זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: איחוד הצלה

נפתח הליך הפרה נגד ערוצי הטלוויזיה ששידרו ממקום הפיגוע בתל אביב

הנהלת הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה כנגד הגורמים המשדרים, קשת 12, חדשות 12, רשת 13, חדשות 13 וערוץ 14 בטענה לסיקור המנוגד להוראות הדין וכללי הרשות השנייה – כך דווח באתר ערוץ 7. לאחר הפיגוע הרצחני בתל אביב התקבלו ברשות השנייה למעלה מ-5,400 תלונות על הסיקור של הפיגוע הרצחני ב־7 באפריל בתל אביב כפי […]


זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: איחוד הצלה
320

הנהלת הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה כנגד הגורמים המשדרים, קשת 12, חדשות 12, רשת 13, חדשות 13 וערוץ 14 בטענה לסיקור המנוגד להוראות הדין וכללי הרשות השנייה – כך דווח באתר ערוץ 7.

לאחר הפיגוע הרצחני בתל אביב התקבלו ברשות השנייה למעלה מ-5,400 תלונות על הסיקור של הפיגוע הרצחני ב־7 באפריל בתל אביב כפי ששודר במהדורות החדשות המפוקחות על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

כבר בזמן אמר פנתה הרשות השנייה לערוצי הטלוויזיה המפוקחים על ידה וביקשה מהם שלא להפר את כללי השידור.

בתלונות הרבות נטען כי במהלך הסיקור חשפו כתבי חברות החדשות מידע רגיש על כוחות הביטחון בשידור חי, חשפו את שיטות הפעולה שלהם, סיכנו את חייהם של השוטרים והלוחמים בשטח והפריעו לעבודתם. עוד נטען כי הם סיכנו את חיי האזרחים שהיו במקום ואף את עצמם.

בנוסף נטען כי הסיקור התקשורתי היה פוגעני כאשר הכתבים נצמדים לכוחות הביטחון שחיפשו את המחבל תוך שהם מסכנים את חייהם של הלוחמים. לטענת הצופים הסיקור התקשורתי היה חסר אחריות וגרם לחרדה, בהלה וזעם בקרב הצופים. עוד נטען כי חלק מהצופים, בני משפחותיהם של אנשי כוחות הביטחון שפעלו בשטח, נאלצו לצפות בקרוביהם שפעלו תוך סיכון חייהם וזאת שהם חשופים לעיני כל.

עוד דווח באתר ערוץ 7 שדוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה, הודיע היום כי הנהלת הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד הגורמים המשדרים. "אף אני סבור כי הסיקור התקשורתי היה פוגעני וסיכן את חייהם של אנשי כוחות הביטחון, האזרחים והכתבים עצמם", כתב במכתב שנשלח לגורמים המשדרים. "הרצון לדווח בזמן אמת על המתרחש גרם לחציית קווים אדומים, כמו במקרה שבו נעמדו כתבים וצלמים מאחורי גבו של לוחם ותיעדו אותו מחפש מחבל מעבר לדלת תוך סיכון חייו וחייהם. כל אלה זרעו פחד, בהלה וזעם בקרב הצופים".

"אין חולק על כך כי היה מקום לסקר את הפיגוע בעבור הציבור שהיה צמא למידע ברגעי האימה הארוכים ואין חולק על כך שכתבי וצלמי חברות החדשות פעלו במציאות קשה של כאוס כשהם אמורים לדווח לצופים על המתרחש", ציין. "ואולם אני סבור כי גם בעת הזו היה עליהם לגלות אחריות וזהירות בנוגע לדרך הסיקור. סיקור הפיגוע בתל אביב הוא לטעמי בבחינת קו שבר שפגע באמון הציבור באמצעי התקשורת והוא מחייב חשיבה מחודשת על אופן סיקור אירועים מסוג זה. אני סבור כי יש לקבוע בהסכמה עם הגופים המשדרים קוד אתי חדש לסיקור אירועים ביטחוניים, שיכיל הנחיות להימנעות משידור תכנים העלולים לפגוע בשלומם, בביטחונם ובפרטיותם של האזרחים ואנשי כוחות הביטחון".

דוד רגב מסר: "סיקור הפיגוע בתל אביב הוא בבחינת קו שבר שפגע באמון הציבור באמצעי התקשורת והוא מחייב חשיבה מחודשת על אופן סיקור אירועים מסוג זה. הנציב סבור כי יש לקבוע בהסכמה קוד אתי חדש לסיקור אירועים ביטחוניים".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על החלטת הנציב לפתוח בהליכי הפרה וכן לקבוע נוהל קוד אתי חדש בסיקור אירועים ביטחוניים. חופש הביטוי והעיתונות הינו ערך עליון אולם חיי אדם הינו ערך נעלה מעליו. נמשיך לדאוג לשמירה על תקשורת חופשית ובד בבד זכויות אדם. בטוחני שכבר בקרוב ייכתב הקוד האתי שיגרום שבפעם הבאה האירועים ינוהלו אחרת בצורה מפוקחת ומאוזנת תוך דאגה לזכות הציבור לדעת וזכות הציבור לחיות".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות