ראש עיריית טירת כרמל, אריה טל | צילום: עיריית טירת כרמל

עיריית טירת כרמל חוייבה לחשוף מסמכים: "על העירייה לאפשר לעותר עיון בכל המסמכים המבוקשים"

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל השבוע את עתירתו של חבר מועצת העיר מיכאל כהן, שעתר נגד אריה טל ועיריית טירת כרמל. בית המשפט הורה לאפשר לחבר מועצת העיר לעיין בכל המסמכים המבוקשים


ראש עיריית טירת כרמל, אריה טל | צילום: עיריית טירת כרמל
303

פסיקה נגד עיריית טירת כרמל וראש העיר אריה טל בכל הקשור להתנהלות העירייה, שקיפות ומנהל תקין. זו פסיקה שנייה בנושא אך הפעם מציין בית המשפט בפסק הדין: "על העירייה לאפשר לעותר עיון בכל המסמכים המבוקשים".

כפי שדווח באתר NWS, בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל השבוע את עתירתו של חבר מועצת העיר טירת כרמל, מיכאל כהן, שעתר נגד אריה טל ועיריית טירת כרמל ובית המשפט הורה לאפשר לחבר מועצת העיר לעיין בכל המסמכים המבוקשים ולקבל לידיו עותקים תוך מספר ימים.

בית המשפט בחיפה | צילום ארכיון: חדשות חיפה והקריות

בעתירה ביקש חבר מועצת העיר בטירת הכרמל, מיכאל כהן, לקבל לידיו, על פי חוק, את המסמכים של העירייה החל מפרוטוקולים, כרטסת ספקים, כרטסת חשמל מים וארנונה.

גם לאחר הנחיית גורמים במשרד הפנים אל עיריית טירת כרמל, לחשוף את המסמכים, העירייה סירבה. התנהלות עירייה מעלה שאלות רבות, מדוע מסתירים ולא פועלים בשקיפות עם הקופה הציבורית?

עורך הדין שמעון שמואלי, המייצג את חבר המועצה מיכאל כהן, מסר לחדשות NWS "אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאה שהתקבלה העתירה. מהיום ידעו כל ראשי הערים שלא ניתן למנוע מחברי מועצת עיר את האפשרות לעיון ולקבל לידם מסמכי עירייה. צר לנו שהשופטת לא פסקה הוצאות מינימליות, אנחנו נגיש בקשה חדשה לפסיקת הוצאות כנגד ראש העירייה".

מעיריית טירת כרמל סירבו להתייחס ולהגיב בכלל, למרות הפנייה של חדשות NWS לדובר העירייה.

עיריית טירת כרמל | צילום ארכיון

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות