מנכ"ל תנועת "רגבים", מאיר דויטש | צילום: רגבים

האם מחדל 7 בינואר או 7 בפברואר בדרך?

תחקיר תנועת "רגבים" מגלה: הקונספציה שאפשרה את טבח 7 באוקטובר ממשיכה במדויק ביהודה ושומרון. בתמיכת האיחוד האירופי, הפלסטינים בונים עשרות אלפי מבנים בצמידות לגדר המערכת ובקרבה של קילומטר בלבד ליישובים ישראלים


מנכ"ל תנועת "רגבים", מאיר דויטש | צילום: רגבים
219

תנועת "רגבים" חושפת היום (ראשון), כי שלושה חודשים אחרי טבח 7 באוקטובר – במהלכו פרצו אלפי מחבלים את גדרות ההפרדה וחדרו לשטח מדינת ישראל, רצחו כ-1200 אזרחים וחטפו כ-250 – תרחיש דומה עלול לצאת לפעול מתוך שטחי יהודה ושומרון.

בסרטון שפרסמה "רגבים" הבוקר, חושף מנכ"ל התנועה, מאיר דויטש, את המבנים בפאתי הכפר הפלסטני רמאדין בהר חברון, בסמוך מאוד לישובים סנסנה, כרמית ומיתר.

דויטש: "מקבץ המבנים הבלתי חוקיים הנמצאים כאן סביבי מספרים את כל הסיפור. הם מהווים את העדות לכשל המבצעי שעדיין מתרחש בימים אלה ממש. הפקרה מוחלטת של שטח שאמור להוות אזור חיץ ביטחוני. כאן, במרחק מטרים מגדר המערכת שנבנתה במשך שנים בהשקעה של מילארדים רבים. את מה שקרה בעזה אנחנו רואים אחד לאחד כאן היום".

ב"רגבים" מעדכנים על גל בנייה מסיבי מאוד דווקא בתקופה האחרונה של הרשות הפלסטינית בתמיכה של האיחוד האירופי באזור, שהיה עד כה חיץ בין הישובים הפלסטיניים לבין הקו הירוק. בתנועה טוענים, כי בנייה זו, של עשרות אלפי בתים ומבנים לא חוקיים, מתבצעת גם בשטחי אש, שמורות טבע ואתרים ארכאולוגים. כל זאת בצמוד לגדר המערכת, שנבנתה במשך שנים בהשקעה של מיליארדים רבים.

מתנועת "רגבים" נמסר: "קונספציית הגדר שקרסה בקול רעש גדול מוכרחת להדליק מיליון נורות אדומות בוהקות גם ביחס למדיניות הביטחון ביהודה ושומרון. המבנים הללו עלולים בקלות לשמש בסיסי טרור דה פקטו ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. הפקרת שטח היא הדרך לטבח. אסור לתת למציאות כזו להתרחש בלב הארץ, ובכך לסכן את תושבי מדינת ישראל כולה".

תנועת רגבים היא תנועה ציבורית שהוקמה במטרה להוביל לקביעת סדר יום יהודי וציוני למדינת ישראל בהיבטי קרקע וסביבה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 26/02/2023
2 נרצחים בפיגוע ירי בשומרון
נגישות