אילוסטרציה

אושרה התחדשות ענק במרכז קרית ים: 386 דירות ייהרסו ובמקומן ייבנו 1,900 דירות חדשות

התוכנית מתווה את שד' צה"ל כרחוב ראשי עם בינוי של 8-30 קומות שישלב חזיתות מסחריות ושטחי ציבור


אילוסטרציה
439

אושרה להפקדה: תכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר קרית ים, כוללת הריסה של 386 יחידות דיור במבני שיכון והקמה של 1,900 דירות חדשות. בנוסף, 100 אלף מ"ר יוקצו עבור מבני ציבור

אפשר להגיד מזל טוב לדיירי מתחם שד' צה"ל לפינוי בינוי בקרית ים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית צה"ל, תוכנית מהפכנית שמחברת בין מתחמי אג"ש, יוספטל, צבא קבע ופינוי מרכז ניצן.

הדמיית המתחם: אלונים גורביץ'

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד את תכנית ההתחדשות העירונית במתחם צה"ל בקרית ים – הכוללת הקמה של 1,900 יחידות דיור במבני מגורים בני 8-37 קומות, על חשבון 386 דירות ישנות במבני שיכון בני 3-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-10,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ומשרדים וכ- 100,000 מ"ר של שטחי ציבור, עם שדרה קהילתית שתחבר את כל המאפיינים של מרכז העיר לקמפוס עירוני שוקק.

כמו כן, מתוך כלל יחידות הדיור שיוקמו, 570 יוקצו עבור דירות קטנות ו-200 דירות נוספות יוקצו עבור דיור מוגן או שכירות ארוכת טווח או מלונאות.

ראש העיר דוד אבן צור אמר לאתר חדשות חיפה והקריות: "אין לנו שהות להתמהמה. עם רעידות האדמה האחרונות, התחדשות עירונית היא צינור החמצן של קריית ים. אני מבקש להודות לצוות המסור של המינהלת ואגף מהנדס העיר, ולצוות המתכננים ומנהלי הפרויקט, שמאמינים בחשיבותו. תודה לועדה המחוזית על האמון בנו, אני מאחל ומקווה להמשך תהליך מהיר לטובת התחדשותה של קריית ים הותיקה".

קרית ים היא אחת מ12 ערים בלבד המצטיינות במדדי התחדשות עירונית ונכללות בהסכם גג לקידום התחדשות עירונית בישראל.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות