עודד קוטלר | צילום: ע' הכנסת

כינה את מצביעי הימין "עדר בהמות" – ויקבל פרס ישראל

השחקן והבמאי בן ה-84 מתל אביב יקבל השנה את פרס ישראל – כך הודיעה שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון.‏ כזכור, בשנת 2015 עורר קוטלר סערה גדולה, במה שכונה "נאום הבהמות". "הפרס יוענק לקוטלר על פועלו והישגיו פורצי הדרך בתחום התיאטרון הישראלי כשחקן, במאי ומנהל אומנותי. לאחר פרסום הזכייה, אמר קוטלר לחדשות כאן 11: "הרגשה טובה ונעימה. […]


עודד קוטלר | צילום: ע' הכנסת
150

השחקן והבמאי בן ה-84 מתל אביב יקבל השנה את פרס ישראל – כך הודיעה שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון.‏ כזכור, בשנת 2015 עורר קוטלר סערה גדולה, במה שכונה "נאום הבהמות".

"הפרס יוענק לקוטלר על פועלו והישגיו פורצי הדרך בתחום התיאטרון הישראלי כשחקן, במאי ומנהל אומנותי. לאחר פרסום הזכייה, אמר קוטלר לחדשות כאן 11: "הרגשה טובה ונעימה. אני רוצה לחשוב שהפרס הזה ניתן לי על אף שהשלטון הוא בידי הימין". קוטלר אמר לרן בוקר מ-ynet: ״אני לא מצטער על 'נאום הבהמות'. מישהו בממשלה עשה חשיבה נאורה עם עין נבונה ויכולת להפריד בין חשיבה אישית פוליטית לבין יצירה״.

בוואינט הזכירו היום כי נאומו אז במסגרת מפגש חירום של אמנים שהתקיים בנמל יפו זכה לכינוי "נאום הבהמות" וספג שורה של גינויים מצד גורמים פוליטיים רבים, כולל מראש הממשלה דאז בנימין נתניהו: "הדברים שנאמרו נגד ציבור גדול בישראל מקוממים וראויים לכל גינוי".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מתח ביקורת על הבחירה בקוטלר. "החיזיון הזה, של אליטה פוסט ציונית המעניקה לעצמה פרסים חסרי משמעות בעת שקיעתה, כל כך גרוטסקי ומעורר רחמים, שלא ניתן לעשות דבר אלא למחוא כפיים ולהתענג על ירידתה לתהום הנשיה".

"דבר ולו חצי דבר, תרמו אותם אנשי קולנוע נפוחים לתרבות ישראל המתחדשת בארץ ישראל ולכן כמו קצף על המים אף אחד לא יזכור אותם או את יצירתיהם. שקיעה מהנה", דברי פלג.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות