הנהלת מכבי שירותי בריאות | צילום: דוברות מכבי

כ-50 מיליון בדיקות בשנה: נחנכה מעבדת "מגה לאב צפון" של מכבי שירותי בריאות

פתיחת "מגה לאב צפון" שיפרה משמעותית את שירותי המעבדה הניתנים לחברי מכבי, תוך קיצור של טווח הזמן לקבלת התוצאות. מנכ"לית מכבי סיגל דדון-לוי: "הפריסה של שתי המעבדות שלנו, האחת בדרום והשנייה פה, בצפון, מאפשרת לנו לייצר רצף טיפולי וגיבוי במקרים של מלחמה"


הנהלת מכבי שירותי בריאות | צילום: דוברות מכבי
1872

ביום שני נחנכה באופן רשמי מעבדת "מגה לאב צפון" של מכבי שירותי בריאות בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל. אירוע פתיחת המעבדה החדשנית של מכבי התקיים במעמד יו"ר מכבי רן סער, מנכ"לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים שוקי שמר, מנכ"ל פארק המדע והתעשייה מבוא כרמל ליאור אפלבאום, המשנה למנכ"ל וראש חטיבת התפעול במכבי יגאל וידאל, ראש עיריית יקנעם עילית רומן פרס, ראש המועצה האזורית מגידו גיל לין וראש המועצה המקומית דליית אלכרמל רפיק חלבי.

ממכבי נמסר, כי פתיחת מעבדת "מגה לאב צפון" מהווה אירוע מכונן בעל משמעות קלינית עבור כלל מערכת הבריאות במדינת ישראל.

עוד נמסר, כי במעבדה החדשה מבוצעות מדי יום בדיקות מעבדה במגוון תחומים, כגון: כימיה ואנדוקרינולוגיה, המטולוגיה, שתן כללי, בקטריולוגיה, וירולוגיה, אימונולוגיה ומכון פתולוגי הכולל רופאים מומחים. "המעבדה החדשה, שממוקמת בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל, מהווה בשורה לתושבי הצפון ומעסיקה צוותי רפואה רבים, דבר המסייע בפיתוח האזור, בפתיחת משרות בתחום הבריאות ובהבאת הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ביותר למחוז הצפוני של מדינת ישראל", נמסר ממכבי.

המעבדה החדישה משתרעת על שטח של 8,000 מ"ר בבניין של ארבע קומות שתוכנן לתרחישים שונים וצויד במערכות תפעוליות מתקדמות. המעבדה משתמשת במכשור ובטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, כולל מערכות מולקולריות ואוטומציה הכוללות יכולות AI אשר תומכות בתהליך קבלת ההחלטות וניתוח התוצאות. בין יתר המערכות הפועלות במעבדה החדישה ניתן למצוא מערכת אוטומציה לבדיקות כימיה ואנדוקרינולוגיה, אשר מטפלת במעל 6,000 דגימות בכל יום, מערכת אוטומטית לזיהוי מולקולרי של וירוס הפפילומה (HPV) הגורם לסרטן צוואר הרחם, רובוט המבצע חיתוך ביופסיות רקמה עבור הרופאים הפתולוגים ומערכת AI שתומכת בקבלת ההחלטות של הרופאים הפתולוגים בזיהוי תהליכים סרטניים.

מערך המעבדות במכבי כולל כ- 1,500 עובדים האמונים על מתן שירותי המעבדה לרופאי וחברי מכבי. שירות המעבדה הניתן כולל משלב לקיחת הדגימות במעבדות שירות במרכזים הרפואיים של מכבי ועד לשלבי ביצוע ושידור התוצאה לרופאי וחברי הקופה. מערך המעבדות מבצע כ-47 מיליון בדיקות מדי שנה. כמו כן, צוות המעבדה החדשה בצפון הארץ מונה 130 עובדות ועובדים, רובם המוחלט תושבי הצפון. מדובר בצוות מגוון, הכולל את כל גווני החברה הישראלית ומקצועות הבריאות.

בשנת 2018 התקבלה החלטה בהנהלת מכבי להקים מעבדה ארצית נוספת ל"מגה לאב דרום" הממוקמת ברחובות. הקמת המעבדה הצפונית, שניה במספר של מכבי, מהווה רשת ביטחון קליני ותאפשר התמודדות מיטבית עם העלייה בדרישה לבדיקות מעבדה. המעבדה מצוידת במכשור אנליטי חדש שנרכש במילוני שקלים ותהווה "אחות תאומה" למעבדה של מכבי ברחובות. כיום "מגה לאב צפון" קולטת ומבצעת את בדיקות המעבדה של חברי מכבי ממחוזות הצפון והשרון שמהווים כ- 40 אחוז מסך דגימות המעבדה.

מעבדת "מגה לאב צפון" | צילום: דוברות מכבי
מעבדת "מגה לאב צפון" | צילום: דוברות מכבי

במכבי מדגישים, כי פתיחת "מגה לאב צפון" שיפרה משמעותית את שירותי המעבדה הניתנים לחברי מכבי, תוך קיצור של טווח הזמן לקבלת התוצאות. מרבית תוצאות המעבדה משתחררות עד שעות אחה"צ, עוד באותו יום בו נלקחו הדגימות.

יו"ר מכבי שירותי בריאות רן סער בירך בטקס חנוכת המעבדה: "אני עומד פה נרגש כי מדובר בבשורה לכל חברי מכבי תושבי הצפון. אני מבקש להודות לכל מי שעבד על הקמת המעבדה יוצאת הדופן הזאת, לכל העובדות והעובדים, המנהלות והמנהלים. המעבדה תביא לשיפור נוסף באיכויות של מכבי בתחום הדימות, ובעקבותיה תשתפרנה גם הקופות האחרות – כפי שקורה בכל תחום אחר בו מכבי פורצת את הדרך לשאר הארגונים".

מנכ"לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי: "זהו ציון דרך משמעותי ביותר ובשורה אדירה ליותר ממיליון חברים שזוכים לקבל טיפול איכותי, מקצועי ומהיר דווקא בתקופה מאתגרת זאת. מערך המעבדות של מכבי מהווה גאווה עצומה לארגון, מערך מוביל ומשמעותי למען בריאותם של כ-2.7 מיליון חברי מכבי. הפריסה של שתי המעבדות שלנו, האחת בדרום והשניה פה בצפון, מאפשרת לנו לייצר רצף טיפולי וגיבוי במקרים של מלחמה, אירוע ביטחוני או כשל".

מנכ"ל פארק מדע ותעשיה מבוא כרמל ליאור אפלבאום הוסיף: "על רקע ימים מורכבים, אירוע השקת המעבדות היום, הוא אירוע שיש בו תקווה, יש בו סמל של יצירה ופיתוח, השקה שמשדרת עוצמה, שמלמדת על שגרה של נורמאליות יום יומית. גאווה לנו שמעסיק כמכבי שרותי בריאות בחר להתמקם בפארק מבוא כרמל- פארק איכותי של מדע ותעשייה, במיקום אסטרטגי, במרחב ביוספירי ובסביבה עסקית איכותית".

המשנה למנכ״ל וראש חטיבת התפעול במכבי יגאל וידאל: "צמיחתה המתמשכת של מכבי מדי שנה במספר החברים המצטרפים אליה מביאה לעלייה מתמדת גם בכמות הבדיקות, ומידי שנה הגידול בכמות בדיקות המעבדה עולה בכ-5%. המעבדה החדשה זו, מאפשרת לנו לגדול ביכולות ובנפחים שיידרשו מתוך ראייה לשנים הבאות, ולפחות עשור קדימה".

מנהלת מערך המעבדות של מכבי שירותי בריאות ד"ר תמר וולף: "מערך המעבדות המתרחב של מכבי הוא מהמובילים בישראל, ומספק שירותי מעבדה לכ-2.7 מיליון חברות וחברי מכבי בכל רחבי הארץ. ההובלה שלנו בתחום נגזרת מהאיכות, המקצועיות, רמת הטכנולוגיה ואהבת האדם של כל אחד מ-1,500 עובדות ועובדי מערך המעבדות שעובדים לילות כימים כדי להשלים את שירותי הרפואה שניתנים לחברינו ולספק מעטפת קלינית ברמה הגבוהה ביותר".

מנהל מעבדת "מגה לאב צפון" של מכבי שירותי בריאות ד"ר יובל גפן: "העוצמה של מעבדת 'מגה לאב צפון' היא לא רק בטכנולוגיה המתקדמת שלה, אלא בעיקר בצוות העובדות והעובדים המדהימים שמפעילים אותה. רובם המוחלט של עובדינו הם תושבי הצפון, המייצגים את כל גווני החברה הישראלית. פתיחת 'מגה לאב צפון' מהווה אירוע מכונן בעל משמעות גדולה, הן מבחינת הפריפריה הצפונית והן מבחינת מערכת הבריאות במדינת ישראל".

גיל לין, ראש המועצה האזורית מגידו: "המועצה האזורית מגידו ואני בראשה, שמחים ומברכים על פתיחת מעבדות מגה לאב צפון של מכבי שירותי בריאות בפארק מבוא כרמל שפיתוחו הוא יעד מרכזי לשנים הקרובות, כמנוף צמיחה ופיתוח לאוכלוסיית האזור וקידום עסקים ומקורות פרנסה אטרקטיביים. אנו מודים למכבי שירותי בריאות שבחרו באזורנו היפה אשר נמצא בתנופת פיתוח עצומה ובטוחים כי השותפות תהיה מתגמלת מאד עבור כל השותפים".

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות