היולדת קורל שמחה והצוות במרפאת מכבי בקרית מוצקין, דקות ספורות לאחר הלידה | צילום: דוברות מכבי

דרמה במרפאת מכבי בקרית מוצקין: המטופלת הגיעה לבדיקת הריון שגרתית וילדה במרפאה

היולדת קורל שמחה והצוות במרפאת מכבי בקרית מוצקין, דקות ספורות לאחר הלידה | צילום: דוברות מכביהיולדת קורל שמחה והצוות במרפאת מכבי בקרית מוצקין, דקות ספורות לאחר הלידה | צילום: דוברות מכבי


היולדת קורל שמחה והצוות במרפאת מכבי בקרית מוצקין, דקות ספורות לאחר הלידה | צילום: דוברות מכבי
103

קורל שמחה (28) מקרית חיים לא יכולה הייתה לשער בנפשה כיצד יסתיים ביקורה במרפאת מכבי בקרית מוצקין, לשם הגיעה לביצוע בדיקות שגרה. אלא שבמרפאה תקפו אותו צירים עזים, ותהליך הלידה החל. טל רונקין, אחות במכון בריאות האישה ומיילדת מוסמכת, התייצבה למשימה, ובחלוף חצי שעה הגיחה לעולם תינוקת. מזל טוב

קורל שמחה (28) קרית חיים הגיעה למרפאת מכבי בקרית מוצקין לבדיקה שגרתית בשבוע ה-39 להריונה. במרפאה היא חשה מעט כאבים, ולכן ביקשה לעבור בדיקות. "לא רציתי לנסוע סתם לבית חולים", היא אומרת. הממצאים בבדיקת המוניטור לא הצביעו על צירים משמעותיים, אולם מספר דקות לאחר מכן החלה להתפתח דרמה.

"קורל החלה להתנשם בכבדות ולא הצליחה לעמוד על רגליה", משחזרת טל רונקין, אחות במכון בריאות האישה, "רופא הנשים שנכח במרפאה בדק אותה וביקש להזמין לה אמבולנס. בבדיקה הראשונה שביצעתי עלה, כי הפתח הגיע ל-4 ס"מ, ולאחר מספר דקות העניינים החלו להתקדם במהירות, והפתח כבר עמד על 8 ס"מ, ואז גם הגיעו הצירים החזקים וירידת המים".

קורל שמחה בבדיקות המוניטור, דקות ספורות לפני שהדרמה החלה | צילום: פרטי
קורל שמחה בבדיקות המוניטור, דקות ספורות לפני שהדרמה החלה | צילום: פרטי

רונקין, שהיא גם מיילדת מוסמכת, הבינה שהלידה מתרחשת כאן ועכשיו. קורל מספרת: "בהתחלה צרחתי עליה איך תיילדי אותי כאן? זעקתי לשמיים, אבל הבנתי שאין ברירה ושאני חייבת ללדת".

הודות לשיתוף פעולה של צוות האחיות של במרפאה עם ד"ר אינה בלייכר, מומחית לרפואת נשים, בחלוף חצי שעה הגיחה תינוקת חדשה לעולם. "זאת הייתה חוויה יוצאת דופן, כמו לידה ביתית. לא היה לי זמן אפילו לחשוב על אפידורל. לשמחתי הלידה עברה חלק ללא תפרים וללא כאבים כלל. לידה טבעית מושלמת וחלקה. פשוט נס", משחזרת קורל.

מספר דקות לאחר מכן הגיע האמבולנס, וקורל ובתה התינוקת פונו להמשך טיפול בבית החולים במצב רוח מרומם.

האחות טל רונקין והתינוקת שזה עתה נולדה | צילום: דוברות מכבי
האחות טל רונקין והתינוקת שזה עתה נולדה | צילום: דוברות מכבי

קורל: "כנראה שהייתי צריכה ללדת שם. קיבלתי טיפול מדהים מהלב והנשמה. כולם תמכו בי והייתה התרגשות גדולה. זה רגע שאקח איתי כל חיי". רונקין: "זאת הייתה עסקה משתלמת לשתינו. אני זכיתי לקבל לידה, וקורל זכתה במיילדת אישית. זכות גדולה עבורי להיות במקום הנכון בזמן הנכון. זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת ומרגשת עבור כולנו".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות