מחאת הדיירים בקרית ים

מחאה ענקית נגד ראש העיר קרית ים: "פתאום גילינו שניפחו לנו את שטח הדירה והארנונה"


מחאת הדיירים בקרית ים
409

תושבים בקרית ים זועמים על העירייה והעומד בראש דוד אבן צור, כך דווח בחדשות חיפה והקריות: אתמול (ד') הפגינו מול בניין העירייה דיירים משכונת "גלי ים" בקריית ים במחאה על מחירי הארנונה בטענה שניפחו את שטח הדירה והארנונה בעשרות אחוזים. "פשוט גזל", טוענים המוחים.

 

אחד הדיירים סיפר לחדשות חיפה והקריות: "כל דירה מקבלת מדידה וחשבון אקראי לגמרי, דירות זהות מקבלות חשבונות שונים".

מחאת הדיירים בקרית ים מול העירייה

הכל התחיל לפני חודשיים כשהשכונה התחילה להתאכלס, הדיירים גילו בחשבון הארנונה שלהם סכומים לא הגיוניים. כשבדקו את הנושא התברר להם שהעירייה החליטה לגבות ארנונה על שטחים משותפים בתעריף מלא ולהוסיף לכל דירה בין 20 ל-30 אחוזים לשטח הדירה.

שכונת גלי ים קרית ים

"העירייה מצאה דרך לעקוף את התעריף הנמוך בקריית ים – לא על חשבוננו", כך אומרים לנו הדיירים. "כך שמה שבמקור נועד להיות מחושב כשטח דירה ומחסן מחושב היום בתעריף מלא על כל סנטימטר שקיים בבניין". עדי פשקו כץ, דיירת בשכונה ועו״ד שהחלה את המאבק בארנונה מספרת: "כבר לפני חודשים הצפתי בקבוצת הפרויקט של שכונת גלי ים את נושא הארנונה , זאת לאחר שהבחנתי בחישוב תמוהה בתשריט שהכינה העיריה לאחת הדירות. החישוב תיאר כל סנטימטר בבניין על כל 25 קומותיו כשטח לחיוב בארנונה בתעריף מלא". פשקו, יזמה שיחה יחד עם הוועדים, העירייה וראש העיר. בפגישה הבהירה שהארנונה חושבה בצורה שערורייתית. בעירייה ענו: "זה כורח המציאות לאור הנחיות משרד הפנים". בהמשך נקבעה ישיבה עם ראש העיר, סגניתו ועו״ד יעקב שבת מנהל הנכסים ויועץ משפטי בעירייה. בישיבה הוסכם כי הפרשנות החדשה שהציעה העירייה תצטמצם ולפי החישוב החדש כל דייר ישלם רק על חלקו היחסי בלובי הקומתי וכי תוך שבוע יערכו מדידות ויצאו תשריטים חדשים (כך פרסם ראש העיר בעצמו בקבוצת הפייסבוק של השכונה). "לאחר אותה הישיבה לא שונה דבר, ההסכמות שהובטחו הוקפאו. נמסר לנו, כי יש צורך באישור משרד הפנים והעיריה תבקש חוות דעת משפטיות ממספר משרדים".

עדי, לא וויתרה וחברה לעו״ד נוסף מהשכונה אופיר עמר, והשניים הגישו בקשה לפי חופש המידע, אך עברו מעל שבועיים וטרם נענו. "אנו ממשיכים לבחון את האפשרויות המשפטיות בנושא. במקביל גורמים נוספים בשכונה (טום ויניב) המובילים מאבק שכולל הפגנות ומחאות ברשתות החברתיות כמובן באישור המשטרה. אני גאה לראות שתושבי העיר מתחילים לגלות אחריות ולצאת מהתרדמת ולהילחם בצורה חוקית על הזכויות שלנו כתושבים". עיריית קרית ים וראש העיר דוד אבן צור סירבו להגיב לפניית חדשות חיפה והקריות.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות