העגורן שקרס באשקלון צילום: יוסי וייס

נפתלי אדרי, גמלאי חברת חשמל, נהרג בקריסת העגורן באשקלון

גופתו נפלטה לחוף באשדוד


העגורן שקרס באשקלון צילום: יוסי וייס
313

גופתו של נפתלי אדרי, גמלאי חברת החשמל, אותרה הבוקר (רביעי) בחוף הים באשדוד. בערוץ 7 דווח כי אדרי הוא אחד משני הנעדרים שנפגעו בעקבות קריסת העגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג באשקלון. אדרי הגיע למקום כדי לדוג. נמשכים החיפושים אחר הנעדר השני.

כזכור, עגורן שמוצב בסמוך למסוע הפחם בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, על קו המים, קרס ביום שני בשעות הערב המאוחרות. על העגורן שקרס היו שני בני אדם שנפלו למים, אחד מהם חולץ ואחד מהם אותר הבוקר בחוף באשדוד.

הגבר שחולץ מהמים לאחר שנפל מהעגורן, בן 53, פונה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון כשמצבו מוגדר בינוני. הוא סיפר אתמול לכאן חדשות: "הייתי עם חבר על הרציף, המנוף שלידנו קרס והפיל את הגשר. ראיתי את המוות, טיפסתי על המנוף כדי להינצל, שברתי צלעות וכמה חוליות. הערב זה השנה של אבא שלי, נפטר לפני שנה, זו השגחה פרטית. אני לא מעכל מה קרה לי. רק מתפלל שחבר שלי ינצל".

כוחות המשטרה מבצעים חיפושים נרחבים אחר ניר דגל, הנעדר השני, תוך שימוש בצוללים ובאמצעים אחרים, וקיים חשש כבד לחייו. דוד מזרחי, מנהל תחנת הכוח רוטנברג, אמר כי "זה קרה באירוע מזג אוויר חריג, אבל לא שוללים שום כיוון ולא רוצה להרחיב בעניין הזה".

ניר דקל מפעיל העגורן שנעדר. צילום: באדיבות המשפחה

עגורן שוקל קרוב ל-1,000 טון. "לפי מידע ראשוני שיש לנו, ואנחנו עדיין לא במיצוי מלא של כל מקורות המידע כי אנחנו רק בפתחו של היום, היה אירוע ממוקד מאוד וסוער במיוחד, כולל רוחות של בין 50 ל-70 קשר שנמדדו במזח. אנחנו נמצאים קרוב לנמל קצא"א ומדידת הרוח באזור, גם אצלנו וגם אצלם, הראו אירוע חריג במיוחד. כדי לסבר את האוזן, מדובר ברוחות בעוצמה של למעלה מ-150 קמ"ש".

מזרחי אמר לחדשות 12: "לפי העדויות שאנחנו שומעים, העגרונים הוסטו ממסלולם – כלומר, הייתה תנועה לא רצויה של העגרונים. אנחנו מכירים את השפעות הרוח, ובמקרה הזה כנראה שהייתה השפעה של רוח חזקה. אנחנו בשלב מאוד ראשוני של תחקיר האירוע, עדיין אוספים עדויות. המידע שיש לנו כרגע הוא ראשוני בלבד. עובדתית אלו התוצאות ואנחנו כרגע עסוקים מאוד בחילוץ הנעדרים ובקשר עם המשפחות היקרות".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות