הטרמינל בנמל חיפה | צילום: דוברות נמל חיפה

מתחם ההופעות "הטרמינל" בנמל חיפה ייפתח בחודש הבא

"הטרמינל", מתחם ההופעות החדש שייפתח בנמל חיפה ביוני הקרוב, יארח הופעות, פסטיבלי מוזיקה ומסיבות בסביבה הייחודית של הנמל, בין הים לעיר התחתית. המתחם ייפתח ב-1 ביוני בהופעה של רביד פלוטניק (לא נותרו כרטיסים) ובהמשך יופיעו בו רמי פורטיס, נגה ארז, אביתר בנאי ורבים נוספים


הטרמינל בנמל חיפה | צילום: דוברות נמל חיפה
237

בשטח "האנגר 15" ההיסטורי בנמל חיפה, שהוקם בשנות ה-50 ושימש לאורך השנים לצורכי הנמל השונים, ייפתח ביוני הקרוב "הטרמינל", במסגרת פרויקט חזית הים של נמל חיפה. פרויקט חזית הים בנמל חיפה טומן בחובו פוטנציאל אדיר להתרחשות תרבותית בעיר וזירה חדשה של תיירות לרווחת תושבי העיר והסביבה.

פתיחת המתחם החדש, ביוזמת נמל חיפה, בשיתוף פעולה וניהול אמנותי של אסף בן דוד, ממקימי ומפיקי פסטיבל inDnegev , צפויה להיות המיזם הראשון בנמל שייפתח לציבור באופן סדיר ויביא בשורה תרבותית חדשה לצפון ולחיפה בפרט.

מתחם ההופעות, שישתרע על שטח של כ-3,000 מ"ר, עבר שיפוץ ייסודי, והוא כולל במה, מערכת סאונד ותאורה מהמתקדמות בישראל, וכמו כן מתחם של ברים ואוכל ועוד. המתחם יכול לארח עד 2,000 איש באירוע.
הקמת "הטרמינל" היא תולדה של שיתוף פעולה בין נמל חיפה יחד עם חברת רן וולף (נמל תל אביב, נמל יפו) ועם אסף בן דוד, ממקימי פסטיבל "אינדינגב" והמנהל האמנותי שלו, שיהיה אחראי על אצירת התכנים וההפקה בפועל במתחם החדש.

בקרוב בטרמינל: רמי פורטיס | צילום: טינו ווקה
בקרוב בטרמינל: רמי פורטיס | צילום: טינו ווקה

"אינדינגב" הפריח את השממה בנגב המערבי שם הוא מתקיים, והפך ב-17 השנים האחרונות לפסטיבל המוזיקה הגדול והייחודי בארץ, שבכל שנה מארח מאות להקות ואמנים בשילובים מסעירים. נמל חיפה הוא זירה חלומית להגשמת הפוטנציאל התרבותי של חיפה.

שיתוף פעולה תרבותי מסקרן נוסף של הנמל עם חברי קבוצת "ברוקן פינגאז", קולקטיב האמנות המצליח שהחל את דרכו בחיפה של תחילת שנות ה-2000. הקולקטיב חוזר לפעול בעיר הבית שלו ויצור ברחבי המתחם פרויקט אמנות מסקרן בהאנגר שניתן יהיה לראות אותו מכל האזורים בחיפה שמשקיפים על הנמל.

כאמור, המתחם ייפתח לראשונה ב-1 ביוני עם המופע של רביד פלוטניק. למופע זה לא נותרו כרטיסים.
בשלב הראשון ייפתח המתחם בסופי שבוע עם שתי הופעות בשבוע, ובהמשך תתרחב הפעילות לשלל אירועי תרבות, ליינים מיוחדים ועוד.

לצד מתחם ההופעות החדש ובשטח ההאנגר העצום ימשיך לפעול טרמינל הנוסעים של נמל חיפה, ממנו יצאו הנוסעים להפלגות באגן הים התיכון. טרמינל הנוסעים צפוי לחדש את פעילותו בימים אלה, לראשונה מאז פרוץ המלחמה.

ההגעה למתחם היא מרחוב העצמאות בחיפה, דרך גשר טרמינל הנוסעים (שער 5), בצמוד לבניין דגון ולתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה.

האנגר 15 בשנות ה-60 | צילום: ארכיון נמל חיפה
האנגר 15 בשנות ה-60 | צילום: ארכיון נמל חיפה

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "עיריית חיפה רואה בחזית הים העירונית פרויקט אסטרטגי, שעתיד למצב את חיפה במקום הראוי לה כעיר תיירותית ותרבותית מובילה בקנה מידה בינלאומי. מתחם ההופעות החדש יהווה מרכיב חשוב במימוש פרויקט זה ועתיד לשמש כעוגן מרכזי בחיבור תושבי העיר לנמל".

יו"ר נמל חיפה, רון מלכא: "'הטרמינל' בנמל חיפה יביא בשורה תרבותית חדשה לצפון ולחיפה בפרט. אין לי ספק, שבשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, המתחם החדש יתרום רבות לענף התיירות, הבילוי והפנאי בעיר חיפה ויאיץ את פעילות ההקמה של חזית הים".

מנכל נדל"ן וחזית הים נמל חיפה, ארז בהריר: "פתיחת טרמינל ההופעות החדש היא צעד ראשון משמעותי לקראת פתיחה נרחבת של הנמל לקהל הרחב בפרויקט חזית הים. הפרויקט יציב את העיר חיפה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם שעברו תהליך של חיבור מחודש בין העיר לבין הנמל וקו המים תוך ניצול מיטבי של שטחי הנמל לרווחת התושבים".

לפרטים ולהזמנת הופעות לחצו כאן


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות