שי הולי, מנכ"ל חברת נדלנו | צילום: עמית אלדד

"כבר כמעט בלתי אפשרי למצוא דירה במיליון שקל במחוז חיפה"

מחוז חיפה מוביל את עליית מחירי הנדל״ן בישראל, כך עולה מנתוני למ״ס האחרונים. המחוז כולל את חיפה, הקריות, נשר, טירת כרמל ויישובים נוספים


שי הולי, מנכ"ל חברת נדלנו | צילום: עמית אלדד
116

מחוז חיפה ממשיך להוביל את מגמת עליית מחירי הנדל"ן בישראל, כך עולה מנתונים עדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). המחוז, הכולל את חיפה, הקריות, נשר, טירת כרמל ויישובים נוספים, חווה עליות מחירים חדות בשנים האחרונות, כאשר הביקוש לדיור במרכזים העירוניים ממשיך לעלות באופן משמעותי.

לדברי שי הולי, מנכ"ל חברת "נדל״נו", המתמחה בשיווק נדל"ן באזור הצפון, המועצה המקומית רכסים היא אחת מהמובילות במכירת דירות חדשות במחוז במהלך התקופה שבין מרץ למאי. במהלך שלושת החודשים הללו נמכרו ברכסים 296 דירות חדשות, רובן לציבור החרדי במסגרת תוכנית "דירה בהנחה". הולי מציין כי הביקוש לדיור במחוז חיפה נמצא במגמת עלייה מתמשכת, בין היתר בשל עלייה בריבוי הטבעי של האוכלוסייה החרדית והביקוש לדירות המתאימות לצרכיה.

בעוד שבעבר ניתן היה למצוא בחיפה דירות יד שנייה במחירים נגישים, היום מדובר במצב שונה לחלוטין. "בעבר היה אפשר למצוא דירות יד שנייה במיליון שקלים או פחות, אבל כיום זה כמעט בלתי אפשרי", אומר הולי. הוא מוסיף כי היצע הבנייה בחיפה ברובו מיושן, ורבים מהמבנים בעיר אינם כוללים מרחבים מוגנים (ממ"דים). לדברי הולי, החשש הגובר מפני הסלמה במצב הביטחוני בצפון והאפשרות שחיפה תהיה יעד למתקפות טילים מגבירה את הביקוש לדירות חדשות עם ממ"דים.

תחושת חוסר הביטחון בקרב התושבים משפיעה על החלטות הרכישה, במיוחד לאור החשש מהאיומים מצד חיזבאללה. "יש תחושה שאם חס וחלילה המצב בצפון יסלים, חיפה עלולה להיות טווחה על ידי חיזבאללה בצורה חמורה מבעבר", אומר הולי. הביקוש לדירות עם ממ"דים עולה בהתאם, כאשר יותר תושבים מבקשים לעבור לדירות חדשות המספקות הגנה מפני איומים ביטחוניים.

מעבר לכך, פרויקטים של התחדשות עירונית מהווים חלק משמעותי מהפיתוח העירוני בחיפה ובמחוז כולו. לדברי הולי, "בכל רחבי המחוז מקודמים בימים אלה פרויקטים רבים של התחדשות עירונית, גם באזורי הביקוש הגבוהים". ההתחדשות העירונית מספקת הזדמנויות למתיחת פנים של מבנים ישנים, והפיכת שכונות שלמות למודרניות ומאובזרות.

בין הפרויקטים המרכזיים שנמצאים בשלבי פיתוח, ניתן לציין את הקמת שכונת "נאות נבון" במבואות הדרומיים של חיפה, בסמוך לאצטדיון סמי עופר. שכונה זו צפויה לכלול אלפי יחידות דיור חדשות, ומהווה חלק בלתי נפרד מתוכניות ההתרחבות העירונית של חיפה. הולי מציין כי פרויקטים כמו "נאות נבון" מתוכננים בקפידה, במטרה לענות על הביקוש הגובר לדיור איכותי בעיר ובסביבתה.

המחסור בדירות חדשות, בשילוב עם הביקוש הגבוה מצד אוכלוסיות שונות – כולל חרדים, צעירים ומשפחות צעירות – ממשיך להפעיל לחצים כלפי מעלה על מחירי הנדל"ן. בחיפה ובקריות, אזורי ביקוש גבוהים כגון שכונת כרמליה, רמות רמז ונאות פרס מציעים דירות חדשות במחירים גבוהים יותר מהשוק הישן, אך עדיין מהווים מוקד משיכה עבור רוכשים פוטנציאליים המחפשים מגורים במרכזים עירוניים.

לסיכום, מחוז חיפה ממשיך להיות אחד האזורים המובילים בישראל מבחינת עליית מחירי הנדל"ן, כאשר הביקוש לדירות חדשות ופרויקטים של התחדשות עירונית ממשיך להתרחב. פיתוחים חדשים ושכונות מתחדשות כמו "נאות נבון" צפויים לשנות את מפת הנדל"ן המקומית ולהציע פתרונות מגורים חדישים לתושבי האזור.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות