FREEPIK

אם הפסיכומטרי הוא מרוץ אופניים, חלק מהמתחרים רוכבים על אופנוע

בעולם של היום, לרוב, מקצוע רווחי עם עתיד מצריך הכשרה אקדמאית. בעוד ישנם מקצועות ומכינות אשר מאפשרים לעקוף את המכשול הזה, למקצועות המבוקשים באמת אי אפשר להתקבל ללא ציון גבוה בפסיכומטרי. בראשיתו, הפסיכומטרי דירג את הנבחנים על פי יכולות פתירת הבעיות האקראיות שלהם. כיום, לאור כל קורסי הפסיכומטרי וסרטוני ההסברה באינטרנט, המבחן בודק מי השקיע […]


FREEPIK
95

בעולם של היום, לרוב, מקצוע רווחי עם עתיד מצריך הכשרה אקדמאית. בעוד ישנם מקצועות ומכינות אשר מאפשרים לעקוף את המכשול הזה, למקצועות המבוקשים באמת אי אפשר להתקבל ללא ציון גבוה בפסיכומטרי. בראשיתו, הפסיכומטרי דירג את הנבחנים על פי יכולות פתירת הבעיות האקראיות שלהם. כיום, לאור כל קורסי הפסיכומטרי וסרטוני ההסברה באינטרנט, המבחן בודק מי השקיע יותר וההשקעה נמדדת בזמן ובעיקר בכסף.

קורסי הכנה שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפסיכומטרי

תהליך ההכנה לפסיכומטרי נקשר במשך שנים עם קורסי ההכנה וכיום כמעט ואין סיבה לגשת אליו מבלי לשלם לאחד מהם לפחות אלפי שקלים. מעבר לכך שהפופולאריות של הקורסים סללה את הדרך לסיכוי הוגן בהשגת ציון סביר דרך הקופות שלהם, מאחר והם הסטנדרט, השתתפות בהם לא מקנה יתרון מול הנבחנים האחרים. בצורה זו, הקורסים לכדו את האנשים הרוצים לפתח את עצמם אקדמאית כקהל שבוי במופע אשר עולה אלפי שקלים בכל פעם.

בסיס הבעיה טמון בכך שציון הפסיכומטרי הוא יחסי

בניגוד למבחנים בעלי ציונים קבועים, הציון במבחן הפסיכומטרי נקבע באופן יחסי על פי הציונים שקיבלו כל הנבחנים במועד הנוכחי ובמועדים קודמים. המשמעות של שיטה זו היא שעל כל נבחן לנצח את הנבחנים האחרים ולא רק לפתור את המבחן בצורה הטובה ביותר. הציון היחסי מאפשר הוגנות בין נבחנים לאורך זמן אך, הוא גם הקרקע ממנה צמחו הקורסים אשר עכשיו מקיפים את הפסיכומטרי. אנשים אשר אינם נעזרים באנשי מקצוע בכדי להתכונן למבחן נכנסים לתחרות לא הוגנת.

הפסיכומטרי הפך מבחינה חד או דו פעמית לדרך חיים

בשנים האחרונות אנו רואים מגמת עלייה במספר הפעמים שאנשים ניגשים למבחן הפסיכומטרי. אם בעבר שלוש פעמים היו הגבול למרבית האנשים, כיום אנשים ניגשים גם שבע ושמונה פעמים בכדי להתקבל אפילו לתארים הפחות מבוקשים. תופעה זו קשורה גם היא לכך שאנשים לומדים איך לפתור את המבחן בעזרת הקורסים ולכן מרבית הניגשים מקבלים ציונים ממוצעים. חשוב לציין כי ציון ממוצע בפסיכומטרי הוא 540 אשר אינו עומד בתנאי הקבלה למרבית המקצועות האקדמאיים.

לדעת שהקורסים כבר לא מספיקים

הפסיכומטרי הוא ספרינט ועל הנבחנים להשקיע כמה שיותר זמן בהכנה אליו. מאחר והקורסים הם הבסיס המשותף למרבית הנבחנים, חשוב לתרגל ולהתקדם מעבר לרמה הנדרשת בקורס. אימון נוסף זה הוא החרכי בכדי לקבל ציונים הגבוהים מהממוצע.

להשקיע במורה פרטי לפסיכומטרי במקום ללמוד בקורס משותף

למרות שמורה פרטי לפסיכומטרי לא חייב להחליף קורס לפסיכומטרי, במרבית המקרים הוא הדרך היעילה ביותר ללמידה. מאחר והקורסים עולים אלפי שקלים, ליווי צמוד יכול לתת את היתרון שקורסי ההכנה נתנו בעבר ולחסוך זמן, כסף ואת הצורך לגשת למספר רב של מועדים עד לקבלת הציון המבוקש. 

המלצות והוכחות

בניגוד לקורסים אשר היו להם כבר תלמידים עם כל הציונים האפשריים, בחירה במורה פרטי לפסיכומטרי עם המלצות וציונים גבוהים של תלמידים מהתקופה האחרונה מראה באמת על היכולת של המורה. אתר לסונס, לדוגמא, מאפשר למצוא מורה פרטי לפסיכומטרי ולהשוות בין הביקורות על המורים השונים לפני השקעת הזמן והכסף.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות