סיגלית 3 טירת כרמל | צילום: בראש החדשות

בגין ליקויי בנייה: הקבלן "יצחק שרבט ובניו בע"מ" יפצה דיירי בניין בטירת כרמל

על פי פסק הדין שניתן לאחרונה, נציגות בניין המגורים המשותף ברחוב סיגלית 3 בטירת כרמל הגישה בסוף שנת 2018 תביעה כספית בסך 718,522.48 שקלים כנגד החברה הקבלנית "יצחק שרבט ובניו בע"מ", בגין ליקויי בנייה ונזקים בלתי ממוניים – כך דווח באתר "בראש החדשות"


סיגלית 3 טירת כרמל | צילום: בראש החדשות
358

על פי פסק הדין שניתן לאחרונה, נציגות בניין המגורים המשותף ברחוב סיגלית 3 בטירת כרמל הגישה בסוף שנת 2018 תביעה כספית בסך 718,522.48 שקלים כנגד החברה הקבלנית "יצחק שרבט ובניו בע"מ", בגין ליקויי בנייה ונזקים בלתי ממוניים – כך דווח באתר "בראש החדשות".

לטענת נציגות הבניין, הנתבעת הפרה את חוזה הרכישה בינה לבין דיירי הבניין, פעלה בניגוד להתחייבויותיה, לא עמדה בתנאי החוזה ו/או בדרישות הדין בנוגע לטיב הבניה, התרשלה בכל הקשור לבניית הבניין, ואופן מסירתו לתובעת. הבניין נבנה בצורה לקויה, ואינו מתאים למגורים. נטען כי פניותיה הרבות של התובעת, בבקשה לתקן את הליקויים ברכוש המשותף, לא נענו , ואלו שכן נענו, תוקנו באופן רשלני.

על פי הדיווח ב"ראש החדשות", מנגד טענה החברה הקבלנית, כי יש לדחות התביעה על הסף , ובשל העדר יריבות עם התובעת ,שכן הנציגות אינה רשאית לתבוע בשם הדיירים בבניין לעניין הרכוש המשותף. נטען כי ככל שקיימים ליקויים, הינם ליקויים קטנים, אשר רובם ברמה האסתטית בלבד, ואינם מונעים שימוש תקין ואו הנאה. עוד טענו כי מרבית הליקויים הנטענים הינם ליקויים אשר ביום המסירה היו ניתנים לגילוי בעין, בלתי מקצועית, מה שמלמד שהליקויים הנטענים, נגרמו עקב שימוש לקוי של הדיירים או אנשי מקצוע מטעמם, ובכלל זה הוסיפו כי לא ניתנה לה הזדמנות נאותה לתקן את הליקויים.

על מנת להכריע בתביעה זו, מינה בית המשפט מומחה מטעמו, ולצורך כך מינה את המהנדס אורמן דן, אשר נתן את חוות דעתו ביום 27.01.2021, בה הוא קבע כי עלות תיקון הליקויים עומדת על סך 53,650 ₪, בתוספת פיקוח 5350 שקלים. בעניין עבודות האלומיניום קבע המומחה פיצוי בסך 15,770 שקלים. בגין תיקונים בחדר המשאבות קבע המומחה פיצוי בסך 30,000 שקלים. בסך הכל קבע המומחה פיצוי בגובה 104,770 שקלים בתוספת מע"מ, אשר הביא אותו לכדי מסקנה שיש לפצות את דיירי הבניין בגין הליקויים בסך כולל של 122,580 שקלים.

בהתאם, הכריע בית המשפט כי יש לקבל את התביעה בחלקה, לפיה הוא חייב את החברה הקבלנית לשלם לדיירי הבניין סך של 125,271 שקלים בגין ליקויי בנייה.

בנוסף חייב בית המשפט את החברה הקבלנית לשלם לדיירי הבניין את הוצאות הדיון בסך 34,696 שקלים, וכן לשלם להם שכר טרחת עורך דין בשיעור של 14 אחוז מסכום הפיצוי שנקבע בגין ליקויי בנייה.

דיירי הבניין יוצגו בתביעה על ידי בא כוחם עורך הדין שמואל גייער. החברה הקבלנית יצחק שרבט ובניו בע"מ יוצגו בתביעה על ידי בא כוחם עורך הדין אסף פינקלשטיין.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות