צילום: לקט ישראל

3,000 טונות תפוחים ואגסים יחולקו למשפחות נזקקות: בראשית מפסגות גליל-גולן בשת"פ

ראש השנה תשפ"ד מתקרב ואיתו כבכל שנה ההכנות הרבות לחג. בזמן שהמוני בתי אב בישראל עורכים קניות לארוחות החג המשפחתיות, גם השנה מאות אלפי משפחות בישראל נתונות במצב של אי ביטחון תזונתי חמור ואינן מסוגלות לקיים ארוחת חג כהלכתה


צילום: לקט ישראל
297

לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי ותאגיד בראשית, יצאו בימים אלו בשיתוף פעולה מיוחד במסגרתו, חקלאי תאגיד בראשית יתרמו 3,000 טונות של תפוחים ואגסים שקליפתן החיצונית ניזוקה בסופת הברד שהתרחשה בחודש אפריל האחרון. התפוחים והאגסים יגיעו לעשרות אלפי משפחות נתמכות ברחבי הארץ ויאפשרו להם לקיים את מנהג אכילת התפוח בדבש.

כ- 900 דונם של תפוחים וכ- 100 דונם של אגסים נפגעו בסופת ברד שהייתה ברמת-הגולן באפריל השנה. התוצרת החקלאית שנפגעה נאה, תקינה וראויה למאכל ובעלת ערכים תזונתיים חיוניים. מבין הזנים שמשתתפים בפרויקט ויועברו לתרומה, תפוחים מסוג גאלה, זהוב, סטרקינג, סמיט ופינק ליידי.

כחלק מפעילות הצלת התוצרת החקלאית שניזוקה ולקראת חגי תשרי לקט ישראל תייצר באמצעות "מאכלי הצפון" כ-4,000 מארזים של קינוח תפוחים אפויים עם קינמון אשר יחולקו לעמותות ומשם לנתמכים מכל רחבי הארץ. המארזים יכילו כ – 12 יחידות של תפוחים אפויים המהווים קינוח חגיגי נפלא לשולחן החג.

ארגון לקט ישראל דואג כל השנה לקטיף ואיסוף עודפי תוצרת חקלאית מחקלאים ומבתי אריזה, ואיסוף ארוחות מבושלות, מיונם וחלוקתם לנתמכים ברחבי הארץ שלולא זאת היו מושלכים לפח. כל הפעילות מבוקרת בהיבטים של איכות המזון המוצל תוך ווידוא שהינו בעל ערך תזונתי גבוה, וכי הוא נשמר בתנאים מיטביים. זאת ועוד, דיאטניות מטעם הארגון מעבירות סדנאות תזונה לאוכלוסיות היעד שמטרתן העלאת מודעות לתזונה נכונה.

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל: "אנו נרגשים מאוד ומודים על שיתוף הפעולה המבורך עם תאגיד פרי בראשית שבזכותו נעביר במשך שלושת החודשים הקרבים תפוחים טריים ומזינים לעשרות אלפי משפחות מכל רחבי הארץ. הקרבה של תחילת הפרויקט לעונת החגים תאפשר למשפחות רבות להעשיר את שולחן החג עם פירות המהווים את אחד מסממני החג. הצלת מזון היא ערך עליון עבורנו ויוזמות כגון אלו יכולות להוסיף ולסייע לצמצום אובדן המזון בישראל שעלותו נאמדת ב 24.2 מיליארד ש"ח בשנה.

יורם מועלם, מנהל שיווק ומכירות בראשית: "חקלאי פסגות גליל גולן – בראשית, חוו בשנה האחרונה אתגרים אקלימים רבים (חורף, ברד, חום, חמסינים) ועל אף זאת, אנחנו שמחים להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה פורה עם ארגון לקט ישראל ולתרום את תוצרתם של החקלאים מההר הגבוה (תפוחים ואגסים) לנזקקים מכל רחבי הארץ".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות