אנטוני גלס והפיזיותרפיסטית גלית עשהאל | צילום: דוברות מכבי

"לא בטוח אם את זוכרת אותי, אבל את הצלת את חיי"

אנטוני גלס, בן 25 מקרית אתא, הגיע למכון הפיזיותרפיה של מכבי שירותי בריאות בעיר כשהוא מלין על טנטון באוזן. הודות לבדיקה מקיפה של הפיזיותרפיסטית גלית עשהאל התברר באבחון מוקדם שהוא סובל מסרטן נדיר. כעת, לאחר תהליך שיקום ארוך, הוא חולם לשוב ללכת על רגליו ולשוב לכבוש את הבמות הגדולות כמפיק מוזיקלי


אנטוני גלס והפיזיותרפיסטית גלית עשהאל | צילום: דוברות מכבי
120

אנטוני גלס, בן 25 מקרית אתא, הגיע למכון הפיזיותרפיה של מכבי שירותי בריאות בעיר בשל תלונה על טנטון (צפצוף באוזן). הוא ביקש לבצע עיסוי בלסת בתקווה שהעיסוי יפטור אותו מהטנטון. כחלק מהאבחון, אותו ביצעה הפיזיותרפיסטית גלית עשהאל, התגלתה בליטה בשריר SCM שמאל והיא המליצה לו לבצע בדיקת אולטרסאונד של בלוטות הלימפה, המלצה שתתברר בהמשך כמצילת חיים.

גלס הקשיב לעצתה של עשהאל, ואכן בבדיקה התברר, כי בצווארו יש בלוטת לימפה מוגדלת. בנוסף, לאחר בדיקת CT צווארי התגלו אצלו עוד בלוטות לימפה מוגדלות מעל עצם הבריח. לאחר מספר חודשים בוצעה כריתה של הבלוטה, ובבדיקת הביופסיה הוא אובחן כי הוא סובל ממחלת קסטלמן (הפרעה לימפתית נדירה הכוללת גידול יתר של תאים השייכים למערכת הלימפה). מספר חודשים לאחר מכן המחלה החמירה לסרטן מסוג POEMS (זן סרטני נדיר), שפגע משמעותית ברגליו וביכולתו ללכת.

גלס משתף: "בהתחלה הייתי בשוק. לא הבנתי איך מתלונה על טנטון הגעתי להתמודד עם תהליך כל כך מורכב".

התלונות על טנטון הפכו למלחמה על מצבו הרפואי שהחל להתדרדר. זה התחיל מצליעה וכאבים שהקשו עליו ללכת ולאחר חודשיים הוא רותק לכיסא גלגלים. לאחר סדרת טיפולים מתקדמים בשטח סטרילי, שכללו השתלה עצמית של תאים בגופו וטיפולי כימותרפיה נוספים, הוא החל מעט להתחזק. תחילה החל בטיפולי פיזיותרפיה בביתו ולאחר שיפור במצבו החל להגיע למכון הפיזיותרפיה באופן עצמאי.

"בהתחלה הייתי בשוק". אנטוני גלס | צילום: דוברות מכבי
"בהתחלה הייתי בשוק". אנטוני גלס | צילום: דוברות מכבי

מספר חודשים לאחר שהחל בטיפולים, באחד מביקוריו הראשונים במכון הפיזיותרפיה, הוא פגש לראשונה באופן אקראי את גלית עשהאל הפיזיותרפיסטית, שבזכות המלצתה המחלה שלו אובחנה בשלב מוקדם. "אני לא בטוח אם את זוכרת אותי, אבל אני רוצה להגיד לך תודה, הצלת את חיי", הוא אמר לה.

גלס, שעדיין ממשיך בטיפולים, כבר הספיק להיפרד מכיסא הגלגלים, וכיום הוא מתהלך עם קביים והליכון, כחלק מתהליך שיקום ארוך שבסופו ישוב ללכת על רגליו. "הצפי של הרופאים שבעוד שנה מהיום אחזור ללכת, מאז אני עובד קשה וסופר את הדקות", הוא מספר.

גלס הוא גם מפיק מוזיקלי, העונה לשם TUNDERO. הוא חולם לשוב ולכבוש את הבמות הגדולות ביותר. דווקא בתקופה המאתגרת בחייו הוא מאמין שיצליח להתגבר על המחלה ולהגשים את חלומותיו. "אין ספק שכיום אני רואה את החיים אחרת, בפרופורציה הנכונה, כי שום דבר לא מובן מאליו. חשוב לי לומר תודה אישית לגלית ולצוות הפיזיותרפיה של מכבי שמלווה אותי, בזכות האבחנה המהירה והמדויקת שלהם יש לי סיכוי טוב להחלים".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות