המהפך של הדס

30 ק"ג פחות בחצי שנה: כך נראה המהפך של הדס וולר מהקריות

הדס וולר, בת 27 מקרית ביאליק, עובדת בבית ספר לנהיגה, מספרת על הירידה העצומה שלה במשקל ומסבירה כיצד עשתה זאת: "הייתי רואה את המתחרים בנינג'ה ישראל והייתי נכנסת לדכדוך רק מלהסתכל עליהם"


המהפך של הדס
206

קודם כל סחטיין לך, מה היה מצבך לפני השינוי הנכסף מבחינה בריאותיתית, אנרגטיתית ומנטאלית?

"תודה, תודה. עד שנרשמתי לסדנה המצב שלי מבחינה בריאותית היה גרוע, מיגרנות יומיומיות, כבד שומני, כולסטרול גבוה, הרופאה שלי כל הזמן אמרה שאני חייבת לעשות שינוי כי המצב לא טוב. מבחינה נפשית הייתי תמיד מדוכאת, מנסה להימנע ממפגשים עם אנשים, הייתי חסרת אנרגיה ומצב רוח לכלום. שנאתי להתלבש שלא נדבר על להצטלם".

"בגדול כל החיים ניסיתי לרדת במשקל. חדרי כושר, דיאטניות, אימונים אישיים עם הרבה צעקות ואיסורים ופחדים שבתוך שניה גרמו לי לוותר ולהתייאש ולהבין שכנראה אשאר ככה לנצח. הקושי לרזות היה נוראי.
פחדתי ממצבי הבריאותי וחשבתי על זה כל דקה ביום שנמאס לי ככה.
פחדתי להישקל. קינאתי באנשים עם "כוח רצון", היום בדיעבד אני מבינה שאין שייכות בין כוח רצון לירידה במשקל, אבל באותה תקופה זה היה יומיומי, וממש סבלתי.
העברתי ערוץ אם היו כתבות על השמנות ודיאטות, היה קשה לי להתמודד.
או שהייתי נכנסת לדכדוך רק מלראות את הספורטאים בנינג'ה ישראל ורק לקנא בהם וביכולות שלהם".

מה גרם לך לצאת לדרך?
"איכשהו יום אחד במעבר רגיל בפייסבוק פתאום נחשפתי לכתבה של ליטל פרגן, קראתי על בחורה שהיתה והצליחה גם ולא האמנתי, נכנסתי להסתכל וקראתי את מה שכתבה עליה.. עם הזמן נכנסתי לעוד כתבות, שאלתי לקוחות שלה, ולא האמנתי כמה ביקורות חיוביות יש, אמרתי לעצמי, בואנה מה שונה אצלי? כלום. אם הן הצליחו יש מצב שגם אני יכולה?

עוד משהו שקנה אותי: ליטל היתה בערך במשקל שלי ועשתה שינוי מטורף כזה שאני גם רוצה, לא האמנתי והייתי בטוחה שזה עוד איזה שיטה למכור בפייסבוק אבל משהו בה ובאותנטיות שלה שיכנע אותי להשאיר פרטים וגם אז, לקח לי זמן לקחת נשימה עמוקה ולהירשם. כמה שיחות עשיתי עם נציגות שלה, פחדתי שוב לאכזב את עצמי ולזרוק כסף לחינם. אבל בסוף השתכנעתי, אחרי שהבטיחו לי שיחה עם ליטל עצמה ושם הרגשתי כבר שזהו אני חייבת, נרשמתי, ויצאתי לדרך. בדיעבד זו ההשקעה הכי טובה שיכולתי להשקיע בעצמי. כבר בפגישת הצבת יעדים הבנתי את המקצועיות. התפריט שקיבלתי היה שונה מכל מה שהכרתי, וכל כך מדויק לצרכים שלי.

היה קשה ממש בהתחלה אבל לאט לאט התחלתי להתרגל ברמה של התמכרות".

כמה ירדת סה"כ ובכמה זמן?
"שקלתי מעל 100 ק"ג וירדתי בערך 30 ק"ג בחצי שנה. אחוזי שומן שלי ירדו ביותר מ-35%. כל הגוף שלי השתנה".

מה השתנה אצלך בתפיסה מאז השינוי?
"מה שהשתנה לי בתפיסה, זה בעיקר כל מה שקשור ל"איפוק" ולחשוב על כל צעד שאני עושה בחוכמה ולא בפזיזות, אין לי ד"חף" או אכילה רגשית שמנהלת אותי, הבולמוסים נגמרו ואני לא מרגישה מורעבת. בתהליך לימדו אותי איך לאזן הורמונלית את הרעב, השובע, מצב הרוח שלי. החיים ללא התמכרות לאוכל נראים אחרת.
אני אוכלת הכל, אבל יש לי שליטה על הכמויות. בעבר זה היה ההפך, האוכל היה החבר הכי טוב שלי, ומנגד גם אויב.
דבר נוסף שקרה אצל ליטל: התמכרות להגיע לסטודיו ולאימונים, ברמה שאם קרה ופספסתי את אחד מהאימונים בשבוע האחרון זה יושב לי על המצפון, זה חסר לי ברמות!, זה האוויר לנשימה! ואני רק מחכה כבר להגיע לאימון הבא. מי היה מאמין".

מה היית אומרת ל למישהי שחוששת לצאת לדרך?
"אם זה למישהי אחרת, הייתי אומרת שתסתכל עליי, על איך הייתי לפני ואיך אני היום, וכל זה? בלי "דיאטה" (מה שאף אחד לא מאמין לי שאפשרי), בלי להיות רעבה כל הזמן ולחפש אוכל ונשנושים כי זה הכי קל ונגיש, ופשוט לעשות את הצעד הראשון כי בהתחלה זה קשה אבל בתוך שניה זה ממכר ואי אפשר לחשוב שניה אחורה לחזור לפעם".

מה שונה בתוכנית שעשית ומדוע את ממליצה?
"בתוכנית של ליטל מטפלים בבעיה העיקרית: אכילה רגשית, חוסר איזון הורמונלי, חשקים מטורפים ובגדול בסיבות האמיתיות שגורמות לך לאכול ללא שליטה. העניין הוא שזאת לא דיאטה, אין קלוריות, היית מאמין?
זה פשוט לשנות את החשיבה וההרגלים שלך, זה להבין איך לייעל את הגוף, איך לשלוט ברעב והשובע, איך לחשוב, ומה באמת חשוב. לחשוב על כל דבר (מעבר לאוכל) ואיך לאזן. וככה אין חוסר במשהו וזה באמת מה שמחזיק, קשה להבין את זה בהתחלה אבל זה לוקח קצת זמן ובסוף מבינים וזאת השיטה הכי טובה ומנצחת כי אצלה אין איסורים, יש יחס אישי ותומך ובעיקר לא שופט וזה הכי מושלם בעולם".

תחלקי איתנו טיפים לשמירה על התוצאה לאורך זמן, משהו שלמדת ואת יכולה לחלוק עם אחרות?

"הטיפים שלי הם לא לפחד, להבין שהכל אפשרי וזה הכל בראש, הגוף שלנו הוא מעבר לקלוריות ותפריטים ומה שמתאים לי, לא בהכרח מתאים לאחרת. פשוט איזון ואז הכל מסתדר, מבחינה בריאותית להבין שזה באמת נותן תחושה של קלילות והרגשה של ביטחון עצמי הרבה יותר גדול והכי חשוב להסתכל בתמונות לפני השינוי כי זה ממש נותן מוטיבציה 😉 זה משנה את כל החיים, השינוי שעברתי הוא מעבר למשקל".

האם קיימות עוד שאיפות אחרי שהגעת ליעד שלך?

"תמיד יש עוד שאיפות, גם להצליח להתחטב עוד קצת, אבל השגתי את המטרה שלי ומכאן זה להמשיך במקום שנתן לי בית, עטף אותי והביא אותי לכאלו תוצאות ופשוט להמשיך באורח חיים הזה כי זה באמת מדויק לי ונותן לי הרגשה טובה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות