אילון מאסק | צילום: Duncan.Hull

"מקווה שאפילו המבקרים הגרועים ביותר שלי יישארו בטוויטר, כי זו המשמעות של חופש הביטוי"

אילון מאסק על סף רכישת טוויטר ב-43 מיליארד דולר אילון מאסק צפוי להכריז על רכישת טוויטר, ייתכן שכבר הערב (ב'), לפי דיווחים בעיתונות האמריקאית. המניה עולה ב-4%, לאחר שבלומברג דיווחה כי הרשת החברתית תגיע להסכם מכירתה למנכ"ל טסלה תמורת 43 מיליארד דולר. אם מאסק, האיש העשיר בעולם, ירכוש את טוויטר, העסקה תהפוך אותה לחברה פרטית. בדה […]


אילון מאסק | צילום: Duncan.Hull
281

אילון מאסק על סף רכישת טוויטר ב-43 מיליארד דולר

אילון מאסק צפוי להכריז על רכישת טוויטר, ייתכן שכבר הערב (ב'), לפי דיווחים בעיתונות האמריקאית. המניה עולה ב-4%, לאחר שבלומברג דיווחה כי הרשת החברתית תגיע להסכם מכירתה למנכ"ל טסלה תמורת 43 מיליארד דולר. אם מאסק, האיש העשיר בעולם, ירכוש את טוויטר, העסקה תהפוך אותה לחברה פרטית.

בדה מרקר דווח כי מאסק אירגן בשבוע האחרון מימון לרכישה, כולל מבנק ההשקעות מורגן סטנלי. היזם הידוע, הבעלים של טסלה וספייס-אקס, הגיש לפני שבועיים הצעת רכש עבור חברת המדיה החברתית, ואמר כי בכוונתו להפוך אותה לחברה פרטית. עוד אמר כי היא מעוניין להכניס שינויים באופן שבו הפלטפורמה מצנזרת מידע, ולהגביר את השקיפות של תהליך קבלת החלטות הנוגעות לחופש ביטוי של משתמשי השירות.

טוויטר הוקמה ב-2006 בקליפורניה על ידי ג'ק דורסי, נואה גלאס, ביז סטון ואוואן ויליאמס. עד 2012 היו לה יותר מ-100 מיליון משתמשים, ובאמצע 2021 כבר היו לה 206 מיליון משתמשים. הרשת פופולרית במיוחד בארה"ב, יפן, הודו וברזיל.

בשנה שעברה החברה רשמה הכנסות של 5 מיליארד דולר, עם הפסד של 221 מיליון דולר. החברה הונפקה בבורסה ב-7 בנובמבר 2013, במחיר של 26 דולר למניה. ביום שישי היא נסחרה ב-49 דולר, תשואה של 89% בלבד למשקיעים בהנפקה. לעומתה, פייסבוק שהונפקה ב-38 דולר ב-2012 נסחרת ב-184 דולר, תשואה של 380%.

מאסק הוא יזם, מהנדס ומעצב תעשייתי קנדי-אמריקאי יליד דרום אפריקה. מאסק הוא המייסד, המנהל הכללי, מנהל הטכנולוגיות הראשי והמעצב הראשי של SpaceX, המנהל הכללי וארכיטקט המוצר של טסלה, המייסד של The Boring Company, ושותף בהקמת החברות ניוראלינק, ו-OpenAI. בשנת 2018 קיבל את התואר עמית החברה המלכותית, ודורג במקום ה-25 ברשימת האנשים החזקים בעולם לפי פורבס.

בינואר 2021 הפך לראשונה לאיש העשיר בעולם, עם הון שהוערך בכ-200 מיליארד דולר. באפריל 2022 הונו הוערך על ידי פורבס בכ-265 מיליארד דולר.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות