הרכבת הקלה | יח"צ: יצרן

הרכבת הקלה: ככה היא תראה

איך תראה תחנת רבין, ומה צפוי לקרות בצומת בן יהודה-אלנבי? צפו בהדמיות הווידאו שהכינה חברת נת"ע עבודות הרכבת הקלה מתקדמות ברחבי העיר, ולפעמים קצת קשה לראות מעבר לתקופה המאתגרת. חברת נת"ע שולחת לנו הצצה מרעננת לעתיד. מוזמנים ומוזמנות לצפות בסרטונים הבאים, שמציגים כיצד ייראה המרחב הציבורי בסיום העבודות בתחנת רבין שצפויה לקום בכיכר רבין, ובתחנת מוגרבי […]


הרכבת הקלה | יח"צ: יצרן
275

איך תראה תחנת רבין, ומה צפוי לקרות בצומת בן יהודה-אלנבי? צפו בהדמיות הווידאו שהכינה חברת נת"ע

עבודות הרכבת הקלה מתקדמות ברחבי העיר, ולפעמים קצת קשה לראות מעבר לתקופה המאתגרת.

חברת נת"ע שולחת לנו הצצה מרעננת לעתיד. מוזמנים ומוזמנות לצפות בסרטונים הבאים, שמציגים כיצד ייראה המרחב הציבורי בסיום העבודות בתחנת רבין שצפויה לקום בכיכר רבין, ובתחנת מוגרבי שתקום בצומת הרחובות בן יהודה ואלנבי.

תחנת רבין:

http://www.youtube.com/watch?v=T9BvQkDyXn4&t=5s

תחנת מוגרבי:

http://www.youtube.com/watch?v=UyYRUlOCvwg

הרכבת הקלה תורכב משני קרונות מחוברים, באורך כולל של 70 מ', וברוחב של 2.65 מ'. רכבת כזו מכילה בנינוחות כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים. הקרונות נגישים לכסאות גלגלים ולעגלות ילדים, ובנוסף אפשר למצוא בהם תאורת לד מתקדמת, רשת Wi-Fi ומסכי מידע.

לרכבת יהיה חרטום מעוגל ומודרני. היא מצוידת במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים – המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה מהירה חלקה ושקטה. הנסיעה במנהרות מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים: בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית המותקנת בכל קרון.

רכבת חשמלית
הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. יש לה שמונה מנועים שמותקנים בקרונות, והיא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה. זה אחד היתרונות הגדולים של רכבת קלה – שאינה מזהמת את הסביבה. ויש עוד יתרון חשוב: הרכבת לא רק צורכת חשמל, אלא גם מייצרת אותו! כאשר הרכבת בולמת, או נוסעת בירידה, היא מייצרת למעשה אנרגיה שמוחזרת למערכת החשמלית. באופן זה, הרכבת מייצרת בעצמה כ-15 אחוזים מהאנרגיה הנחוצה לה.

נהג אוטומטי
רכבות הן כלי התחבורה היחיד שאין בו הגה. מאחר שהן נוסעות על מסילה, אין בו צורך. במקום הגה, לנהג הרכבת יש "סטיק" לשליטה במהירות – וגם הוא ניתן לשימוש במפלס הקרקע בלבד. כאשר הרכבת נוסעת במנהרה (שבה היא לא צריכה להשתלב בתנועת כלי רכב), גם המהירות היא אוטומטית ומושגת באמצעות שליטה מרחוק, באופן דומה לזה של רכבות מטרו. כאשר הרכבת נוסעת במפלס הקרקע, היא מתואמת עם מערכת הרמזורים ומקבלת העדפה בצמתים על מנת לקצר את זמן הנסיעה.

ארגז החול של הרכבת
החיכוך בין גלגלי הרכבת למסילה נמוך בהרבה מחיכוך של צמיג בכביש. זה מאפשר לה תנועה חלקה וקלה על הפסים מצד אחד, אבל זה גם אומר שקשה לה יותר לבלום. לשם כך מצוידות הרכבות במיכלי חול המובנים בקרונות. בעת בלימה, מוזרק החול לפני הגלגלים, על מנת לייצר את החיכוך הנדרש לצורך עצירה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות