איציק זיזוב | צילום: יקיר ברבי

בגיל 17 כבר ניהל אולם אירועים גדול, והיום הוא מוביל חברת סטארט-אפ מדוברת

איציק זיזוב מהקריות החל את דרכו כשחקן כדוריד בנבחרת ישראל, אך בגיל 14 נאלץ לעזור בפרנסת הבית, ובגיל 17 כבר ניהל אולם אירועים גדול בקריות. זיזוב שזיהה הזדמנות בזמן משבר הקורונה, הקים את My Shop Technologies – חברת סטארט-אפ שמספקת פתרונות ניהול הזמנות לעסקים קטנים ובינוניים. לדבריו, החברה, שצומחת במהירות, גייסה לאחרונה 1.2 מיליון דולר ממשקיעים בארה״ב ומאנג'לים ישראלים, עם שיתופי פעולה גלובליים וגיוס השקעות לצמיחה בשוק האמריקאי


איציק זיזוב | צילום: יקיר ברבי
161

איציק זיזוב, בן 45 מקרית ביאליק, הוא דמות יוצאת דופן בנוף העסקי הישראלי. בגיל 17 הוא כבר ניהל אולם אירועים גדול בקריות, תפקיד מלא אחריות הכרוך בשעות עבודה ארוכות. "התחלתי לעבוד בגיל 14 בשל קשיים כלכליים במשפחה," הוא נזכר. "זה חישל אותי. כבר אז הבנתי שאני רוצה יותר מהחיים".

זיזוב, שהיה שחקן כדוריד מצטיין במכבי קרית מוצקין ואף בנבחרת ישראל, מצא את עצמו עובר למסלול שונה לגמרי. בגיל 28, לאחר שניסה את מזלו בתחום האירועים והקולינריה, החליט לפנות לעולם השיווק והפרסום. הוא פתח משרד פרסום, שהתמחה במיתוג תחנות מוניות שירות בצפון. למרות ההצלחה הראשונית, המטרוניות החליפו את המוניות, והעסק נסגר.

אבל זיזוב לא ויתר. בגיל 31 פגש מפתח אפליקציות צעיר מחיפה, ובמקום להיות רק לקוח, הפך לשותף עסקי. כך נולד הסטרטאפ הראשון שלו – פיתוח אפליקציות מותאמות לעסקים. "זיהיתי את הפוטנציאל שלהם, אך גם את חולשותיהם במכירות. הצעתי את עצמי כשותף, ומכאן הכל התפתח", הוא מספר.

בשנת 2020, כשמגפת הקורונה היכתה בעולם, זיזוב עמד בפני דילמה קשה – לסגור את החברה או להילחם. הוא בחר להילחם. "הבנתי שיש צורך עצום בטכנולוגיה להזמנות און-ליין, במיוחד לעסקים קטנים, כמו פיצריות וירקנים", הוא מסביר. התוצאה הייתה הקמת My Shop Technologies – חברה שפיתחה מערכת לניהול הזמנות מקוונות ומשלוחים, המותאמת במיוחד לעסקים קטנים.

"ההצלחה הייתה מסחררת", מספר זיזוב. "בתוך זמן קצר, החברה החלה לשתף פעולה עם ענקיות כמו וולט, יאנגו, Uber ו-DoorDash. כיום, My Shop Technologies צומחת במהירות, עם לקוחות בארה"ב ומטה מכירות חדש שייפתח בינואר הקרוב".

עכשיו, זיזוב פונה למשקיעים במטרה להתרחב לשוק האמריקאי. "בגיוס הקודם גייסנו כ-1.2 מיליון דולר, והיום אנחנו מוכנים לצאת למכירות מסיביות גם בארה"ב", הוא אומר, ומזמין משקיעים פוטנציאליים להצטרף אליו למסע המרגש הזה.

למי שמעוניין לשמוע עוד, איציק זיזוב מציע לשבת לקפה ולהציג את התוכנית העסקית שלו. "אם יש לכם 50,000 דולר להשקיע, אני אשמח שנדבר", הוא מסכם עם חיוך. "זו יכולה להיות השקעה מאוד משתלמת".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות