השגרירה יחד עם שר הדתות כהנא ומנכ״ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג

יחד עם ניצולי שואה מתל אביב: שגרירות קוסובו חגגה את יום עצמאותה ה-14

שר הדתות מתן כהנא, מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג והשחקנית מורן אטיאס השתתפו בחגיגת יום העצמאות ה-14 של קוסובו בשגרירות בירושלים | בטקס השתתפו גם ניצולי שואה שהתרגשו לשמוע מהשגרירה כי היא נכדה לניצולת שואה בעצמה בסוף השבוע האחרון חגגו בשגרירות קוסובו בירושלים את יום העצמאות ה-14 למדינה שהכריזה על עצמאותה בשנת 2008. […]


השגרירה יחד עם שר הדתות כהנא ומנכ״ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג
254

שר הדתות מתן כהנא, מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג והשחקנית מורן אטיאס השתתפו בחגיגת יום העצמאות ה-14 של קוסובו בשגרירות בירושלים | בטקס השתתפו גם ניצולי שואה שהתרגשו לשמוע מהשגרירה כי היא נכדה לניצולת שואה בעצמה

בסוף השבוע האחרון חגגו בשגרירות קוסובו בירושלים את יום העצמאות ה-14 למדינה שהכריזה על עצמאותה בשנת 2008. הטקס נערך בשיתוף עמותת "יד עזר לחבר" ומייסד העמותה שמעון סבג, כשהשחקנית הבינלאומית מורן אטיאס נבחרה להנחות את האירוע.

האירוע התקיים במעמד השגרירה הראשונה של קוסובו בישראל, אינס דמרי, שריגשה את ניצולי השואה במקום כשציינה את הקשר של קוסובו עם מדינת ישראל והעם היהודי בתקופת השואה. כפי שסיפרה השגרירה בעבר, סבתה היא ניצולת שואה, שחייה ניצלו על ידי מקומיים במדינה. עוד השתתפו באירוע: מ"מ ראש העיר ירושלים פלר חסן-נחום, נציגי ארגונים יהודים מרחבי העולם, שגרירים, דיפלומטים וחברי כנסת.

השגרירה ביקרה ביוני 2021, לאחר שמונתה לתפקיד, בכותל המערבי, התרשמה מהביקור במנהרות הכותל והתפעלה לשמוע על ההיסטוריה היהודית והחיבור של העם היהודי לבירתו לאורך הסיור.

במרץ 2021 קוסובו פתחה שגרירות בירושלים, והצטרפה לארה"ב ולגואטמלה, שהעבירו את השגרירויות שלהן לבירת ישראל, והיא גם המדינה המוסלמית הראשונה שעשתה זאת.

עוד השתתפו באירוע: מ"מ ראש העיר ירושלים פלר חסן-נחום, נציגי ארגונים יהודים מרחבי העולם, שגרירים, דיפלומטים וחברי כנסת.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות