ישראל במלחמה (שימוש לפי סעיף 27א לפי חוק זכויות יוצרים)

יומן מלחמה: פצוע אנוש מנפילת רקטה בשדרות

במטח האחרון על שדרות נפצעו צעיר כבן 20 באורח אנוש עם חבלה רב מערכתית ושלושה נוספים במצב קל. חובש בכיר במד"א, אהרון חיימוב ז"ל, בן 25, נרצח אתמול (שבת) בבוקר מירי מחבלים


ישראל במלחמה (שימוש לפי סעיף 27א לפי חוק זכויות יוצרים)
347

מדוברות מד"א נמסר, כי בנפילות בדקות האחרונות בשדרות, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים ברזילי ארבעה פצועים: גבר כבן 20 במצב אנוש עם חבלה רב מערכתית ושלושה פצועים במצב קל.

במהלך הלילה העניקו צוותי מגן דוד אדום טיפול רפואי ל-28 נפגעים מנפילות רקטות בדרום: שניים במצב קשה, שניים במצב בינוני, 15 קל ותשעה נפגעי חרדה.

עוד נמסר, כי צוותי מד"א ברחבי הארץ נמצאים בכוננות שיא. 1,400 אמבולנסים, בהם ממוגני ירי מאוישים על ידי מתנדבי ועובדי מד"א שמצילים חיים לעיתים תחת אש.

שירותי הדם של מד"א יקיימו גם היום התרמות דם מיוחדות בירושלים, תל אביב, חיפה, נתניה ובשירותי הדם של מד"א בתל השומר ובמקומות נוספים, המפורטים באתר מד"א.

מתחילת המלחמה כוחות מד"א טיפלו במאות רבות של נפגעים, בהם הרוגים, פצועים קשה, בינוני וקל. מסוקי מד"א ביצעו עשרות גיחות פינוי בהיטס ופינו לבתי החולים שיבא, בילינסון, איכילוב, שמיר אסף הרופא, שערי צדק והדסה עין כרם, עשרות פצועים אזרחים וחיילים מהשטח ומבתי החולים בדרום.

לאחר טיפול ראשוני בבתי החולים ברזילי וסורוקה בדרום, עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי פינוי ייעודיים של מגן דוד אדום העבירו לבתי החולים ברחבי הארץ פצועים בדרגות פציעה שונות.

אבל כבד במד"א

חובש בכיר במד"א, אהרון חיימוב ז"ל, בן 25, נרצח אתמול (שבת) בבוקר מירי מחבלים בעירו אופקים בזמן שנהג באמבולנס בדרך להציל חיים. חיימוב ז"ל הותיר אחריו שני ילדים ואישה, הורים אחים ובני משפחה.

אהרון חיימוב החל את דרכו במד"א כמתנדב שנת שירות. לאחר מכן הצטרף לארגון באופן רשמי כחובש רפואת חירום, ובהמשך סיים קורס חובשים ונהגי אמבולנס.

דני שטרקמן מנהל תחנת אופקים במד"א: ״אהרון היה אדם מסור שנתן את כל כולו למען הצלת חיי אדם. נהג אמבולנס וחובש בכיר מקצוען, שהיה צפוי להתחיל את קורס הפרמדיקים במד"א. אדם אחראי מקצועי שטובת החולים והמטופלים תמיד הייתה בראש מעייניו. אהרון היה מאוד אהוב בתחנה, מקצועי מאוד שאהב את העבודה והנתינה. אהרון נהרג בעת מילוי תפקידו כשהיה בדרך לטפל בנפגעים. יחסר לכולנו מאוד, יהי זכרו ברוך".

אהרון חיימוב ז"ל (צילום: דוברות מד"א)
אהרון חיימוב ז"ל (צילום: דוברות מד"א)

מנכ"ל מד"א אלי בין: "בכל אירוע בטחוני מורכב, מתנדבי ועובדי מד"א, כל אחד מהם, ניצב בחזית על מנת להעניק טיפול רפואי מקצועי לפצועים ולנפגעים, אך אהרון הוא מלח הארץ בפני עצמו, ודוגמה ומופת לעובדי ומתנדבי מד"א. לכתו של אהרון הותירה אותנו כואבים מאוד ומוקירים את דרכו. מתנדבי ועובדי מגן דוד אדום מרכינים היום ראש ומחבקים את המשפחה – חלק בלתי נפרד ממשפחת מד״א. יהי זכרו ברוך".

ארבעה אנשי צוות מד"א נפצעו מירי, וישנם עדיין מנותקי קשר. במד"א פונים לציבור להישמע להנחיות מצילות החיים של כוחות הביטחון.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות