התחדשות עירונית בטירת כרמל | הדמיה: באדיבות מינהל התכנון

טירת כרמל: אושרה להפקדה תוכנית ענק להתחדשות עירונית

על פי התוכנית, 1,280 יחידות דיור, מבני תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים יוקמו על שטח כולל של כ-33 דונם במתחם הרחובות הרצל, מוצקין, ביאליק ("מתחם רייק")


התחדשות עירונית בטירת כרמל | הדמיה: באדיבות מינהל התכנון
292

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות מתכנן המחוז, רונן סגל, אישרה להפקדה תוכנית ענק להתחדשות בטירת כרמל. מדובר באחד הפרויקטים להתחדשות עירונית הגדולים בטירת כרמל, המהווה המשך לתהליכי התחדשות העירונית במרכז העיר.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-33 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות הרצל, מוצקין, ביאליק ("מתחם רייק").

התוכנית כוללת 1,280 יחידות דיור, שייבנו ב-16 מבני מגורים חדשים של 30-9 קומות. מבני המגורים שייבנו ברחוב הרצל ישלבו חזית מסחרית ומעליה קומות תעסוקה. כ-320 דירות יהיו דירות קטנות.

כיום מצויים במתחם 210 יחידות דיור ב-15 מבני מגורים של שלוש קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר ותעסוקה שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים שיוקמו על הרחובות הרצל ומוצקין. כמו כן, התוכנית יוקצה שטח לטובת הקמת בית ספר בחלק הצפוני של המתחם וכן גני ילדים שישולבו בחלק מהבניינים. במרכז המתחם יוקם שטח ציבורי פתוח שיאפשר נגישות וחיבור מהמתחם לשכונות הסמוכות.

התוכנית משלימה שתי תוכניות נוספות: מצפון מתחם "אוטוקרס" המשלב 270 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר ושטחים פתוחים, ומדרום "מתחם הרצל", הכולל כ-485 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים.

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "התוכנית מהווה דוגמה לתכנון שאנו מובילים בשנים האחרונות במינהל התכנון, המבוסס על עקרונות של תכנון בר קיימא: עירוב שימושים וריכוז מאמץ לחיבוריות עם המרקם הקיים מסביב, הפניית המבנים לרחובות הראשיים ויצירת דופן רחוב פעילה ומזמינה להולכי רגל, שיהפכו את מתחם המגורים לשכונה המספקת לתושביה את מרבית צורכיהם ללא צורך בשימוש ברכב פרטי. תכנון מסוג זה, מעודד את ההליכה ומאפשר חיי קהילה ופעילות משותפת ומגוונת במרחב הציבורי ויתרום משמעותית לאיכות החיים של התושבים".

התוכנית היא ביוזמת נוף ים כרמל רייק בע"מ ועיריית טירת כרמל, ונערכה על ידי משרד פנינה רוזנברג ומשרד שוורץ בסנוסוף.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות