אילוסטרציה pixabay

העבודה היא חיינו: כל מה שכדאי לדעת על תאונות עבודה

תאונת עבודה עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו בכל מקום ובכל זמן. למעשה, בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות של ציבור העובדים בנוגע לתאונות עבודה, בעקבות מקרים שהגיעו לתקשורת ובמסגרתם עובדים חוו פציעות או פגיעות במסגרת העבודה. חשוב להבין בהקשר זה כי החוק במדינת ישראל מגדיר תאונת עבודה כאירוע שקרה במסגרת העבודה ובתוך שעות העבודה, וקשור […]


אילוסטרציה pixabay
201

תאונת עבודה עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו בכל מקום ובכל זמן. למעשה, בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות של ציבור העובדים בנוגע לתאונות עבודה, בעקבות מקרים שהגיעו לתקשורת ובמסגרתם עובדים חוו פציעות או פגיעות במסגרת העבודה. חשוב להבין בהקשר זה כי החוק במדינת ישראל מגדיר תאונת עבודה כאירוע שקרה במסגרת העבודה ובתוך שעות העבודה, וקשור בקשר ישיר לתנאי העבודה. יחד עם זאת, גם אירועים שהתרחשו בדרך או בחזרה מיום העבודה יכולים להיחשב כתאונת עבודה בתנאים מסוימים. אז מה ניתן לעשות במקרה של תאונת עבודה? המידע החשוב במאמר הזה.  

נפצעתם במסגרת העבודה? כך תוכלו לתבוע ולקבל פיצוי

כאשר מדברים על תאונות עבודה, יש שני סוגים של תביעות – תביעה אל מול המוסד לביטוח לאומי שצריך לפצות בעבור הנזקים שנגרמו ע"פ חוק הביטוח הלאומי, ותביעה נוספת היא נגד חברת הביטוח של מקום העבודה או המעסיק. תביעות תאונות עבודה בביטוח לאומי יכולות לזכות בקצבה חודשית, השתתפות בהוצאות וכן תשלום חד פעמי, תלוי בנזק. אם נפגעתם בעבודה, חשוב מאוד לפנות אל הביטוח הלאומי ולמסור הודעה על הפציעה ובמקביל גם דרישה לקבלת דמי פגיעה. דמי הפגיעה משולמים למשך כ-90 יום על בסיס חופשת המחלה, ולאחר מכן ניתן להגיש תביעה נוספת לקבלת קצבת נכות, אם אין יכולת לחזור לשגרת העבודה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הביטוח הלאומי מערים לא פעם קשיים על עובדים שנפצעו ועל כן נוטה לפסול את התביעות שמגיעות לפתחו, בייחוד בכל הקשור לקבלת דמי נכות. בשביל להתמודד עם הבירוקרטיה כמו גם ההתמודדות מול מוסד ממשלתי, מומלץ לפנות לקבלת סיוע מצד עורך דין המתמחה בתחום, כדי להוביל בסופו של דבר למיצוי זכויות מלא.

מהם השלבים בהגשת תביעה?

לאחר התאונה, השלב הראשון הוא לפנות לקבל טיפול רפואי וכן להודיע למעסיק, כדי שיוכל למלא את חובותיו במקרים כאלה . אם מדובר בתאונה שהשביתה מפעילות, ייתכן שאתם זכאים לקבלת דמי פגיעה, וזאת בהתאם לימי ההיעדרות מהעבודה. על מנת לממש את הזכות לקבל את דמי הפגיעה למשך תקופה של עד תשעים יום, יש לבקש טופס 250 מהמעסיק, למלא אותו ולגשת לרופא בקופת החולים, כדי לקבל תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה. 

כיום הביטוח הלאומי מאפשר לבצע הגשת טפסים אונליין, מתוך מטרה לחסוך זמן ולאפשר לעובדים לבצע את התהליך באופן מקוון ונוח. בשלב הבא נדרש לאסוף את המסמכים הרפואיים בעקבות התאונה וכן את הטופס מהמעסיק, כאשר לאחר מכן הביטוח הלאומי בוחן את המקרה ופוסק האם אכן לספק את דמי הפגיעה למשך תקופה מוקצבת. אם מדובר בפגיעה משמעותית שמחייבת היעדרות ממושכת מהעבודה או הפסקה של העבודה, הגשת תביעה לקבלת נכות היא השלב הבא והקריטי בתהליך של הגשת תביעה מול ביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה. מדובר בתביעה מורכבת מאוד שדורשת מכם לא מעט התעסקות ובירוקרטיה, ועל כן ליווי מצד עורך דין הינו חיוני הן לטובת ההתמודדות עם המוסד לביטוח לאומי אבל גם במקרה שבו התביעה נדחית, וזאת למרות הפגיעה הממשית שנגרמה בעקבות התאונה.

לסיכום

הגשה של תביעה בגין תאונת עבודה מתבצעת הן מול המוסד לביטוח הלאומי אבל גם מול חברת הביטוח של המעסיק. על מנת להוביל למיצוי זכויות מלא, מומלץ לקבל המלצות ולבחור בעורך דין בעל ניסיון בתחום, כדי ליצור תמהיל המאפשר לכם כעובדים לנצל את הזכויות שמגיעות לכם כחוק ולממש אותן בעקבות תאונת עבודה. בהצלחה ורק בריאות!


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות