קורס בתחום ההתחדשות העירונית בנשר | צילום: דוברות העירייה

קורס ייחודי של עיריית נשר: מכשירה דיירים להתנהלות מול יזמים בתחום ההתחדשות העירונית

הקורס, שהחל לאחרונה, נועד לספק לבעלי הדירות כלים וידע מקצועי שיסייעו להם לייצג את המתחמים שלהם בתהליכי התחדשות עירונית המקודמים בעיר. ראש העירייה, רועי לוי: "אני מברך את בעלי הזכויות והנציגים מטעמם על הקורס שייתן להם כלים לקידום הפרויקטים ומאחל להם הצלחה רבה"


קורס בתחום ההתחדשות העירונית בנשר | צילום: דוברות העירייה
95

עיריית נשר, בשיתוף עם חברת סטריטלייט, השיקה קורס ייחודי שמטרתו להכשיר נציגי דיירים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר.

המינהלת להתחדשות עירונית בנשר פתחה החודש קורס חדשני המיועד לנציגויות בעלי זכויות בתהליכי התחדשות עירונית. הקורס, שהחל לאחרונה, נועד לצייד את בעלי הדירות בכלים ובידע מקצועי שיסייעו להם לייצג את המתחמים שלהם בתהליכי ההתחדשות העירונית שמתקדמים בעיר.

הקורס, הנמצא בעיצומו עם כ-20 משתתפים בפרויקטים שונים של התחדשות עירונית, כולל שבעה מפגשים שבמהלכם לומדים המשתתפים מגוון רחב של נושאים: מבוא להתחדשות עירונית, כלים לניהול קונפליקטים ומשא ומתן, היבטים משפטיים ותכנוניים, ניתוחים כלכליים ועוד. בנוסף, הקורס כולל סיור מודרך במתחם פינוי-בינוי בחיפה, שסיים את שלב הבנייה והחזיר את בעלי הדירות לבתיהם החדשים. במהלך הקורס, נפגשים המשתתפים עם מומחים מובילים בתחומי ההתחדשות העירונית, כולל שמאי מקרקעין, יועצת משפטית של המינהלת, יועץ חברתי, מגשר ועוד.

לאחרונה הופקדה תוכנית גדולה להתחדשות עירונית בשכונת תל חנן, הכוללת הקמת 1,005 יחידות דיור חדשות במקום 136 יחידות דיור ישנות. הפרויקט מיועד לשפר את איכות החיים של התושבים ולהציע דיור מודרני ומרווח, עם כל השירותים הציבוריים הנדרשים.

ראש העיר נשר, רועי לוי

רועי לוי, ראש עיריית נשר, אמר ל"מה הלוז": "כבר מעל עשור שאני מדגיש את החשיבות של התחדשות עירונית, לא רק כצורך נדל"ני אלא גם כצורך ביטחוני. לפני כשנה הקמנו, בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מינהלת עירונית שפועלת בקצב מואץ לקידום התחום, לטובת התפתחות העיר ורווחת התושבים וביטחונם. אני מברך את בעלי הזכויות ואת נציגיהם על השתתפותם בקורס שמעניק להם כלים לקידום הפרויקטים, ומאחל להם הצלחה רבה."

ליאור בן חיים, ראש המינהלת להתחדשות עירונית בנשר, הוסיף: "העיר נשר, עם התכנון הכוללני המאושר שלה, פרויקטי הציבור, רכבת הנוסעים והתעסוקה, וכעת גם ההתחדשות העירונית, עומדת להיות מרכז הצפון. אנו גאים להביא את מהפכת ההתחדשות העירונית לנשר ולפרוץ דרך החסמים השונים. הקורס נועד להעצים את בעלי הזכויות ולאפשר להם להיות שותפים פעילים ומשמעותיים בתהליכים אלו. היום המשוואה משתנה – בעלי הדירות הם בעלי הזכויות והם משמשים כדירקטוריון, והמינהלת העירונית רואה בהם שותף קריטי להצלחת הפרויקטים, יחד עם היזמים."

הקורס מהווה חלק מהחזון הרחב של עיריית נשר לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית, תוך הבטחת תהליך שקוף ושיתוף פעולה מלא של בעלי הזכויות בכל שלב ושלב.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות