צילום: המרכז לקידום זכיינות בישראל

איך בוחנים כדאיות של זיכיון למכירה?

זיכיון הוא שותפות עם חברה שכבר הוכיחה את עצמה כמצליחה – אבל גם מסגרת שמצמצמת את חופש הפעולה של היזם. בעזרת המומחים של המרכז לקידום זכיינות בישראל תוכלו לדעת האם זכיינות מסוימת באמת משתלמת בכל נקודת זמן ניתן למצוא לא מעט עסקים חמים למכירה בכל רחבי הארץ: מסעדות, בתי קפה, חנויות נוחות, פיצוציות, חנויות אופנה, […]


צילום: המרכז לקידום זכיינות בישראל
464

זיכיון הוא שותפות עם חברה שכבר הוכיחה את עצמה כמצליחה – אבל גם מסגרת שמצמצמת את חופש הפעולה של היזם. בעזרת המומחים של המרכז לקידום זכיינות בישראל תוכלו לדעת האם זכיינות מסוימת באמת משתלמת

בכל נקודת זמן ניתן למצוא לא מעט עסקים חמים למכירה בכל רחבי הארץ: מסעדות, בתי קפה, חנויות נוחות, פיצוציות, חנויות אופנה, חנויות למכירת טלפונים סלולריים ואביזרים, חנויות פרחים ועוד ועוד. רכישת עסק בזיכיון מצמצמת במידה רבה את אי הוודאות שמאפיינת את עולם העסקים של ימינו, אבל גם מגבילה את היזם שהופך לחלק מרשת גדולה. בהתאם חשוב מאוד לבחון את תנאי הזיכיון, ובפרט את המרכיבים הבאים:

ערכי המותג

זיכיון למכירה כולל שני נכסים: ידע יקר ערך שמאפשר לתפעל את העסק ביעילות ומותג. כשהעסק יכול להתהדר בשם מוכר ומוערך, שם בעל מוניטין שנצבר בזכות פעילות הרשת, יש לו יתרון של ממש על פני מתחרים אחרים. יחד עם זאת חובה לבחון היטב את ערכי המותג כדי להבין האם אתם מזדהים איתם. כמו כן חשוב לבדוק כיצד נתפש המותג בעיני הציבור הרחב, ובפרט קהל היעד הרלוונטי.

היקף העזרה בהקמת העסק ובשיווק

עוד פרמטר שחשוב לקחת בחשבון כשמעריכים את השווי של זיכיון למכירה הוא היקף העזרה והתמיכה של הרשת – גם הסיוע בשלב הקמת העסק (אלא אם כן מדובר על רכישת זיכיון בסניף קיים) וגם הסיוע לאורך כל תקופת הזיכיון. המרכיבים העיקריים הם הכשרת כוח אדם, עזרה במציאת לוקיישן מתאים אם יש בכך צורך, שיווק (כולל כזה שמותאם לסניף הספציפי שלכם) וגם בכל הנוגע להתנהלות מול הרשויות.

חופש הפעולה של הזכיין

הקמת עסק חדש, כמו גם חיפוש עסקים חמים למכירה לצורך מציאת הזדמנות משתלמת, מאפשרים לכם להביא לידי ביטוי איכויות שונות, העדפות ויוזמה. על-מנת שהעסק, גם אם הוא שייך לרשת, ישקף את היכולות שלכם, ובהתאם גם ישגשג, נדרשת מידה לא מבוטלת של חופש פעולה. בהתאם מומלץ בחום לבחון כל זיכיון גם מבחינת האפשרויות העומדות בפניכם, לרבות אחרי תום תקופת הזיכיון (אמנם כל רשת תשאף להגביל אתכם במידה מסוימת כדי שלא תתחרו בה, אבל חשוב לוודא שעדיין יישארו לכם מספיק אופציות).

תקופת הזיכיון בכל אותם עסקים חמים למכירה

כשמחפשים זיכיון למכירה ישנם שני סוגים של זיכיונות: כאלה הנמכרים ישירות על-ידי הרשת וכאלה הנמכרים על-ידי זכיינים שמעוניינים מסיבה כזו או אחרת לסיים את ההתקשרות עם הרשת עוד לפני תום תקופת הזיכיון. במקרה השני, חשוב לבחון מהי תקופת הזיכיון הרלוונטית עבורכם. כמו כן יש לבדוק היטב באילו תנאים הרשת רשאית לסיים את האינטראקציה אתכם – כדי להימנע מהשקעה רבה של משאבים עבור פרק זמן קצר יחסית.

המומחים המנוסים של המרכז לקידום זכיינות בישראל יעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות – על בסיס ניתוח כלכלי מעמיק וחוות דעת משפטית מדויקת ומפורטת. לחצו לפרטים על עסקים חמים למכירה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות