רחפן סורק את מובלי הניקוז בציר בר יהודה (צילום: נתיבי איילון)

הסוף להצפות? בנשר נערכים לחורף הגשום באמצעות רחפנים

עיריית נשר וחברת נתיבי איילון ביצעו סקירה מקיפה של מובלי הניקוז בציר בר יהודה המועד לפורענות באמצעות רחפן מתקדם. מטרת הסקירה: לצלוח את החורף הקרוב בשלום מבחינת תשתיות הניקוז


רחפן סורק את מובלי הניקוז בציר בר יהודה (צילום: נתיבי איילון)
415

על פי כל התחזיות, החורף הקרב צפוי להיות גשום מהרגיל, ובעיריית נשר החליטו להקדים רפואה למכה, וביחד עם חברת נתיבי איילון, ביצעו סקירת מובלי ניקוז בציר בר יהודה באמצעות רחפן מתקדם.

ציר בר יהודה (כביש 752) הוא ציר מרכזי וחשוב המוביל מחיפה לנשר, שסובל מדי שנה מהצפות חוזרות עד לכדי חסימה הרמטית של התנועה באזור. כמו כן, בשנה האחרונה התווסף לציר מסלול של קו המטרונית. לפיכך, פנתה העירייה לחברת נתיבי איילון, האחראית על רשות התמרור במטרופולין חיפה כחלק מהחלטת משרד התחבורה, ומתוקף תפקידה גם אחראית על תחזוקת קווי המטרונית השונים.

הסקירה, שמטרתה לצלוח את החורף הקרוב ולהיערך אליו באופן מיטבי מבחינת תשתיות ניקוז, בוצעה בדרך ייחודית על ידי שימוש ברחפנים בעזרת חברת Giv Solutions. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת וחדשנית של סקירת מובלי ניקוז על ידי רחפן, שנערכה לראשונה באופן ביצועי ולא כפיילוט. כך, התאפשרה בדיקה מקיפה ויעילה, בזמן קצר של ציר שידוע בכך שהוא מועד לפורענות ולסיכון גבוה בהיבטי הצפות לקראת החורף. בסקירה נבדקו המבנה הקונסטרוקטיבי והבטון של מובל הניקוז ושלמותו וכן רמת הפניות שלו להזרמת נגר המים הצפוי בעת גשמים עזים.

הסקירה בוצעה הן בשעות היום והן הלילה, כיוון שחלק מהגישות למערכת הניקוז נמצאים בנתיב המטרונית הפעיל מתוך רצון לצמצם פגיעה ברמת השירות לציבור.

רועי לוי, ראש עיריית נשר: "נשר זכתה לפני שבוע בלבד בחמישה כוכבי יופי בתחרות של המועצה לישראל יפה, אך חלק מהאחריות המוטלת על כתפינו היא טיפול בתשתיות המונחות מתחת לקרקע ולא רק לטיפוח העיר הנראה לעין. יחד עם נתיבי איילון יזמנו סקירה מקיפה של מובלי הניקוז העירוניים, שקולטים מים מרום הר הכרמל, וזאת בכדי למנוע הצפות בחורף הקרוב, שנראה שיתאפיין באירועי מזג אוויר קיצוניים.

עידו דרופיבסקי, ראש אגף תפעול ואחזקה ומנהל המרחב הצפוני בחברת נתיבי איילון, שהוביל את הסקירה: "שיתופי הפעולה עם עריית נשר מאפשרים את הגברת המוכנות וההיערכות לחורף, וזאת על מנת לאפשר רציפות תנועה בצירים שבאחריות נתיבי איילון במרחב הצפוני. אנו מפעילים פתרונות טכנולוגיים יצירתיים לקיצור זמני ההיערכות ויכולות המאפשרות כיסוי שטחי ואמצעי ניקוז במתארים שונים, עם מינימום הפרעה לתנועה ויכולת ניתוח ממצאים, המאפשרים מוכנות גבוהה לאירועי מזג אויר קיצוניים, רמות שירות גבוהות בדרכים וכן הגברת האמינות בשימוש בתחבורה הציבורית".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות