המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין מחוז חיפה, עו"ד אדיר צבי | צילומים: מיכה בריקמן, נמל חיפה

המשקיעים נוהרים לחיפה: העיר מובילה בישראל בעסקאות יד שנייה

על פי נתוני הלמ"ס, בחיפה בוצעו ברבעון האחרון 781 עסקאות בשוק היד השנייה – גידול של 39 אחוז לעומת הרבעון הקודם * המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין חיפה ויו״ר ועדת מקרקעין והתחדשות עירונית במחוז חיפה, עו"ד אדיר צבי, המתמחה בדיני נדל"ן: "חיפה קלטה מפונים מהצפון שמחפשים דירות להשכרה, והמשקיעים ממהרים לקנות דירות יד שנייה במחירי מציאה, בעיקר כאלה המיועדות להתחדשות עירונית"


המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין מחוז חיפה, עו"ד אדיר צבי | צילומים: מיכה בריקמן, נמל חיפה
80

על פי נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), ההתאוששות בשוק הדיור בישראל, במכירות דירות חדשות ויד שנייה, שאפיינה את החודשים האחרונים למרות המלחמה, נבלמה בחודש פברואר, שבו חל היפוך מגמה, והשוק רשם נסיגה. עם זאת, בשורה נדל"נית מגיעה דווקא מכיוונה של חיפה.

עיר הכרמל, כך על פי הנתונים, מובילה במספר העסקאות בשוק הדירות מיד שנייה עם 781 דירות ברבעון – גידול של 39 אחוז לעומת הרבעון הקודם (ספטמבר-נובמבר 2023).

את המשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין חיפה, עו"ד אדיר צבי, המכהן גם כיו״ר ועדת מקרקעין והתחדשות עירונית במחוז חיפה, הנתון לא מפתיע. לדברי עו"ד אדיר צבי, שפורסמו באתר חדשות חיפה והקריות, הסיבה להתעוררות שוק היד השנייה בחיפה היא פעילות ערה של משקיעים. "חיפה קלטה מפונים מהצפון, והם מחפשים דירות להשכרה ולא לרכישה", מסביר עו"ד צבי. "המשקיעים מודעים למגמה זו, וממהרים לקנות דירות יד שנייה. הם בעיקר מחפשים מציאות וגם מוצאים אותן בדירות בבניינים ישנים שמיועדים לעבור התחדשות עירונית. צריך לזכור שבחיפה המחירים עדיין נמוכים, והמשקיעים יוצאים מתוך נקודת הנחה שהמחירים יעלו כשתוכניות ההתחדשות העירונית יקודמו".

חיפה | צילום: ראובן כהן

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות