עו"ד רוסלן בונדר | צילום: ולרי קאנב

רק 8 שנים בארץ, רק בן 32 וכבר מנהל משרד עורכי דין מוביל: הכירו את עו"ד רוסלן בונדר

עו"ד רוסלן בונדר מאשדוד נוהג לייצג לקוחות אמידים אך גם אנשים שנקלעו למצוקה ואין בידם את הממון אך לא הרבה יודעים כי הצעיר בן ה-32, שמתמחה בדיני נזיקין, עלה מאוקראינה רק לפני 8 שנים: "למדתי עברית ימים כלילות, השלמתי מבחנים, השתלמויות והתמחות. עד שעברתי הכל בהצלחה"


עו"ד רוסלן בונדר | צילום: ולרי קאנב
713

כשהוא בן 32 בלבד, עו״ד רוסלן בונדר המתמחה בייצוג נפגעי נזקי גוף, רשלנות רפואית ותאונות הפך לסיפור הצלחה. הוא עלה ארצה מאוקראינה רק לפני שמונה שנים והצליח לחצות את הקווים. מגיל צעיר הוא התקשה להישאר אדיש לעוולות שנעשות לחלשים ובמקצוע שבחר הוא רואה שליחות.

עו"ד רוסלן בונדר, נשוי ואב לתינוק כבן שנה וחצי. הוא מתגורר באשדוד ובעל ותק בתחום נזקי גוף כבר כשש שנים. בתחילת הדרך עבד במשרד עורכי דין וייצג בעיקר נפגעי תאונות עבודה, תאונות דרכים ורשלנות רפואית, אבל בשנים האחרונות הוא עושה זאת כעורך דין עצמאי. ביחס לעובדה שהוא נמצא בישראל פחות מעשור הוא הצליח לסלול דרך מרשימה שאף הביאה אותו תוך זמן קצר להיות בעלים של משרד עורכי דין משגשג. רוסלן דואג לציין שהדרך לא תמיד הייתה פשוטה. אבל עם נחישות גדולה, רעב להצלחה והרבה מאד עבודה קשה הוא הצליח להגיע להישגים שלרבים בתחום שלו לוקח הרבה מאד שנים, ולזה תוסיפו את מכשולי השפה שנאלץ להתמודד איתם.

רשימת לקוחותיו מגוונות וכוללת בתוכה אנשים מכל שכבות האוכלוסיה. לצד לקוחות אמידים ומוכרים יותר יש גם לא מעט אנשים במצוקה שרוסלן נוהג לסייע להם. מבחינתו של עו״ד רוסלן המקצוע שבחר הוא שליחות ואת זה הוא דואג להזכיר לעצמו בכל יום מחדש. כך שגם לאנשים קשי יום שמגיעים אליו לעזרה הוא מסייע ללא תשלום.

רוסלן הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים, והוא מתמחה כאמור בייצוג נפגעי נזקי גוף, בתביעות מול הביטוח הלאומי, חברות הביטוח, משרד הביטחון, רשלנות רפואית ותאונות דרכים.

גם השפה שלעיתים עלולה להוות מכשול לא הייתה שחקן במגרש של רוסלן. ״כשהגעתי לישראל התלבטתי בהתחלה לאיזה כיוון מקצועי לפנות. בסוף החלטתי ללכת עם עריכת הדין עד הסוף. למדתי עברית ימים כלילות, השלמתי מבחנים, השתלמויות והתמחות. עד שעברתי הכל בהצלחה״

בתחילה עבר רוסלן התמחות במשרד קטן שעסק בדיני גוף ובהמשך, עבר להתמחות במשרד גדול יותר שחוץ מדיני נזקי גוף התעסק גם בתאונות עבודה וברשלנות רפואית.

ההצלחות המשפטיות שנרשמו בעשרות התיקים שהוא ייצג, לצד הלקוחות המרוצים נתנו לו את החותמת הסופית שזה התחום שבו הוא רוצה לצמוח והוא החליט לצאת לדרך עצמאית. לפני כשנתיים הוא פתח את משרדו, וההתחלה כך לפי מה שרוסלן מספר לא הייתה קלה. כמו בכל עסק חדש המשרד בשנתו הראשונה עדיין לא הניב את הרווחים שהוא ציפה להם. "באותה תקופה אישתי הייתה בחופשת לידה. מצאתי את עצמי עם משכנתא, תינוק ומעט מאד פרנסה. היה צריך הרבה מאד סבלנות, כי מצד אחד אתה רוצה לראות כבר רווח ומצד שני צריך להבין שעד שתיק נסגר זה שנה וחצי לפחות״.

אלא שבמקום להתייאש ולוותר על החלום המצב הגביר אצל רוסלן את המוטיבציה והדחף לעבוד קשה ולבנות הכל בעשר אצבעות. וזה אכן הצליח. עו״ד בונדר מנהל כיום משרד בוטיק באשדוד הכולל מספר עובדים והרבה מאד הצלחות שכבר הספיק לקטוף בעבור לקוחותיו.

״אנחנו מלווים את הלקוחות שלנו לאורך כל הדרך, מתחילת ההליך ועד סופו. אנחנו עוסקים בייעוץ ובייצוג של נפגעים בלבד. כל הצלחה בתיק מרגשת בכל פעם מחדש. אנחנו מאד מאמינים בתמיכה ובליווי אישי של הלקוחות וזה הקו המנחה גם לצוות. הדרך הזאת מאפשרת לו להגיע לתוצאות טובות יותר״.

רוסלן משתף שהרבה תיקים נגעו לליבו, ובכל זאת יש תיק שזכור לו במיוחד: ״לפני כשנתיים, ממש בהתחלה, הגיע אליי בחור פשוט, עובד מפעל מירושלים, שנפל לבור באמצע הרחוב כשהיה בדרכו לעבודה. לא היו לא הרבה אמצעים, העבודה הייתה הדבר היחיד שהחזיק אותו. וכבר במפגש הראשון שלנו הרגשתי צורך להילחם. התחלנו לטפל בתיק ובביטוח הלאומי הערימו קשיים. הם לא הכירו בחלק מהפגיעות כתוצאה מהתאונה. אני החלטתי שאנחנו לא מוותרים. לקח הרבה מאד זמן. עברנו כ-20 ועדות רפואיות ומספר דיונים בבית הדין, בכדי להוכיח את הנזק. מדובר בסהכ בעובד מפעל פשוט שנפצע בדרך ליום עבודה ומאז הוא לא כשיר לעבודה בכלל. ביום אחד בחור שמתהפכים לו החיים. עברנו תהליך ארוך ומורכב ואנחנו עדיין ממשיכים במאבק. אבל אני מרגיש שהצלחתי לעזור לבן אדם שבאמת היה זקוק לעזרה לקבל את הזכויות שלו. נכון להיום הוא כבר קיבל עשרות אלפי שקלים מהמוסד לביטוח לאומי ועתיד לקבל פיצוי המוערך בלמעלה ממיליון שקלים״.

ועדיין, למרות כל מה שהוא צבר מבחינתו זו רק תחילת הדרך: ״מבחינתי זו לגמרי רק תחילתו של מסע ארוך. זה נכון שתוך מספר שנים הספקתי לעבור לא מעט, אבל אני מאמין שבכל יום שעובר אפשר ללמוד משהו חדש ולסמן מטרות חדשות. העבודה הקשה לאורך השנים הוכיחה את עצמה ואני בטוח שעוד תוכיח. כשאתה מסיים תיק עם הצלחה משפטית ואתה רואה את הלקוח מרוצה זה סיפוק גדול״.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות