האחות אוקסנה קרסני מהיחידה לטיפולי בית בקרית שמונה | צילום: דוברות מכבי

גם בזמן מלחמה צוותי מכבי מגיעים למטופלים המרותקים לביתם בקו העימות

ביחידה לטיפולי בית של מכבי שירותי בריאות בצפון פועלים כל העת להנגשת השירות בקו העימות למטופלים מורכבים מבחינה רפואית ותפקודית, מרותקי בית, מונשמים ונתמכי נשימה. הצוותים מגיעים לבתי המטופלים ברכב ממוגן, כשהם חובשים קסדה ולובשים שכפ"ץ, וכל זאת במטרה לשמור על רצף טיפולי ומתן מענה מקסימלי למטופלים


האחות אוקסנה קרסני מהיחידה לטיפולי בית בקרית שמונה | צילום: דוברות מכבי
239

כ-2000 מטופלים מורכבים מבחינה רפואית ותפקודית, מרותקי בית, מונשמים ונתמכי נשימה נמנים עם מטופלי היחידה לטיפולי בית של מכבי שירותי בריאות בצפון. במסגרת היחידה לטיפולי בית המטופלים מקבלים מעטפת שלמה של רפואה, סיעוד, עבודה סוציאלית, מקצועות הבריאות ומוקד טלפוני זמין רק עבור מטופלי היחידה המאויש על ידי מזכירות. גם בימים קשים ומאתגרים אלו ממשיכים בפעילות הרפואית השוטפת וממשיכים להנגיש את השירות הביתה על ידי הצוותים הרב מקצועיים.

ד"ר בסאת ביתם, מהיחידה לטיפולי בית בגליל המערבי | צילום: דוברות מכבי
ד"ר בסאת ביתם, מהיחידה לטיפולי בית בגליל המערבי | צילום: דוברות מכבי

במרחבים הפריפריים, הצוותים של מכבי פועלים להנגשת השירות בקו העימות ומשתמשים ברכב ממוגן ושימוש אישי לאמצעי מיגון (קסדה ושכפ"ץ) לצורך שמירה של רצף טיפול ומתן מענה מקסימלי בבית המטופל. בשאר המחוז העשייה השוטפת מתקיימת כשגרה ואף מוגברת על ידי מתן מענה טלפוני, וירטואלי ופרונטלי למטופלים בתדירות יותר גבוהה.

מיד עם פרוץ המלחמה בוצעו שיחות טלפוניות לכל המטופלים ביחידה, כל הצוותים יצרו קשר אישי עם המטופלים לשיחת "מה נשמע", זיהוי צרכים, מבצע חיסונים, מתן מרשמים, אספקת תרופות ומתן מענה בהתאם עם דגש על שמירת רצף טיפול ומתן מענה לאנשים המפונים מאזורים שונים בצפון ומשאר המחוזות.

ד:ר סג'יע אבו שאהין והאחות נורה קרבדאי מהיחידה לטיפולי בית בצפת | צילום: דוברות מכבי
ד:ר סג'יע אבו שאהין והאחות נורה קרבדאי מהיחידה לטיפולי בית בצפת | צילום: דוברות מכבי

מהנהלת היחידה לטיפולי בית של מכבי שירותי בריאות בצפון נמסר: "צוות היחידה לטיפולי בית עושה עבודת קודש, מליאה בנתינה אינסופית, שליחות, מסירות, זמינות, מחויבות ואחריות כלפי המטופלים ובני משפחתם. הצוות הוא קרן האור שנכנס לבית המטופלים ומפיץ תקווה לחשיכה בימים סוערים אלו. הם מתמודדים עם סיטואציות מורכבות מבחינה רפואית, סוציאלית וכעת גם ביטחונית. העבודה שלהם מלאה בהמון רגישות חמלה וסבלנות מדהימה שעוטפת וחובקת בשגרה בכלל וברגעים קשים בפרט. מלוא הערכה לצוות מיוחד זה וישר כוח על עשייה ראויה לשבח בזכות האנשים. גאוות יחידה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות