"לגור בעיר ולהרגיש בקיבוץ", אומר תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של סלע בינוי | צילום: תום סיימון/הדמיה

פארק אפקה בקרית ביאליק: שילוב של מגורי יוקרה עם מרחבי טבע מרהיבים

חולמים לגור בעיר אבל להרגיש בקיבוץ? רובע המגורים "פארק אפקה", המוקם בימים אלה בשכונת נאות אפק בקרית ביאליק, הוא השילוב המושלם של מגורי יוקרה עם מרחבי טבע ירוקים, נגישות תחבורתית מעולה, חינוך מצוין ושירותי מסחר וקהילה, והכל ליד הבית


"לגור בעיר ולהרגיש בקיבוץ", אומר תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של סלע בינוי | צילום: תום סיימון/הדמיה
101

// מה הלוז, בשיתוף PARK AFEKA

שכונת נאות אפק בקרית ביאליק, או בשמה השני – אפקה, היא שכונה ייחודית בנוף הקרייתי. השכונה החדשנית והצעירה, שהוקמה בעקבות הסכם הגג, שנחתם לפני כעשור בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ועיריית קרית ביאליק, טובלת בירוק מכל צדדיה ומתאפיינת במרקם אנושי וקהילתי מיוחד.

השכונה ממוקמת בצפון קרית ביאליק, ממזרח לכביש 22, צפונית לכביש 79, על קרקעות שהיו שייכות בעבר לקיבוץ אפק והועברו לקרית ביאליק. ממערב לה שוכנת שמורת הטבע עין אפק, ובסמוך לה עובר שביל נחל הנעמן. עד כה אוכלסו בשכונה כ-2000 דירות מכלל 5,200 המתוכננות. הבנייה בשכונה היא מגוונת ומשלבת בנייה נמוכה עם בנייה רוויה של עד 25 קומות.

כ-1,600 דירות נבנות בימים אלה על ידי שלוש חברות שותפות – סלע בינוי, קבוצת בראל וצור ישראל – שמקימות בשכונה את "פארק אפקה" (PARK AFEKA) – רובע מגורים יוקרתי, המשלב מגדלי מגורים, בנייני בוטיק וצמודי קרקע עם מרחבי טבע מרהיבים.

הנחלה – פארק אפקה (הדמיה: OLIN)
הנחלה – פארק אפקה (הדמיה: OLIN)

"'פארק אפקה' מציע דירות שלושה, ארבעה, חמישה ושישה חדרים לצד מיני פנטהאוזים, פנטהאוזים ודירות גן, בשישה מתחמי מגורים", אומר תומר אולמן, סמנכ"ל המכירות של חברת סלע בינוי, "אחד מהם הוא מתחם 'הנחלה' היוקרתי, המשווק בימים אלה וכולל כ-30 בנייני בוטיק של שלוש וארבע קומות עם כ-150 דירות בתמהיל מגוון של חמישה ושישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים דופלקס מפוארים עם מפרט עשיר, יוקרתי ומפנק. דירות הגן הן בעלות כניסות פרטיות נפרדות ומתהדרות בגינות גדולות עם בריכה. מתחם 'הנחלה', שתוכנן על ידי טובי האדריכלים, בולט בייחודיותו בשכונה. בחודשים הקרובים נצא לשיווק עם שני מתחמים נוספים, שיכללו גם מגדלי יוקרה וגם בנייני בוטיק".

כל מה שצריך ליד הבית

"כ-60 אחוז מתושבי השכונה הם זוגות צעירים, 20 אחוז הם משפרי דיור ו-20 אחוז הם משקיעים", אומר אולמן. "השכונה הפכה אבן שואבת לזוגות צעירים ומשפחות, כי יש בה הכל מהכל. מאחר שהשכונה הוקמה בעקבות הסכם הגג, המדינה החלה להשקיע בתשתיות עוד לפני שנבנה כאן הבניין הראשון. השכונה מציעה מעטפת חינוכית מלאה מגיל אפס ועד כיתה י"ב. כיום פועלים בה בית הספר היסודי 'מיתרים', 17 גני ילדים, תשעה מעונות, בית הספר 'צלילים' לחינוך מיוחד, שני אולמות ספורט ובית כנסת. התיכון השש שנתי נמצא בשלבי בנייה סופיים וצפוי להיפתח בספטמבר 2024".

שכונת פארק אפקה, מבט ממערב למזרח (הדמיה: סטודיו 84)
שכונת פארק אפקה, מבט ממערב למזרח (הדמיה: סטודיו 84)

בהמשך השנה ייפתח בנאות אפק המרכז המסחרי "אפקה סנטר", שיהיה חלק מרשת OPEN – מרכזי קניות ליד הבית. המרכז נבנה גם הוא על ידי סלע בינוי ושותפות לו החברות איסתא נדל"ן וצור ישראל. במרכז יפעלו שלוש קופות החולים – כללית, מכבי ומאוחדת לצד מרפאות מומחים, סופרפארם, סופרמרקט של רשת AM-PM, חדר הכושר Icon מבית הולמס פלייס, החמנייה, לה גופרה, עידן 2000, קפה נינה, מסעדת קינג קונג ועוד. בהמשך ייפתחו מסעדות נוספות, בתי קפה, מאפיות ובתי עסק נוספים. את הקומות העליונות של המרכז יאכלסו משרדים.

אולמן: "היתרון הגדול של השכונה הוא בכך שדייריה לא צריכים לצאת ממנה, כדי לצרוך שירותים ומסחר. הכל נמצא במרחק הליכה של מקסימום שבע דקות, ואין צורך להתניע את הרכב. השכונה תרושת בשבילי הליכה ובשבילי אופניים, וילדים לא יצטרכו לחצות כבישים".

נגישות תחבורתית מעולה

יתרון נוסף של נאות אפק הוא נגישותה התחבורתית המעולה. בימים אלה מתבצעות, בו זמנית, עבודות הביסוס של ארבעה גשרים חדשים, שיחברו את השכונה לביאליק הוותיקה. הגשר הצפוני ביותר, המיועד לכלי רכב בלבד, יחבר את השכונה לקרית ביאליק מצפון. רוחבו יאפשר הקמת שני נתיבי תנועה לכל כיוון, והוא יתחבר לכביש 10, הכביש החדש שנמצא בהקמה, שימשיך את רחוב האצ"ל צפונה במקביל לכביש 22. גשר נוסף, המיועד להולכי רגל ורוכבי אופניים, יחבר את נאות אפק עם השכונה הוותיקה של ביאליק, והוא יעבור מעל כביש 22 וכביש 10 ויסתיים בצורת שבלול. שני גשרים נוספים יוקמו משני צידיו של הגשר הקיים, גשר התל, המחבר את רחוב התל עם הכניסה לשכונת נאות אפק.

כרמים – פארק אפקה (הדמיה: OLIN)
כרמים – פארק אפקה (הדמיה: OLIN)

אולמן: "בסיום העבודות נאות אפק תהיה השכונה הנגישה ביותר מבחינה תחבורתית. יהיו לה ארבע כניסות ויציאות, היא תחובר לביאליק הוותיקה, לשכונת אפק, לאזור התעשייה, לכביש 4 ולכביש 22 (עוקף קריות), ומצפונה היא תחובר לכביש 6. תושבי השכונה לא ייתקעו בפקקים כשירצו להיכנס אליה או לצאת ממנה, וזאת מעבר לעובדה שאת כל השירותים הם יכולים לצרוך בשכונה עצמה".

"קרית ביאליק מאוד מבוקשת על ידי זוגות צעירים"

לדברי אולמן, קרית ביאליק בכלל היא עיר מאוד מבוקשת על ידי זוגות צעירים, בעיקר בגלל ההשקעה הגדולה בחינוך. עם זאת, הוא אומר, החברות היזמיות של "פארק אפקה" אינן מנותקות מהמציאות ובהחלט מודעות לקשיים שעומדים בפני זוגות צעירים, המבקשים לרכוש דירה.

אולמן: "עוד לפני המלחמה, היינו הראשונים לראות את הזוגות הצעירים ולהסתכל להם בלבן של העיניים. יש להם קשיים בגיוס ההון העצמי הנדרש, הם מתקשים ליטול משכנתה בגלל הריביות הגבוהות, ונוסף על כך, כל סכום שהם משלמים צמוד למדד תשומות הבנייה, והוא רק הולך וגדל".

אז איך אתם הולכים לקראת הזוגות הצעירים?

"פארק אפקה מציע כעת לרוכשים תנאי תשלום נוחים במיוחד, 10:90 ללא ריבית וללא הצמדה. המשמעות היא שלקוח משלם כיום רק 10 אחוז משווי הנכס ומשלים את שאר התשלום בקבלת המפתח וכל זאת כאשר הוא לא חשוף למדד תשומות הבנייה. פרט משמעותי מאוד בימים אלה".

צמרות – פארק אפקה (הדמיה: OLIN)
צמרות – פארק אפקה (הדמיה: OLIN)

העבודות ב"פארק אפקה" מתבצעות במלוא המרץ. חלק מהמתחמים כבר בשלבי בנייה, חלק בשלבי חפירה ולאחרונה התקבלו היתרים לשניים נוספים. צפי אכלוס: שנתיים עד ארבע שנים.

מחירי הדיור לאן?

ההיסטוריה הוכיחה שאחרי מלחמה המחירים עולים. אולמן צופה שזה גם מה שיקרה אחרי המלחמה הנוכחית, והוא אומר: "בואי נודה על האמת. המחסור בדיור ועליית מחירים היו גם לפני המלחמה, ואחריה הם רק יוסיפו לעלות. צריך גם לקחת בחשבון שתהיה עלייה גדולה של יהודים לישראל, בגלל האנטישמיות הגוברת בחו"ל, והמחסור בדיור יתעצם. לכן, ההמלצה שלי היא חד משמעית: למרות אי הוודאות הפוליטית והכלכלית, לבצע עסקאות כאן ועכשיו, כי נראה שהמגמה היא רק עלייה של המחירים. מי שלא יקנה דירה היום, לא תהיה לו דירה מחר. תנאי התשלום הטובים שאנחנו מעניקים לרוכשים ב'פארק אפקה', יצרו ביקושים מאוד גבוהים לדירות. רק בחודש האחרון סגרנו במשרד כ-70 עסקאות, וזו עלייה דרמטית במספר העסקאות. זו הזדמנות נדירה לרכוש דירה בתנאים מצוינים ובשכונה מצוינת עם הרבה ירוק מסביב וקהילה תוססת".

לפרטים נוספים, טל': 6528*
אתר האינטרנט של "פארק אפקה": https://parkafeka.co.il/

תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של חברת סלע בינוי | צילום: תום סיימון
תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של חברת סלע בינוי | צילום: תום סיימון

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות