ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט | צילום:ראובן קופיצ'ינסקי

ראש עיריית אור יהודה נגד מבצע ההגרלות הגדול

עד כמה מבצע ההגרלות המיוחצן אטרקטיבי עם דירות זמינות לזכאים? אז הנה הדוגמה המובהקת: ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, לשר אלקין: "ההגרלה זורה חול בעיני הזוכים" – כך דיווח ישראל היום. על רקע הגרלת פרויקט "דירה בהנחה", פנתה ראשת העיר לשר הבינוי והשיכון, והתריעה בפניו כי ההגרלה במועד הזה באור יהודה תגרום נזק לזוכים, […]


ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט | צילום:ראובן קופיצ'ינסקי
446

עד כמה מבצע ההגרלות המיוחצן אטרקטיבי עם דירות זמינות לזכאים? אז הנה הדוגמה המובהקת: ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, לשר אלקין: "ההגרלה זורה חול בעיני הזוכים" – כך דיווח ישראל היום. על רקע הגרלת פרויקט "דירה בהנחה", פנתה ראשת העיר לשר הבינוי והשיכון, והתריעה בפניו כי ההגרלה במועד הזה באור יהודה תגרום נזק לזוכים, במקום להביא תועלת: "ההגרלה מנותקת ממה שקורה בשטח. יש בעיות שטרם נפתרו, שיגרמו עיכובים רבים למי שיזכו בדירות".

עוד צויין בדיווח של ישראל היום כי אור יהודה נחשבת אחת מחמש הערים המבוקשות ביותר, עקב מיקומה בגוש דן. בפחות מ-24 שעות נרשמו 45 אלף זכאים להגרלות. כעת מתברר שיש גם התנגדות. על רקע הגרלת משרד הבינוי והשיכון של כ-10 אלף יחידות דיור, במסגרת תוכנית "דירה בהנחה", ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, פנתה בימים האחרונים במכתב חריף לשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, וטענה במכתבה כי היא מעודדת את קיומו של פרויקט להעניק דירה בהנחה לזכאים, אך שההגרלה במועדה אינה מאפשרת לממש את הזכאות בתקופה הקרובה, ובכך מייצרת יותר נזק מאשר תועלת.

באור יהודה עומלים בימים אלו על הקמתה של שכונת נווה איילון במערב העיר, שבה עתידות לקום כ-2,500 יחידות דיור. במסגרת ההגרלה הקרובה מוגרלות 322 יחידות דיור, אף שתשתיות השכונה עדיין לא מוכנות, וקיימים חסמים ביורוקרטיים שמונעים את קידומה של הקמתה. במכתבה הבהירה שוחט כי המהלך של משרד הבינוי והשיכון לא הובא לידיעת עיריית אור יהודה, ואינו תואם את המציאות בשטח.

כזכור בשכונת נווה איילון חל עיכוב בהכרזת הזוכה, בשל הליכים משפטיים שהסתיימו בחודשים האחרונים. כמו כן, קיימים במתחם כמה פולשים שרשות מקרקעי ישראל טרם השלימה את הטיפול בפינוי שלהם. מדובר בפולשים שיושבים על שטחים ציבוריים ועל כבישים ראשיים, מהלך שמונע מהעירייה את פיתוח שטחים אלו. מן הסתם, כל עוד סוגיות אלו לא נפתרות, לא ניתן להתקדם בפיתוח השטח, ובוודאי לא ניתן להוציא היתרי בנייה ולאכלס את הדירות.

נכון להיום, ניתנו היתרים רק ל-70 יחידות דיור מתוך 322 יחידות הדיור שיוגרלו, וגם זאת – רק לאחר הסכמה בין העירייה, משרד השיכון והיזמים, שתהיה דחייה במסירת הדירות. שאר יחידות הדיור שאמורות להיות מוגרלות עדיין לא קיבלו היתר בנייה, וגם לא יקבלו עד לפתרון בעיות אלו.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות