המטופל ניר זמיר וד"ר מוחמד בדארנה שהציל את חייו | צילום: דוברות מכבי

הרופא חזר מחופשה וגילה שהציל חיים

לצד החיים המאתגרים שהוא חווה כמפונה, ניר זמיר לא שיער שהדרמה הגדולה של חייו עוד לפניו. לאחר שהתלונן על סחרחורת, הרופא של מכבי זיהה, בבדיקה גופנית סטנדרטית, בעיה בליבו של המטופל. כשהרופא חזר מחופשתו, המטופל הגיע לבשר לו שחייו ניצלו בזכותו


המטופל ניר זמיר וד"ר מוחמד בדארנה שהציל את חייו | צילום: דוברות מכבי
81

ניר זמיר (62), מפונה ממטולה, המתגורר כרגע במלון בטבריה, הגיע למרפאת מכבי שירותי בריאות, כשהוא מלין על סחרחורת. הוא הדגיש בפני הרופא, כי הסחרחורת חלפה והוא חש בטוב, אך בכל זאת רצה לקבל חוות דעת רפואית.

לצד החיים המאתגרים שחווה כמפונה, זמיר לא שיער שהדרמה הגדולה של חייו עוד לפניו. ד"ר מוחמד בדארנה, מומחה לרפואת משפחה במכבי, בציע בדיקה נוירולוגית והאזנה ללב, ולאחר מכן אמר לזמיר, כי בליבו ישנו צליל בלתי תקין (אוושה). אלא שעל אף התסמינים המדאיגים, זמיר חזר ואמר לרופא המשפחה כי חש בטוב נכון לאותם רגעים.

עבור ד"ר בדארנה, שכבר חווה אירועים מהסוג, שקלול התסמינים הדליק אצלו נורה אדומה, והוא התעקש על כך שזמיר ייגש לבצע בדיקת  אק"ג, אקו לב וכן שיבקר אצל קרדיולוג. ד"ר בדארנה אמר לזמיר שהוא יוצא לחופשה והאיץ בו לבצע את הבדיקות במהירות האפשרית, כדי שיוכל לצאת לחופשה בראש שקט.

בינתיים, ד"ר בדארנה יצא לחופשה, וזמיר ביצע את הבדיקות הדרושות שכללו אק"ג ואקו לב, בהן נמצא, כי הוא סובל מהיצרות קשה של מסתם אורטאלי ומחסימה חמורה בעורקים בנוסף. זמיר נשלח במהרה לבית חולים, שם עבר צנתור לב והחלפת מסתם והיה מאושפז במשך שמונה ימים. אין ספק שאלמלא התעקשותו של ד"ר בדארנה, הסיפור יכול היה להסתיים בצורה אחרת.

לאחר שד"ר בדארנה חזר מחופשתו, כבר ביום הראשון לעבודתו, זמיר הגיע אליו, למרפאה, מצויד בשי קטן, להודות לו על כך שהוא הציל את חייו. "מבחינתי אתה הנס שלי בטבריה", אמר זמיר לד"ר בדארנה. "תודה שהצלת לי את החיים. בזכות עבודה מקצועית היית שם עבורי בזמן אמת".

ד"ר בדארנה: "זה היה מאוד מרגש ומספק עבורי שיכולתי לעזור בזמן אמת. היה לי חשוב, לפני צאתי לחופשה, לדאוג שהמטופל מבצע את כל הבדיקות. הופתעתי שביום הראשון לחזרתי לעבודה, הוא קיבל את פניי עם הבשורה. זאת זכות גדולה מאוד עבורי כרופא, לשם כך בחרתי במקצוע".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות