הגר איזק | צילום: עצמי

הגר איזק מציגה: הדרך הנכונה לגמילה בלי פיספוסים

איך יודעים שהפעוט מוכן להיגמל מחיתולים? איך לעודד פעוטות לעבור לסיר או ישבנון? ואיך לעזור להם להישאר יבשים ונקיים? להגר איזק – גננת עם ותק של למעלה מ-20 שנה ומאסטרית ב-NLP – יש עצות פרקטיות עבורכם טיטולים הם מוצר יקר מאוד. בנוסף הצורך להחליף אותם גורם בלא מעט מקרים לאי נוחות, ולכן הרצון לגמול את […]


הגר איזק | צילום: עצמי
384

איך יודעים שהפעוט מוכן להיגמל מחיתולים? איך לעודד פעוטות לעבור לסיר או ישבנון? ואיך לעזור להם להישאר יבשים ונקיים? להגר איזק – גננת עם ותק של למעלה מ-20 שנה ומאסטרית ב-NLP – יש עצות פרקטיות עבורכם

טיטולים הם מוצר יקר מאוד. בנוסף הצורך להחליף אותם גורם בלא מעט מקרים לאי נוחות, ולכן הרצון לגמול את הפעוט מובן. מצד שני חשוב לזכור שנדרשת בשלות, גם פיזיולוגית וגם רגשית, ולכן קיצורי דרך עלולים להוביל לפיספוסים רבים ועוגמת נפש, גם של הילד וגם שלכם. הגר איזק היא מומחית לגידול ילדים עם ידע בשיטת אדלר, ניסיון של יותר מ-20 שנה בניהול גנים וכלים פרקטיים משיטת ה-NLP – וכל אלה מתורגמים לתהליך גמילה אפקטיבי להפליא.

איך להבטיח בשלות לגמילה?

מרגע שהילד מתחיל לשבת, בסביבות גיל שנה, כדאי להתחיל לחשוף אותו לאופציה של עשיית צרכים ללא חיתולים. חשוב להדגיש: מדובר בחשיפה לנושא, כדי ליצור מודעות, ולא בהתחלת הגמילה עצמה. בפרט חשוב להראות לילדים מה עושים אנשים מבוגרים (עבור ילד המודל הוא האב, ועבור ילדה – האם), וכן להתייחס למקרים שבהם הילד עושה פיפי במקלחת (פשוט להגיד לו שזה פיפי).

הצעד הבא הוא הכנסת סיר או ישבנון לשירותים, בהדרגה. בשלב זה תוכלו לשאול את הילד אם ירצה לעשות את הצרכים בשירותים כחלק בלתי נפרד מההתארגנות בבוקר ובערב. עם הזמן תוכלו לראות את הבשלות של הילד ואת המוכנות שלו לגמילה – ולמעשה הוא יגמול את עצמו.

תמיכה, השגחה ועקביות

כדי שהתהליך יעבור בקלות ויושלם בזמן קצר ככל האפשר, חשוב לתמוך בילד. התמיכה כוללת פידבקים חיוביים כשהוא מצליח והבעת אמון גם כשהוא מפספס ("אני בטוחה שבפעם הבאה תצליח"). בנוסף נדרשת השגחה משום שהילד זקוק לעזרה שלכם, ועוד אלמנט קריטי הוא עקביות. מומלץ בחום להפוך את הגמילה למהנה – גם הרגעים המאתגרים ייזכרו בעתיד כמצחיקים. דגש חשוב נוסף הוא להתאזר בסבלנות ולזכור שלכל פעוט יש קצב משלו. 

איך להימנע מטעויות נפוצות במהלך הגמילה?

גם הורים משקיענים שרוצים את טובת הילד עלולים לבצע שגיאות ולהפוך את הגמילה לתקופה של קונפליקטים, תסכול (שלהם ושל הילד או הילדה) ואפילו מצוקות פיזיות כגון עצירות. הסיבה לכך היא אמונות לא מודעות שמובילות לבחירות לא נכונות. הגר איזק הגיעה לדרגת מאסטרית ב-NLP, ובמידת הצורך היא נעזרת בכלים משיטה זו על-מנת לעזור להורים להיות מודעים לאמונות המזיקות הנ"ל. בעזרת ה-NLP ניתן גם להמיר כל אמונה מגבילה לאמונה חדשה, שמשרתת את תהליך הגמילה ובאופן כללי תעזור לכם להתנהל עם הפעוט או הפעוטה בדרך הטובה ביותר לכל המשפחה. שילוב הכלים מה-NLP בתהליך שכולל גם תצפית על המשפחה והמלצות ספציפיות עבורה בנוגע לגמילה, מבטיח תוצאות אופטימליות – גמילה בשלווה ובנחת.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות