הטענות על רקע התחשבות ברגשות הסטודנטים הערבים והגיבה לישראל היום: "הטענות הללו חסרות בסיס ואינן משקפות את המציאות. ההמנון הלאומי, המהווה סמל גאווה, מושמע בטקסים ממלכתיים לאורך השנה, כולל ימי הזיכרון ויום השואה, בהם משתתפים סטודנטים יהודים וערבים כאחד."


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות