הרמזורים בנשר הונגשו ללקויי ראייה | צילום: דוברות העירייה

בנשר רואים את כולם: כל הרמזורים בעיר הונגשו ללקויי ראייה

עיריית נשר, בשיתוף עם חברת נתיבי אילון, הנגישו את כל הרמזורים בעיר ללקויי ראייה, ובכך הפכה לעיר הראשונה באזור ומהראשונות בארץ שכל הרמזורים בה מונגשים


הרמזורים בנשר הונגשו ללקויי ראייה | צילום: דוברות העירייה
106

עיריית נשר מביאה בשורה משמעותית ללקויי הראייה בעיר. בעוד שהחוק הישראלי כיום מחייב הנגשה של רמזורים חדשים בלבד, נשר היא בין הערים הראשונות שביצעו הנגשה מלאה לכל הרמזורים להולכי רגל ברחבי העיר. פרויקט זה, שנעשה בשיתוף עם חברת נתיבי אילון, נולד בעקבות בקשות פעילי הנגישות בעיר אשר נענו על ידי סגן ראש העיר, ישי איבגי.

איבגי: "החלטנו ללכת מעבר לדרישות החוק ולהנגיש את כל הרמזורים בעיר עבור לקויי הראייה. הנגשה זו היא חלק מהמחויבות שלנו לשוויון זכויות ונגישות לכל התושבים. אני מודה לפעילי הנגישות שדחפו אותנו למהלך זה ולחברת נתיבי אילון על שיתוף הפעולה המוצלח".

ראש העיר נשר, רועי לוי

מהעירייה נמסר, כי הפרויקט כלל התקנה של מערכות קוליות בכל הרמזורים, שמאפשרות ללקויי ראייה לחצות את הכביש בבטחה, וכי המהלך הוא חלק מהעבודה השוטפת המבוצעת בעירייה להנגשה ושיפור פני העיר והשירותים העירוניים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים.

איבגי: "נגישות היא לא רק חובה חוקית, אלא ערך חברתי חשוב. אנחנו גאים להיות פורצי דרך בתחום זה ולהוות מודל לחיקוי לערים אחרות בישראל".

פעילי הנגישות בעיר הודו לעושים במלאכה בפוסט מרגש: "יישר כוח לעיריית נשר ולעומדים בראשה, רועי לו וישי איבגי, על הדבקות במטרה וראיית טובת התושבים לנגד עיניהם. תודה לחברת נתיבי איילון על המאמץ המיוחד".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות