אילוסטרציה

איך סטודנטים בתל אביב לוקחים הלוואות?

תוכן שיווקי קשה להפריז בחשיבותה של השכלה, ובפרט השכלה גבוהה. תואר אוניברסיטאי משדרג כל קורות חיים ויכול להקפיץ אתכם לעבר הקריירה המצליחה עליה אתם חולמים. עם זאת, השכלה עולה כסף, ולא מדובר על כסף קטן, אז איך מממנים את הלימודים? במאמר זה נסקור את כל הדרכים של סטודנטים לקחת ה, שיעזרו לכם לצלוח את התואר […]


אילוסטרציה
346

תוכן שיווקי
ק
שה להפריז בחשיבותה של השכלה, ובפרט השכלה גבוהה. תואר אוניברסיטאי משדרג כל קורות חיים ויכול להקפיץ אתכם לעבר הקריירה המצליחה עליה אתם חולמים. עם זאת, השכלה עולה כסף, ולא מדובר על כסף קטן, אז איך מממנים את הלימודים? במאמר זה נסקור את כל הדרכים של סטודנטים לקחת ה, שיעזרו לכם לצלוח את התואר בלי להתרושש, ולסיים אותו עם כל הדלתות פתוחות בפניכם.

הלוואות בנקאיות

האפשרות הראשונה היא לקחת הלוואה מהבנק שלכם. כנראה שלא תכניסו הרבה כסף לחשבון במהלך הלימודים, אבל הבנקים יודעים היטב שאחרי שתסיימו את התואר תוכלו להתחיל לעבוד ולייצר הכנסה יציבה, ואולי אפילו גבוהה. הבנק בו מתנהל החשבון שלכם ישמח להשקיע בכם וללוות אתכם בשנים הקשות, כדי לדאוג שתישארו לקוחות שלו גם בשלב בו ניתן להתחיל לקצור את הפירות.

לשם כך, הבנקים בישראל מציעים כל מיני פתרונות אשראי לסטודנטים: הלוואות עם החזרים חודשיים נמוכים, מסלולים ייעודיים לניהול העו"ש, כרטיסי אשראי מותאמים, הטבות בעסקאות, הנחות בעמלות ועוד. לצד כל אלה, חשוב לדעת שקבלת הלוואות מהבנקים דורשת בדיקה מקיפה של מצב החשבון שלכם ועלולה לקחת זמן רב, בסופו אולי לא תקבלו את כל הסכום שביקשתם. במצבים כאלה, כדאי לבדוק את זכאותכם לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות

הלוואות חוץ בנקאיות

קיימים שלל גופים חוץ בנקאיים אשר מציעים הלוואות לסטודנטים. חלקם מציעים הלוואות ייעודיות למימון השכלה גבוהה, בעוד אחרים מציעים הלוואות לכל מטרה עם יתרונות ברורים על פני הלוואות בנקאיות. אם תיקחו הלוואה דרך חברת כרטיסי אשראי, למשל, תצטרכו כנראה לשלם ריבית גבוהה יותר לעומת הבנק, אך מנגד תהנו מתהליך מהיר ופשוט, לא תצטרכו ערבים ובטחונות ותקבלו מסגרת אשראי נוספת, שתעזור לכם לנהל את ההכנסות וההוצאות במהלך התואר.

שימו לב: חברות כרטיסי האשראי משתפות פעולה עם המוסדות להשכלה גבוהה, ומציעות כרטיסים עם הטבות והנחות לסטודנטים. זוהי דרך נפלאה לחסוך בהוצאות בשנות הלימודים.

מה צריך לקחת בחשבון?

  • סכום ההלוואה כדאי לנסות להעריך מראש, בצורה כמה שיותר מדויקת, כמה כסף אתם צריכים כדי לממן את התואר. קחו בחשבון את שכר הלימוד, הוצאות נלוות, הוצאות מחיה (אם תגורו מחוץ לבית) ועוד, ותשקללו גם הכנסות צפויות, אם אתם מתכוונים לעבוד, מקבלים מלגה כלשהי או כמה מלגות או נעזרים בהורים. תנסו לקחת הלוואות בסכומים כמה שנותר נמוכים, כדי שלא תסתבכו עם ההחזרים.

  • סקר שוק מומלץ תמיד לקבל כמה שיותר הצעות לפני שלוקחים הלוואות. תבדקו מהם התנאים שמוכנים להציע לכם בבנק ובגופים נוספים, ותבחנו לעומק כל הצעה: ריבית, עמלות, נקודות יציאה, מספר התשלומים וכו'. שימו לב: יש כל מיני מסלולים החזר מיוחדים, כולל הלוואות "גרייס", במסגרתן לא צריך להתחיל ישר להחזיר את הכסף, אלא רק לאחר תקופה מסוימת.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות