מנכ"ל עיריית נשר, צחי שומרוני, בכנס ניהול משאבי אנרגיה בחירום | צילום: דוברות עיריית נשר

"מצב חירום הוא לא נקודה בזמן, הוא מרתון, ולמרתון צריך להתכונן"

בכנס ניהול משאבי אנרגיה בחירום בהשתתפות בכירים במשק, הציג מנכ"ל עיריית נשר, צחי שומרוני, את התוכנית של העיר למוכנות לשעת חירום בתרחיש עלטה ואת התוכניות העתידיות להתייעלותה האנרגטית


מנכ"ל עיריית נשר, צחי שומרוני, בכנס ניהול משאבי אנרגיה בחירום | צילום: דוברות עיריית נשר
74

אתמול (רביעי) התאספו בכירים מהחברות הגדולות במשק, ביניהם מנכ"ל חברת "נגה", המנהלת את מערכת החשמל בישראל, לכנס ראשון בנושא ניהול משאבי אנרגיה בחירום. הכנס, שאותו יזמו חברי פורום מנהלי משאבי האנרגיה, שמובל על ידי "נגה", התקיים בעקבות העלאת המודעות לתרחיש העלטה במקרה של מלחמה. התרחיש, כזכור, עלה, לראשונה, לשיח הציבורי בעקבות דברים שאמר ראש עירית נשר רועי לוי, ובהם תיאר תרחיש של שעות ועד שבוע שלם ללא חשמל וקרא לציבור להתכונן.

במהלך הכנס הוצגו לנוכחים תרחישי הייחוס והפערים שניצבים מול החברות והרשויות, לצד פתרונות ותוכניות עתידיות לשמירה על אספקת האנרגיה. בין הנואמים היה גם צחי שומרוני, מנכ"ל עיריית נשר, הפועל בחירום ובשגרה על מנת להבטיח ניהול נכון ואפקטיבי של משאבי האנרגיה ברשות, לצד התייעלות אנרגטית של העיר.

מנכ"ל עיריית נשר צחי שומרוני | צילום: דוברות עיריית נשר
מנכ"ל עיריית נשר צחי שומרוני | צילום: דוברות עיריית נשר

בדבריו הציג שומרוני את העקרונות המנחים את העירייה בפיתוח תוכניות לשימור אנרגיה והיערכות העירייה לתרחיש עלטה, בין היתר על ידי רכישת גנרטורים למבני ציבור, למקלטים הציבוריים, לבריכות ולמכוני המים, הקמת כיתות כוננות ועוד. נוסף על כך, הוצגו תוכניות להתייעלות אנרגטית של העיר בשנים הקרובות כחלק מתוכנית עירונית שתאפשר לנשר עצמאות אנרגטית.

"מצב חירום הוא לא נקודה בזמן, הוא מרתון, ולמרתון צריך להתכונן. אסור לנו להיות שאננים, צריך להיות מוכנים לגרוע ביותר ולקוות לטוב ביותר. זה חלק מתפקידנו וזו אחריותנו כלפי הציבור במדינת ישראל", אמר שומרוני. עוד הוא אמר: "אני קורא מכאן למשרדי הממשלה להאציל סמכויות לרשויות המקומיות ולאפשר לנו לספק לתושבים ולעסקים את השירותים שהם זקוקים להם כמו שאנחנו יודעים לעשות גם בשגרה וכמו שידענו לעשות גם במשבר הקורונה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות