FREEPIK

יש לכם ילדים? הכניסו מתקן מים לבית!

פתגם סיני עתיק יומין אומר: "אם ברצונך לדעת מה הערך האמיתי של המים – עליך רק לשתות אותם". כולנו יודעים כי ללא מים אין חיים, ועלינו להקפיד על שתיית מים כדי לשמור על הגוף, להימנע מתחלואה ומהתייבשות, לשמור על מרקם העור ולשפר הישגים בכל תחומי החיים.  בשנים האחרונות החוקרים בדקו האם יש קשר בין הפרעות […]


FREEPIK
129

פתגם סיני עתיק יומין אומר: "אם ברצונך לדעת מה הערך האמיתי של המים – עליך רק לשתות אותם". כולנו יודעים כי ללא מים אין חיים, ועלינו להקפיד על שתיית מים כדי לשמור על הגוף, להימנע מתחלואה ומהתייבשות, לשמור על מרקם העור ולשפר הישגים בכל תחומי החיים. 

בשנים האחרונות החוקרים בדקו האם יש קשר בין הפרעות קשב וריכוז לבין שתיית מים, והתוצאות הפתיעו את החוקרים. חשוב לזכור כי ילדים רבים בישראל אובחנו כבעלי הפרעות קשב וריכוז, ועל פי הסטטיסטיקה יש כ-20% מהילדים עם הפרעות קשב וריכוז בדרגה זו או אחרת. במחקר אמריקאי שבוצע בנושא נבדקו יכולות קוגניטיביות של ילדים בעת ביצוע משימות, כאשר נבדקה הצלחתם בימים שהם שתו חצי ליטר מים ובימים שהם שתו 2.5 ליטר מים ביום. נמצא קשר בין מהירות הביצוע ורמת התוצר של המשימות לבין כמות המים שהם שתו. ובעיקר במשימות מרובות הדורשות קשב.

מוח האדם חייב מים כדי לתפקד היטב

כולם יודעים כי גוף האדם מכיל בעיקר מים, אך רבים לא יודעים כי גם המוח מורכב מ-85% מים. מוח האדם הוא מכונה מדהימה, והפעילות העצבית והכימית המתקיימת בו תלויה לא מעט בכמות המים. ילדים הלומדים במסגרות החינוך השונות מאמצים את מוחם ועליהם לשמור על יכולות קשב וריכוז במשך שעות ארוכות במהלך יום הלימודים. אם הילד לא שותה מים בכמות מספיקה ועל פי המלצות הרופאים וארגוני הבריאות, הפעילות המוחית שלו לא מגיעה לשיאה והוא עשוי להתקשות במשימות הלימודיות שעליו לבצע.

ידוע כי רוב הילדים בישראל לא מגיעים לכמות המים המומלצת ליום, ואחת מהתופעות המדאיגות היא שתייה רבה של משקאות ממותקים ומיצים תעשייתיים שונים במקום מים. מחסור בשתיית מים פוגע ביכולות הילדים ועלול לגרום להם להפרעה במשימות הלימודיות השונות ובהישגים. בנוסף, אנו חיים במדינה חמה ושטופת שמש רוב ימות השנה, וכאשר הילדים לא שותים מספיק מים הם חשופים לסכנת ההתייבשות, ובנוסף חלה האטה בפעילות מוחם.

איך מעודדים את הילדים לשתות יותר מים?

הדבר החשוב ביותר הוא לשמש דוגמה אישית לילדים ולהזכיר לעצמכם ולהם לשתות מים לאורך היום. בעיקר חשובה ההקפדה על צמצום כמות המשקאות הממותקים שהמשפחה צורכת ועל זה בהחלט יש לכם כהורים שליטה ישירה. תוכלו גם לוודא שיש להם גישה נוחה לבר המים בבית, לא אחת קורה שהוספת מתקן מים לבית מעלה את כמות המים שכל המשפחה צורכת.

נוסף על כך, הקפידו לשלוח את הילדים למוסדות הלימוד עם בקבוק מים מלא שילווה אותם במהלך היום. חשוב בהחלט גם לדבר עם הילדים על החשיבות של שתיית מים במהלך היום ולא להנחית עליהם את המשימה לשתות מים כציווי גרידה.

כמה מים הילד צריך לשתות?

כמות המים היומיות המומלצת לילדים משתנה בהתאם לגיל הילד ולאורח החיים שלו, ניתן לומר בהכללה שמומלץ לשתות כ-2 ליטרים מים, כלומר כ-8 כוסות ביום. חשוב לזכור כי הגוף מקבל חלק מהנוזלים באמצעות מזון, אך יש להקפיד על שתיית מים לאורך כל שעות היום, גם במהלך הלימודים. אמצו את הטיפים שהוזכרו בכתבה זו ובדקו את בקבוק המים של הילדים כשהם חוזרים מהלימודים, כך תוכלו לדעת האם הם שתו מספיק מים במהלך היום. 

כאמור הקפדה על כמות המים המומלצת שהילדים שלנו זקוקים לה, עשויה לשפר את יכולתם להתמודד עם מטלות ומשימות לאורך יום הלימודים, ולמנוע התייבשות ובעיות הנובעות מחסור נוזלים בגוף.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות