מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן

מבקר המדינה: "הפער בטיפול בעורף בלתי נתפס – אנחנו במלחמה כבר שנה"

מתניהו אנגלמן בביקור בחיפה ובקריות: "שנה שלמה של מלחמה, והטיפול בעורף עדיין לוקה בחסר"


מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן
129

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הגיע לסיור בחיפה ובקריית ביאליק, במהלכו נפגש עם ראשי הערים יונה יהב ואלי דוקורסקי, וביקר בסמוך לאזור פגיעת טיל בקריית ביאליק. הביקור התמקד בעיקר במצבם של תושבי הצפון שנמצאים בעורף המלחמה המתמשכת.

המבקר אנגלמן הביע ביקורת על התנהלות המדינה בנושא ואמר: "ישנו צורך דחוף בטיפול מקיף ויעיל יותר מצד הרשויות בכל הנוגע למס רכוש, עם גישה רגישת-מצב עבור התושבים שבתיהם ניזוקו. הצפון ממשיך לשאת בנטל הכבד, אך למרות שעבר כבר זמן רב מאז תחילת הלחימה, עדיין אין תוכנית ממשלתית מסודרת שתטפל במלוא הבעיות הכלכליות והחינוכיות באזור."

ארכיון

אנגלמן קרא לשר האוצר, לשר הפנים ולממשלה לנקוט פעולה מיידית: "אין עוד זמן לבזבז – על המדינה לגבש תוכנית תמיכה לתושבי הצפון, שנמצאים בבתיהם ללא יכולת להמשיך את שגרת חייהם וסובלים מאובדן הכנסות. בזמן המלחמה הזו, העורף זקוק לטיפול מתואם ומקיף, הן בהיבטים של סיוע לרשויות המקומיות והן בתחום פערי המיגון. אי אפשר להמתין יותר."

המבקר התריע גם על המחלוקות המתמשכות בין שרי הביטחון והפנים באשר לאחריות על פינוי תושבים, וקרא לראש הממשלה להיכנס לתמונה ולהביא לפתרון. "משרד האוצר חייב לפעול מיידית ולהציג תוכנית לסיוע לבעלי עסקים ולעובדים שנפגעו, כולל אלו שנאלצו לצאת לחל"ת. לא ייתכן שאחרי שנה שלמה של מלחמה, הפערים בטיפול בעורף ימשיכו להיות כל כך משמעותיים. המדינה חייבת לקחת אחריות ולהבטיח שישנו גוף מתכלל אחד שייתן מענה לכל צרכי תושבי הצפון," סיכם אנגלמן.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: רפי בן חקון, לע״מ

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • חדשות מה הלוז |
  • 13/09/2024
צפון רצועת עזה תהפוך לשטח צבאי?
נגישות