נהריה מתפתחת בקצב מטאורי? צילום: הדמיה: סטודיו לומו

קהילה זו לא מילה גסה? השכונה החדשה שקורמת עור וגידים בנהריה

חברת "גשם החזקות" לא רק בונה שכונה חדשה בנהריה, אלא גם משתתפת ביצירת קהילה צעירה ואיכותית, כחלק מהתכנית הממשלתית והעירונית לחיזוק העיר והכפלת אוכלוסייתה כחלק מתנופת הבנייה המאסיבית המאפיינת את ישראל, ניתן לראות את נהריה מתפתחת בקצב מטאורי – כך לפחות טוענים בחברת גשם החזקות, אחת החברות המובילה את הפיתוח בעיר, המשתלבת בתוכניות הממשלה והעירייה, […]


נהריה מתפתחת בקצב מטאורי? צילום: הדמיה: סטודיו לומו
243

חברת "גשם החזקות" לא רק בונה שכונה חדשה בנהריה, אלא גם משתתפת ביצירת קהילה צעירה ואיכותית, כחלק מהתכנית הממשלתית והעירונית לחיזוק העיר והכפלת אוכלוסייתה

כחלק מתנופת הבנייה המאסיבית המאפיינת את ישראל, ניתן לראות את נהריה מתפתחת בקצב מטאורי – כך לפחות טוענים בחברת גשם החזקות, אחת החברות המובילה את הפיתוח בעיר, המשתלבת בתוכניות הממשלה והעירייה, במסגרת התוכנית האסטרטגית להכפיל את גודלה של העיר ולחזקה מ-66,000 ל-140,000 תושבים בתוך 20 שנים.

במסגרת התוכנית הכללית להתפתחות העיר, נבנית בחלקה הצפון מזרחי שכונה בשם קריית יצחק שמיר, הכוללת 1,500 יחידות דיור חדשות. השכונה נבנית במסגרת הסכמי גג חתומים, והיא מתוכננת כאוטונומית לחלוטין. הסכם הגג, שנערך בין משרד הבנוי והשיכון, משרד האוצר ועיריית נהריה, כולל תקציב של כ-1.7 מיליארד שקל, כאשר 1.4 מיליארד מתוכם יושקעו בעבודות הפיתוח, 225 מיליון במוסדות ציבור, הכל במטרה לעודד הגירה חיובית ולהפוך את העיר לצעירה ומעודכנת יותר.

יוסי מזרחי, מבעלי גשם החזקות

עם פתיחת השיווק של המתחם הראשון של חברת גשם החזקות בשכונת קריית יצחק שמיר הצפון מזרחית, העונה לשם THE VALLEY, נרשמו ביקושים גבוהים לדירות החדשות. כשנפתח לשיווק המתחם השני, תוך 5 חודשים נמכרו כ-90% ממלאי הדירות. הביקושים מעידים על המשך ההגירה החיובית בעיר.

"הפרויקט רשם ביקושי שיא, ותוך 4 חודשים בלבד נמכרו 70% ממלאי הדירות, כ-220 במספר", אומר לאתר מה הלו"ז, יוסי מזרחי, מבעלי גשם החזקות. "בעקבות הביקוש הרב וקצב המכירות בשני המתחמים הראשונים בפרויקט, הוקדם השיווק של המתחמים הנותרים, וגם הם כבר נמצאים בתפוסה של כ-90%".

כחלק מחזון החברה, גשם תורמת גם לקהילה. קבוצת הכדורסל העירונית עירוני נהריה חתמה על חוזה עם גשם שתהיה הספונסר החדש. חברת הנדל"ן, המשמשת גם כספונסר של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, החליטה כעת להיכנס לענף הכדורסל. בנהריה מקווים שהכסף שיזרים הספונסר יעזור בהנחתת שחקני חיזוק חדשים, ובכך יסייע לה להימלט ממלתעות הירידה לליגה הלאומית.

קהילה צומחת

ברובע החדש של נהריה עתידים להיבנות 5 מתחמים של חברת גשם החזקות, כאשר בסוף הבנייה תיווצר שכונה חדשה עם אופי צעיר ואוכלוסייה איכותית בעלת דרישות גבוהות בנוגע לסביבה בה הם חיים, חינוך ילדיהם ואפילו הפארקים וגני השעשועים המקיפים את ביתם.

אמנם הדירות עוד לא אוכלסו, אך כבר ניתן לראות כי נרקם קשר אישי מיוחד בין הרוכשים העתידים לגור בשכונה. אט אט נרקמת קהילה הבנויה בחלקה ממשפחות חדשות המהגרות לעיר, משפרי דיור מקומיים ומשפחות צעירות רבות. הקשרים האישיים מתבטאים במפגשים ספונטניים ומאורגנים בין הרוכשים, התייעצויות בנוגע לגני ילדים ובתי ספר טובים בסביבה.

"הרוכשים בפרויקט מגובשים מאוד", אומר נועם נחום, רוכש במתחם הצפוני. "אנו מתייעצים אחד עם השני על דברים שקשורים לעיצוב הבית ועל דברים כלליים שלא קשורים לפרויקט. אנחנו נפגשים מדי פעם אצלי בבית לקפה או לבירה, מכירים ומתיידדים אחד עם השני".

אחד המאפיינים המיוחדים של הקהילה המתפתחת באזור הוא הריבוי בבעלי מקצועות חופשיים, המוכנים לתרום מזמנם האישי לטובת הרוכשים האחרים.

"אנחנו יוצרים קהילה חזקה", מוסיף נועם, "קהילה שיש בה ערבות הדדית, עזרה זה לזה, מגוון בעלי מקצוע המתגוררים בסמוך, פרגון לבעלי המקצוע מהקהילה, יחסי שכנות טובים המלווים בקבלה ובהבנת האחר". כך נוצרת קהילה חיובית ומגובשת, שעתידה להתחזק עם הזמן.

מדובר בפרויקט מגורים בסטנדרט בנייה מהגבוהים בישראל. כל הדירות כוללות נוף לים או לגליל הירוק ומתוכננות בצורה פונקציונאלית המותאמת לצורכי הרוכשים. ניתן למצוא תמהיל גדול ומגוון של דירות החל מ-3 חדרים ועד לדופלקסים רחבי ידיים ודירות מיוחדות. הקהילה המתפתחת מורכבת בבסיסה ממגוון רחב של אנשים גם כן.

כיום, לאחר כ-3 שנים של שיווק דירות ברובע THE VALLEY, חברת גשם החזקות מדווחת על מכירת כ-900 יחידות דיור. החברה מחזיקה בשיא המכירות של נהריה לשנת 2020. מדובר ב-900 משפחות חדשות, שעתידות להתגורר בשכונה ולהיות חלק מהקהילה הצומחת.

בשיתוף גשם החזקות נדל"ן


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות