קריות: פרויקט "סובב אתא" יצא לדרך

הפרויקט, שכבר יצא לדרך, כולל בתוכו מספר מהלכים משני איכות חיים – לא פחות


1285

בימים אלה מתקיימות עבודות להקמת פרויקט הדגל של כביש "סובב אתא" – ציר התחבורה העתידי של קרית אתא. הוא כולל מסלולי מטרונית ומערכות כבישים שישפרו את איכות החיים של תושבי האזור, יקלו על משתמשי הדרך ויחברו את כל שכונות המגורים בעיר לציר תחבורתי חדש. את הפרויקט מובילים עיריית קרית אתא, משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל.

בשלב זה מתבצעת בשטח העבודה על השלב הראשון של קטע הדרך בין רחוב ביאליק לרחוב מורדי הגטאות. 

"סובב אתא", כשמו כן הוא, יהיה כביש טבעתי וחדשני, שיקשר בין השכונות הוותיקות לבין החדשות שנמצאות בשלבי תכנון והקמה. הכביש החדש יאפשר נגישות מירבית למסלולי תחבורה ציבורית, בהם המטרונית והרכבת הקלה, ויהווה השלמה למערך התחבורתי העתידי באזור הקריות. קווי המטרונית שיופעלו בתשתית המחודשת יעברו בנתיבי נסיעה ייעודיים ותאפשר נסיעה נוחה, רציפה ומהירה שתקצר לנוסעים את זמני ההגעה אל היעד. כחלק מפרויקט הדגל של "סובב אתא", ייסללו כביש דו-נתיבי, שני נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, ובנוסף יחודשו קו הביוב הראשי, המדרכות והתאורה במקום. 

יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא: "סובב אתא יחבר את כל שכונות המגורים בעיר לציר תנועה טבעתי חדש ובו בנוסף גם תחבורה ציבורית. זהו פרויקט חדשני ומקיף שישנה את פני העיר וישדרג את איכות החיים של כל אחת ואחד מאיתנו. מרגש ומשמח לראות איך הפרויקט הנפלא הופך מתכנית שאפתנית למציאות. חוצה ישראל ומשרד התחבורה הם השותפים הטובים ביותר שיכולנו לבקש להגשמת החזון ולמימוש פרויקט בסדר גודל כזה. אני מודה להם ומברך על העבודה המשותפת, שכבר מתבצעת בשטח, לטובת רווחתם של כל תושבות ותושבי קרית אתא".

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ

מה כבר נעשה

שלב א – בביצוע

חידוש קו ביוב ראשי בקטע שבין כביש ביאליק לרחוב מורדי הגטאות – מקטע ראשון באורך של 1.3 ק"מ כ- 900 מ"א, העבודה מתבצעת בשטח פתוח שאינו מהווה מטרד לתנועה ו – 400 מ"א בין רחוב שלום עליכם לרחוב מורדי הגטאות בכביש סלול.

כולל: סגירת התעלה במובל סגור, סלילת כביש ראשי חדש, דו נתיבי-דו מסלולי, סלילת 2 נתיבי תחבורה ציבורית ומטרונית, שבילי אופניים, מדרכות, פיתוח נוף ותאורה חדשנית.

הסדרי תנועה: במהלך חודש דצמבר 2022, במסגרת ביצוע העבודות בקטע שבין רחוב שלום עליכם למורדי הגטאות תחסם התנועה בצומת התעלה זבולון מכיוון צפון. לטובת הסדרת התנועה יפתחו מעקפים לצומת התעלה זבולון. כמו כן, בוצעה צומת רמזורים בצומת לילנבלום – בן ציון – זבולון שתנתב את התנועה הפרטית ותוביל אותה לכיוון מרכז העיר בדרכים עוקפות. בנוסף נסללה זיקת הנאה בין סמולנסקין לתעלה, שתהווה גישה למבנים הנמצאים על רחוב זבולון.

משך זמן הפרויקט 34 חודשים (החל ביולי 2022)

מה בתכנון

שלב ב – בתכנון

סלילת מקטע באורך של 7.2 ק"מ הכולל את הפיכת התעלה למובל סגור. סלילת דרך דו מסלולית הכוללת שני נתיבי נסיעה לכל כיוון ונתיב מטרונית נוסף. במסגרת הפיתוח הנופי יוקמו שבילי אופניים ותותקן תאורה חדשנית.

צפי לתחילת עבודות ב- 2024 – מידע יפורסם בהמשך.

מהי מערכת המטרונית?
המטרונית היא מערכת תחבורה מתקדמת להסעת המונים (BRT) הנוסעת בנתיבי תחבורה ייעודיים ובעלת העדפה, ברמת שירות גבוהה, ברמזורים. המטרונית מאפשרת לכם/ן הנוסעים/ות, תכנון נסיעה באמצעות מערכות מידע בזמן אמת. מעבר לנגישות התחבורתית, המטרונית שקטה וידידותית לסביבה ובהתאמה גם תורמת לעליית ערך הנדל"ן ואיכות החיים של תושבי העיר.

מי אחראי לתכנון הפרויקט?
"חוצה ישראל" תכננה את הפרויקט עבור משרד התחבורה ועיריית קרית אתא. תוואי המטרונית תוכנן ע"י עיריית קרית אתא ואושר על ידי מוסדות התכנון וממשלת ישראל.
לאורך תוואי המטרונית קיימות תוכניות פיתוח עתידיות שיצאו לפועל ע"י העירייה.

איפה תעבור המטרונית?
התוואי יוקם לאורך של כ-8.5 ק"מ בקריית אתא, בקטע שבין רחוב ביאליק (כביש 781) ועד למחלף טל (כביש 79). התוואי ישרת שכונות ותיקות קיימות ושכונות חדשות המתוכננות להיבנות בקריית אתא.
מטרת הפרויקט לתת מענה תחבורתי נגיש ונוח לשכונות העיר.

איך תשפיע המטרונית על הרחובות הצמודים בעת ההפעלה?
המטרונית תאפשר נגישות טובה יותר לשכונות העיר ותהווה קישור קצר לכבישים ארציים הסובבים את העיר כמו: כביש 780, כביש 79, כביש 6, כביש 781 וכביש 22.
המטרונית, שקטה וידידותית לסביבה, ובהתאמה היא גם תורמת לעליית ערך הנדל"ן.

באיזה רחובות מדובר?
הכביש בו מתבצעות העבודות בשלב זה הוא רחוב התעלה. הסדרי התנועה שנמצאים בהכנה של סלילת מעקפים הם ברחובות שלום עליכם ומורדי הגטאות.בנוסף, תיפתח לתנועה בהמשך צומת חדשה על רחוב זבולון שתתחבר עם רחוב לילנבלום.
*הסדרי תנועה נוספים יבוצעו בהתאם להתקדמות העבודה ובאישור הגופים המוסמכים.
*שאר עבודות הפיתוח מתקיימות בשדה פתוח וללא הפרעות לתנועה.

מהן שעות העבודה של הקבלנים?
שעות העבודה יהיו כמקובל בחוק ועפ"י אישורי המשטרה שיינתנו לקבלן.
חברת "חוצה ישראל" פועלת בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה בכל הנוגע למטרדי רעש ואבק. העבודות מבוצעות בליווי צוות אנשי סביבה ובהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק.
שעות פעילות בימי א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 19:00
ובימי ו' בין השעות 07:00 ל- 14:00
*ייתכנו עבודות לילה בהתאם לאישור המשטרה.

האם תהיה השפעה על התחבורה הציבורית בזמן העבודות?
אין השפעה על התחבורה הציבורית בשלב ביצוע העבודות.

הדמיות: חוצה ישראל


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות