צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

מהדקים קשרים: משלחת לשכת עורכי הדין זכתה לקבלת פנים חמה במרוקו

ראש לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד אבי חימי התארח לראשונה אצל עמיתו המרוקאי ונועד עם נציגתו הרשמית של מלך מרוקו; במהלך הביקור חתמו הצדדים על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה משפטי והידוק קשרים עם לשכת הנוטריונים במרוקו


צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
296

השבוע ביקרה משלחת ראשונה מסוגה של לשכת עורכי הדין בראשות ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי במרוקו. במהלך הביקור, נחתם בקזבלנקה הסכם היסטורי לשיתוף פעולה בין הלשכות למען הידוק קשרים עם לשכת הנוטריונים במרוקו.
ראש לשכת עו"ד, אבי חימי: "ההסכם שנחתם השבוע הוא הראשון מיני רבים שאנחנו מתכוונים לחתום במסגרת שיתוף הפעולה בין הלשכות למען חיזוק היחסים והקשרים"

הסיור של המשלחת הישראלית לווה על ידי ראש לשכת עורכי הדין במרוקו, עו"ד סעיד מעאש. במהלך הביקור, אף נועד ראש הלשכה עו"ד אבי חימי עם נציגתו הרשמית של מלך מרוקו. באופן לא מתוכנן ולבקשתה, נפגשה באת כוחו ונציגתו של מלך מרוקו, פרקליטת מחוז קזבלנקה עאישה ואית אלחאג'.

בתחילת השבוע סיירה המשלחת בערים מרקש ומוגדור והתארחה בסניף הראשי של הבנק "Bank of Africa". לאחר מכן, ערכה ביקור רשמי בבית המשפט בקזבלנקה, שם נפגשו עורכות ועורכי הדין מישראל עם מנהל בתי המשפט, עם פרקליטת מחוז קזבלנקה ועם דייני בית הדין הרבני של קזבלנקה.

 

ראש לשכת עו"ד, אבי חימי | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

ראש לשכת עו"ד, אבי חימי: "בימים אלה אנו מגיעים לשיאו של תהליך היסטורי שהתחלנו יחד, לפני כשנה. תהליך שבו אנחנו, האמונים על מערכת המשפט והחוק, משלבים ידיים כדי לעמוד על משמר החוק והמוסר. פגשנו במרוקו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שהחכימו אותנו ונתנו לנו פרספקטיבה מרתקת על החוק מנקודת מבטם הייחודית. ההסכם שנחתם השבוע הוא הראשון מיני רבים שאנחנו מתכוונים לחתום במסגרת שיתוף הפעולה שלנו. הביקור שלנו הוא הוכחה הטובה ביותר שהקול של הצדק החוק והמוסר עומד מעל לכל מחלוקת שהיא".

כזכור, במהלך הכנס השנתי ה-21 של לשכת עורכי הדין שהתקיים במאי האחרון, חתם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי על אמנה בינלאומית לשיתוף פעולה עם לשכת עורכי הדין במרוקו. ההסכם בין הארגונים נעשה בין השאר, על רקע הסכמי אברהם ויחסי האחווה בין הלשכות, ומתוך הכרה בחשיבות של שיתוף פעולה וחילופי הנוגעים לפרקטיקה של מקצוע עריכת הדין.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות