קרדיט תמונה: ערן לביא

תפוח בלי דבש: רגע לפני החג – האם דבש באמת בריא לשיניים?

החג המתוק והאהוב על הישראלים מתקרב בצעדי ענק, חג בו כולנו נהנים מארוחת חג עשירה המלאה בכל טוב ומקנחים בעוגות מתוקות ובתפוח עם דבש. למרות שהדבש הוא אחד מסמלי החג המוכרים, מבחינת בריאות השיניים זהו מאכל שכדאי לנו להימנע ממנו וזאת על אף הסגולות הרפואיות שמייחסים לו במקרים של צינון או כאבי גרון.   גם […]


קרדיט תמונה: ערן לביא
235

החג המתוק והאהוב על הישראלים מתקרב בצעדי ענק, חג בו כולנו נהנים מארוחת חג עשירה המלאה בכל טוב ומקנחים בעוגות מתוקות ובתפוח עם דבש. למרות שהדבש הוא אחד מסמלי החג המוכרים, מבחינת בריאות השיניים זהו מאכל שכדאי לנו להימנע ממנו וזאת על אף הסגולות הרפואיות שמייחסים לו במקרים של צינון או כאבי גרון.

  גם אם תאכלו את התפוח השנה ללא הדבש, הוא עדיין יהיה מתוק ואף בריא הרבה יותר ללא התוספת המתוקה. רוב צנצנות הדבש המשווקות לנו ושנחטפות במהרה מהמדפים לקראת חגי תשרי, מכילות כמות גבוהה של סוכר וחומרים ממתיקים נוספים. אם אתם חובבי דבש ומתקשים לוותר עליו בחג הקרוב, דאגו לקרוא את האותיות הקטנות כדי שתאכלו דבש טבעי אמיתי ואיכותי עם כמה שפחות תוספות. ובניגוד לדעה הרווחת, דבש מזיק לשיניים שלנו בדיוק כמו סוכר או כל ממתיק אחר. לכן גם לא מומלץ להשתמש בדבש המשווק לנו כתחליף לסוכר בהמתקת משקאות או כתרופה לכאבי גרון.

אז מה כן ניתן לאכול בחג מבלי לפגוע בשיניים?

מנהל המרכז להשתלות שיניים ושיקום הפה בנהריה, ד"ר שור זאב עונה: "כדי לחזק את השיניים ולשמור עליהן בריאות בטווח הרחוק, קודם כל מומלץ לבקר את רופא השיניים שלכם והשיננית לעיתים תכופות יותר. כך תוכלו להיות מעודכנים ובטוחים בכל הנוגע לבריאות השיניים ולמנוע כל נזק אפשרי בזמן. חשוב להפחית באכילת מזונות ומשקאות אשר עלולים להזיק לשיניים, בעיקר כאלו המכילים ממתיקים, לסוכריות, מסטיקים, ומאכלים דביקים כמו פירות יבשים. הקפידו על שתיית מים מרובה, יש יתרון באכילת מוצרי חלב אשר עשירים בסידן וירקות ופירות אשר עשירים בויטמין C היוצר קולגן, חלבון אשר מחזק את עצמות הלסת ובכך גם את חוזקן של השיניים."

הימנעות מוחלטת ממתיקים זהו לא הפתרון שאנחנו מציעים, בהחלט יש בדבש ובממתיקים נוספים רכיבים חיוניים לגוף האדם. אך ההמלצה היא כן לדעת לבחור בממתיקים אשר ימזערו את הנזק לשיניים שלכם. בחרו במוצרים מופחתים במתיקות והקפידו על תזונה שגרתית העשירה בחלבון ופירות וירקות. אם אתם מתקשים בשינוי אורח חייכם התזונתי, התייעצו עם רופא השיניים שלכם, ובדקו מהן הדרכים הנוספות בהן תוכלו לשמור על שיניים חזקות. לסיכום, הדבש אומנם מתוק וטעים, אך מומלץ לצרוך ממנו מעט בראש השנה ולא להגזים, בגלל הנזק שהוא עלול לגרום לשיניים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מירי סדיק |
  • 10/06/2024
בריאות על גלגלים
נגישות