ראש העירייה דוד אבן צור, מהנדס העיר יובל ברנוב וקבלן ההריסה שלמה לוי | צילום: דוברות העירייה

היסטוריה בקרית ים: בניין העירייה המיתולוגי נהרס

בניין העירייה הישן, שפעל עשרות שנים בכיכר ניצן, נהרס ופינה את מקומו לטובת הקמת מתחם "לב העיר" שיכלול 250 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור המיועדים גם למוסדות חינוך ולמלונאות


ראש העירייה דוד אבן צור, מהנדס העיר יובל ברנוב וקבלן ההריסה שלמה לוי | צילום: דוברות העירייה
190

רגע מכונן נרשם השבוע בקרית ים. בניין העירייה, סמל משמעותי במרכז המסחרי הוותיק ניצן, נהרס, ובמקומו ייבנה מתחם "לב העיר", שיכלול 250 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור המיועדים גם למוסדות חינוך ואף למלונאות. המתחם שווק על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ובמכרז זכתה חברת "בריטניה ישראל".

פרויקט "לב העיר" הוא סנונית ראשונה בתהליך ההתחדשות העירונית בקרית ים, במסגרתו מתוכננות להיבנות כ-10,000 יחידות דיור ברחבי העיר. שיווקו של מתחם העירייה הישן איפשר לעירייה לקבל מרמ"י שטח לבניין עירייה חדיש בעסקת חליפין, ובכך נחסכו הוצאות של עשרות מיליוני שקלים.

ראש העירייה, דוד אבן צור: "אנו לא רק משנים את פני העיר, אלא מעצבים מחדש את עתידה. זוהי הצהרת כוונות ברורה – קריית ים של המחר תהיה מרכז אורבני תוסס, המשלב איכות חיים גבוהה עם הזדמנויות כלכליות".

מהנדס העיר, יובל ברנוב: "פרויקט זה תוכנן בקפידה כדי להשתלב עם המרקם העירוני המתחדש, לשרת את צורכי התושבים, לטפח את הקהילה ולהניע את הכלכלה המקומית".

ראש העירייה דוד אבן צור, לידור מרגלית מבעלי בריטניה-ישראל, מהנדס העיר יובל ברנוב | צילום: דוברות העירייה
ראש העירייה דוד אבן צור, לידור מרגלית מבעלי בריטניה-ישראל, מהנדס העיר יובל ברנוב | צילום: דוברות העירייה

מהעירייה נמסר, כי קרית ים ממצבת את עצמה כמובילה בהתחדשות עירונית במישור הארצי. על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון מ-2022, קרית ים הובילה את טבלת הערים בצפון במספר יחידות הדיור בתכניות התחדשות עירונית שאושרו עם יותר מ-3,000 יחידות דיור.

לידור מרגלית, בעלי חברת "בריטניה ישראל": "אנחנו גאים להיות חלק מפרויקט 'לב העיר', שמציע איכות חיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. הפרויקט ישלב מגורים, מסחר ותעסוקה, תוך שימור המורשת העירונית והפיכת המבנה הישן למרכז קהילתי חי ותוסס".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות