אלאור אזריה יוצא להגנת הלוחם שנשלח לכלא לאחר שתועד אומר "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונות"

"החייל לא קם בבוקר ואמר לעצמו 'היום יבוא אנרכיסט, אתן לו פצצה'. אם הוא היה אומר 'זהבה גלאון תעשה פה סדר' מישהו היה מדבר על זה?", אמר בראיון לגלי ישראל


1965

אלאור אזריה, שהסעיר בעבר מדינה שלמה לאחר שירה במחבל ששכב על הרצפה, אמר היום בראיון ל"פתחי וזמרי בעם" בתחנת הרדיו גלי ישראל כי "החייל הזה בחברון שנתן אגרוף לאנרכיסט, בסופו של דבר יש את ההתחלה. החייל לא קם בבוקר ואמר לעצמו 'היום יבוא אנרכיסט, אתן לו פצצה'. אני סומך על החיילים שיפעלו כפי שהם רואים לנכון ושאותו אנרכיסט ישים קרח וילחץ כל הלילה".

עוד אמר אזריה כי "האנשים האלה שבאו לחיילים בחברון באו מאורגנים, חיילים שמסכנים את החיים שלהם כדי להגן גם על אותם אנרכיסטים. ציפיתי שילמדו את הלקח לתת גיבוי לחיילים. אני לא מבין בכלל על מה העונש של הלוחם, אם הוא היה אומר 'זהבה גלאון תעשה פה סדר' מישהו היה מדבר על זה?".

כזכור, חייל גבעתי שתועד בסוף השבוע אומר לפעילי שמאל ש"בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונות שאתם עושים פה", נשפט על ידי מפקדיו ונשלח ל-10 ימי מחבוש.

אביב כוכבי

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, שלח רמז ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שגיבה את לוחם גבעת ובאיגרת לחיילי צה"ל כתב כי "הכפשות מפקדים על רקע פוליטי היא מדרון חלקלק שאסור לנו כחברה להדרדר בו. החיילים, המפקדים וגם בני משפחותיהם הם בעלי זכויות רבות, והם צריכים להשאר מחוץ לכל שיח פוליטי. אני מחזק את הגדוד, ויודע שהמשימות המורכבות מחייבות שיקול דעת, מקצוענות וערכים, ויש לי אמון מלא ביכולת של הגדוד לבצע אותן בהצלחה".

השר לביטחון לאומי המיועד, ח"כ איתמר בן גביר, מיהר להשיב לרמטכ"ל ואמר: "מכבד מאוד את הרמטכ"ל, אבל נאה דורש נאה מקיים. הייתי מצפה מהרמטכ"ל שבדיוק כפי שהוא דרש מחייל לא להתבטא פוליטית כך הוא עצמו ימנע מהתבטאויות פוליטיות. לא פלא שכאשר שר הביטחון לא מתפקד ואין מי שיקבע מדיניות, נוצר ואקום מנהיגותי. אין לי כוונה להתערב בענישה, אך המדיניות חייבת להשתנות".

ח"כ איתמר בן גביר

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות