שאקירה | צילום: יוטיוב

עד 8 שנות מאסר: שאקירה תעמוד לדין באשמת העלמת מס בשווי 15 מיליון אירו

הזמרת הקולומביאנית מואשמת בכך שהעלימה הכנסות של מיליונים בין השנים 2012-2014


שאקירה | צילום: יוטיוב
1463

הזמרת שאקירה תעמוד לדין באשמת העלמת מס – כך, לפי דיווחים בספרד, קבע בית המשפט במדינה. הזמרת הקולומביאנית מואשמת בכך שבין 2012-2014, העלימה מיסים בסכום של 15 מיליון אירו. הפרקליטות בספרד דורשת עונה של שמונה שנות מאסר, כששאקירה ניצבת גם בפני קנס בגובה של למעלה מ-20 מיליון יורו.

במעריב דווח כי על פי החשד, שאקירה, שהתיימרה לחיות במדינה אחרת כשגרה בפועל בברצלונה, השתמשה בטכניקה זו כדי להונות את הרשויות ולקחת את כספה למקלט מס מתוך כוונה לשלם פחות מיסים. כמו כן, בחודש יולי האחרון דחתה הזמרת עסקת טיעון בתיק.

התביעה בספרד דורשת להטיל עליה קנס של 23 מיליון אירו ואת העונש המירבי על ששת הסעיפים בהם היא חשודה, ובמקרה של הרשעה מדובר בעד שמונה שנות מאסר.

בוואינט דווח כי הפרשה התפוצצה לפני כשבוע וחצי, לאחר שידור תחקיר על שאקירה בטלוויזיה הספרדית. בריאיון שהעניקה למגזין Elle הכחישה שאקירה את ההאשמות: "אלו האשמות שקריות. ראשית, לא הייתי בספרד 183 ימים בשנה בתקופה הזו, הייתי עסוקה בהתחייבויות מסביב לעולם, הייתי בסיבוב הופעות עולמי. בנוסף, שילמתי כל מה שהייתי חייבת עוד לפני שהם תבעו אותי, כך שכיום אני לא חייבת להם כלום. חוץ מזה, קיבלתי ייעוץ מאחת מסוכנויות המסים הגדולות בעולם, כך שאני בטוחה שפעלתי כשורה ובשקיפות מהיום הראשון".

לטענתה של הזמרת המצליחה בעולם, בת ה-45, רשות המסים הספרדית השמיצה אותה והפיצה ידיעות שקריות בניסיון להטות את דעת הקהל נגדה ולאיים עליה: "ידוע שהרשויות בספרד נוהגות לעשות דברים כאלו כשמדובר במפורסמים כמוני וכמו במקרה של כריסטיאנו רונאלדו. זה קורה גם עם תושבים רגילים, זה פשוט הסגנון שלהם. אבל אני משוכנעת שיש לי מספיק הוכחות ושהצדק ינצח ויהיה בצד שלי".

שאקירה איזבל מבאראק ריפול (בספרדית: Shakira Isabel Mebarak Ripoll, נולדה ב-2 בפברואר 1977) המוכרת בשם שאקירה, היא זמרת-יוצרת, מלחינה, שחקנית, כוריאוגרפית, פזמונאית, גיטריסטית, פילנתרופית, רקדנית בטן ומפיקה מוזיקלית קולומביאנית.מעבר לכך, למדה בימוי וידאו קליפים וביימה קליפים שונים במהלך הקריירה שלה.

אלבומה החמישי Laundry Service, נמכר בלמעלה מ-20 מיליון עותקים; הוא הפך לאחד מהאלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. בנוסף, הועמד בכמה קטגוריות בטקס פרסי לו נואסטרו, וזכה בשני פרסים. אלבומה השביעי, Oral Fixation, Vol. 2, נמכר בלמעלה מ-8 מיליון, ונכלל בו השיר הנמכר ביותר במאה ה-21, "Hips Don't Lie".

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות