שחר סגלסקו ומתנדבי עמותת "חודש טוב"

המתנדבים שמעלים חיוך על פניהם של מאושפזים בבתי חולים בחיפה

הכירו את עמותת "חודש טוב", שמתנדביה מגיעים בכל יום שישי לבתי החולים עם הפתעות וברכות, עוברים בין המחלקות השונות, משוחחים עם המטופלים ובני משפחותיהם ומשמחים את ליבם


שחר סגלסקו ומתנדבי עמותת "חודש טוב"
363

ימים לא פשוטים עוברים על מדינת ישראל, מלחמה בכמה חזיתות, הרוגים, חטופים וחוסר ודאות לגבי ההמשך, אך דווקא בימים כאלה קל לזהות נקודות של אור, מתנדבי עמותת "חודש טוב", הפועלים מדי יום שישי בבתי החולים בחיפה, במטרה לעלות חיוך על פניהם של החולים ומשפחותיהם.

עמותת "חודש טוב" נוסדה בשנת 2010 על ידי משפחת פרדו-רוקואס, במטרה להפוך כאב לחיוך בקרב חולים המאושפזים בבתי החולים. מתנדבי העמותה מגיעים לבתי החולים ברחבי הארץ עם הפתעות וברכות, עוברים בין המחלקות השונות ומשוחחים עם המטופלים ובני המשפחה. אף לא אחד מעובדי העמותה או מנהליה מקבל שכר, כולם פועלים בהתנדבות מלאה, והתרומות שמתקבלות בעמותה מועברות היישר לחולים ומשפחותיהם.

שחר סגלסקו (24), סטודנטית להנדסת תעשייה וניהול, שמובילה את פעילות העמותה בימי שישי בבתי החולים בחיפה, מספרת: "חשבתי כיצד אני והחברים שלי יכולים לעשות טוב, בצורה פשוטה ואמיתית, בלי סיפורים וביורוקרטיה. פשוט ללכת, לעשות טוב ולהרגיש את האימפקט של זה. לפני כשנה הגעתי לעמותת 'חודש טוב', שעובדת בשיתוף פעולה עם בתי החולים, וכל ההתנדבות מתבצעת בסינרגיה מדהימה. אנחנו נפגשים בלובי הכניסה לבית החולים, נערכים יחד לחלוקה במחלקות השונות, בכל פעם אנחנו מחלקים משהו אחר – בלונים, חלה לשבת או כל הפתעה אחרת שעושה טוב".

סופגניות למאושפזים בבתי החולים | צילום: עמותת "חודש טוב"
סופגניות למאושפזים בבתי החולים | צילום: עמותת "חודש טוב"

"האמת שזה די פשוט. ניתן למצוא אותי או את עמותת 'חודש טוב' באינסטגרם או בפייסבוק, שולחים לנו הודעה, ואנחנו שולחים קישור לקבוצת הוואטסאפ שלנו שמונה כ-100 מתנדבים. בקבוצה אנחנו מעדכנים על זמני ההתנדבות ומספקים את כל הפרטים שצריך כדי להגיע ולהצטרף אלינו. היופי בקבוצה שהיא מורכבת באנשים בכל הגילאים מ-16 ועד 40, דתיים וחילוניים. היופי בעמותה שלנו זה שכל סיוע מגיע ישירות לחולים, בלי מסננות בדרך. מאפיית אריאל לדוגמה תרמה לנו חלות קטנות, ארזנו אותן יפה וחילקנו אותן לחולים ומשפחותיהם. מישהו תרם לנו כסף ורכשנו באמצעותו מאות סופגניות שחולקו עם כרטיס ברכה למאות חולים ולמשפחותיהם רגע לפני כניסת השבת. כל אחד יכול לסייע לנו בדרכו שלו, והכל מתקבל בברכה".

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות